شهریار سرزمین من

شهریار سرزمین من

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۸۵,۰۰۰
%۱۰
۱۶۶,۵۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
زندگینامه داستانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۴۰۴
وزن:
۳۷۸ گرم
شابک:
9786000349189

معرفی کتاب

کتاب «شهریار سرزمین من» به قلم معصومه زینعلی نگاشته شده و توسط سوره مهر منتشر گردیده است. این اثر مستندی داستانی در مورد شهید عرصه علم و دانش دکتر مجید شهریاری است. او از جمله پیشگامان عرصه هسته‌ای در کشور ایران بود و توانست در حوزه تربیت دانشجویان فیزیک هسته‌ای و خودکفایی صنعت هسته‌ای کمک‌های شایانی به کشور خود کند. مجید شهریاری در سال 1334 در خانواده‌ای مذهبی و اهل علم به دنیا آمد. دوران تحصیل مدرسه او همزمان بود با جنگ تحمیلی. با این وجود او در هر شرایطی در درس بهترین بود و توانست به رتبه 2 کنکور سراسری در رشته الکترونیک دانشگاه امیرکبیر پذیرفته شود. او در همه دوران تحصیل تقیدات دینی خود را حفظ کرد و حتی انجام برخی مستحبات را نیز بر خود واجب کرده بود. ایشان در هنگام اتمام دروس تکمیلی همسر اول خود را نیز به دلیل گازگرفتگی از دست دادند اما این مشکلات باعث نشد که از راه خود عقب بنشینند و توانستند از مقطع دانشیاری در کمترین زمان ممکن یعنی چهار سال به درجه استاد تمامی برسند و در بسیاری مسائل کلان علمی یاریگر نیروهای متخصص باشند. هشتم آذر 1388 روزی بود که روح بلند این دانشمند مخلص اندازه لباس شهادت شد و ناجوانمردانه به دست عوامل صهیونیستی ترور گشت و شد دومین شهید هسته‌ای کشور. این اثر تلاش کرده زوایای مختلف زندگی ایشان اعم از جهاد علمی و سیره سلوکی شهید را بر مخاطب نمایان سازد و قدری از بار گمنامی و غربت این بزرگمردان زمانه کم نماید.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

می‌توان گفت در این برهه بود که تخصص آقا مجید در محاسبات بیشتر خود را نشان داد محاسبات در مهندسی هسته‌ای بسیار مهم است در حوزه‌های هسته‌ای محاسبات همان منطقه ممنوعه‌ای بود که دکتر توانست در آن خط شکنی کند. او با کمک برخی از دانشجویان فعالش که در مقطع دکترا تحصیل می‌کردند پژوهش‌هایی را آغاز کرد که نتیجه آن مقالات بسیار مهم علمی در زمینه هسته‌ای بود و موضوع آن پس از درج در تارنماهای علمی بین المللی بسیار داغ شد و توجه همه را برانگیخت و جزء مقالاتی شد که کاربران زیادی از آن بهره بردند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

پرواز پای دماوند پرواز پای دماوند
۱۰ %
محمد حسین علی جان زاده
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
او مرگ را کشت او مرگ را کشت
۱۰ %
معصومه اباد - معصومه خسروشاهی
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
به وقت نوترون جلد اول شهدا علی محمدی به وقت نوترون جلد اول شهدا علی محمدی
۱۰ %
۱۲,۰۰۰
۱۰,۸۰۰ تومان
سوژه ترور سوژه ترور
۱۰ %
علیرضا سکّاکی
۳۹,۰۰۰
۳۵,۱۰۰ تومان
گفتم اعتماد نکنید گفتم اعتماد نکنید
۱۰ %
دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
من مادر مصطفی من مادر مصطفی
۱۰ %
رحیم مخدومی
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها