بنر پویش صندوق اربعین

یک لیوان حرف خنک

یک لیوان حرف خنک

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۲۵,۰۰۰
%۱۰
۱۱۲,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 9 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
مشاوره
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۲۲۰
وزن:
۱۸۰ گرم
شابک:
9786229821008

معرفی کتاب

خشم یکی از بزرگ‌ترین عوامل در ایجاد مشکلات اجتماعی‌ است و هیچکدام از ما نیز از آن مستثنی نیستیم. وقتی آتش خشم زبانه می‌کشد، برای لحظه‌ای کنترل رفتارها از دست انسان خارج می‌شود و همین یک لحظه می‌تواند عمری حسرت را به همراه داشته باشد. کتاب حاضر با رویکردی روان‌شناختی و با رجوع به اصول اسلامی، راهکارهایی مؤثر برای کنترل خشم ارائه می‌کند.

کتاب «یک لیوان حرف خنک» با عنوان خلاقانه‌اش ذهن خواننده را با فضای محتوای خود آشنا کرده و حرف زدن را به آب خنکی تشبیه می‌کند که شعله‌های خشم انسان را فرو می‌کشد. این کتاب با هدف ارائۀ مهارت‌های کنترل خشم در خانواده، در سه بخش اصلی تدوین شده که هرکدام بخشی از فرآیند خشمگین شدن و مواجهه با آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. در بخش اول کتاب، ابتدا می‌بینیم که انسان در چه مواقعی و به چه دلیلی خشمگین می‌شود، این احساس چگونه به ما ضربه می‌زند و در روابط همسران چه عواقبی خواهد داشت؟ بخش دوم کتاب دربارۀ پیشگیری از خشم است و اینکه با مهارت‌های ارتباطی چطور می‌توانیم احساسات را کنترل کنیم. «مجید جعفری هرفته» در بخش سوم کتاب خود نیز به ارائۀ راهکارهای مقابله با خشم، مانند پذیرش خشم، اصلاح نگرش منفی‌، سیستم پاداش و جزا، ترک موقعیت و... می‌پردازد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«امروزه اغلب روان‌شناسان، شیوه‌های چندبعدی و ترکیبی را برای درمان‌گری کارآمدتر می‌دانند. شما و همسرتان هم می‌توانید برای کنترل خشمتان در موقعیت‌های خشم‌برانگیز از چند راهکار به‌طور هم‌زمان کمک بگیرید؛ زیرا خشم و پرخاش ابعاد گوناگون شناختی، عاطفی، رفتاری، هیجانی، معنوی و زیستی دارد و مناسب است که شیوۀ مدیریت هر بُعد، متناسب با آن باشد. مثلاً هنگامی که از همسرتان خشمگین می‌شوید در حالی که ذکر استعاذه یا حوقله را زیر لب زمزمه می‌کنید، از موقعیتی که در آن خشمگین شده اید، با رعایت قواعد ترک موقعیت، فاصله بگیرید و با آب سرد وضو بگیرید و شروع کنید به ورزش یا آرام‌سازی بدن. در همین حال با تکنیک تفکر روشن، افکارتان را نقد کرده و سود و زیان خشم خود را ارزیابی کنید و با پرت کردن حواستان از موضوع خشم‌برانگیز، عصبانیت خود را کنترل کنید و به آرامش دست یابید. این توصیۀ ترکیبی بر کنترل خشم تأثیر زیادی دارد.
شما و همسرتان هم می‌توانید برای کنترل خشمتان در موقعیت‌های خشم‌برانگیز، از چند راهکار به‌طور هم‌زمان کمک بگیرید.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

پرنیان پرنیان
۱۰ %
محمدرضا خانی
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
چهل هفته انتظار چهل هفته انتظار
۱۰ %
نرجس خاتون ایتی
۳۸,۰۰۰
۳۴,۲۰۰ تومان
گلبرگ زندگی (جلد 2) گلبرگ زندگی (جلد 2)
۱۰ %
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
گل پوش گل پوش
۱۰ %
امیر عباس زاده پهلوان
۳۳,۰۰۰
۲۹,۷۰۰ تومان
از نو با تو - جلد 3 از نو با تو - جلد 3
۱۰ %
محسن عباسی ولدی
۶۱,۰۰۰
۵۴,۹۰۰ تومان
ترگل ترگل
۱۰ %
عماد داوری دولت‌آبادی
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها