بنر پویش صندوق اربعین

هیچ چیز آن جا نیست

هیچ چیز آن جا نیست

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۵۸,۰۰۰
%۱۰
۵۲,۲۰۰
تومان
موجودی:
فقط 3 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۱۲۸
وزن:
۱۰۲ گرم
شابک:
9786226194167

معرفی کتاب

کتاب «هیچ چیز آن جا نیست» گردآوری چند جستار از انی دیلارد است که شهرتش را مدیون نثر روایی کم نظیرش در متون داستانی و غیرداستانی است. او سابقه‌ی بیش از بیست سال تدریس دانشگاهی دارد و تا امروز موفق به کسب جوایز معتبر فراوانی مانند جایزه ی پولیتزر شده است. در کتاب پیش رو جستارهایی از کتاب‌های على الحساب برنده‌ی جایزه ی هنر جستارنویسی «زائر نهر کریک و آموزش مکالمه به سنگ» برگزیده‌ایم. نوشته‌های دیلارد با هر مضمونی که باشند فراخوانی برای همراهی با نویسنده در خیال پردازی و تفکرند. در نوشته‌های او توصیف و حس آمیزی به خدمت روایت درآمده‌اند تا سهم حضور و کنشگری مخاطب در متن را افزایش دهند. جستارهای دیلارد بی هیاهو و آرام، توفانی از پرسش‌هایی بنیادین در ذهن خواننده به پا می‌کنند که بسیاری از دغدغه‌های روزمره‌ی ما را در خود می‌بلعد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

دختری را که به باغی برده بودند بدون آنکه حرفی بزند جلوی یک درخت ایستاد و فقط بعد از لمس کردنش بود که آن را درخت نامید و بعد گفت درختی که نور در آن هست. به دنبال این درخت بودم که سال‌های سال تابستان در باغ‌های هلو جست وجو می‌کردم و پاییز و زمستان و بهار جنگل‌ها را زیرپا می‌گذاشتم. بعد یک روز که داشتم کنار نهر تینکر قدم می‌زدم و مطلقاً به هیچ چیز فکر نمی‌کردم دیدمش. درختی که نور در آن بود. همان سرو پشت خانه‌ام بود که فاخته‌ها در آن لانه کرده‌اند. همان درخت که فقط لبریز شده بود و پرتلالو و هر سلولش شعله می‌کشید و درق درق می‌کرد. روی علف‌هایی ایستادم که در آن نور بود، که یکپارچه آتش بودند کاملاً هوشیار بود و تماماً در رؤیا بیشتر از آن که شبیه دیدن باشد مثل چیزی بود که برای اولین بار دیده می‌شود. ضربه‌ی درخششی نیرومند که نفس را می‌برد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

اگر حافظه یاری کند اگر حافظه یاری کند
۱۰ %
جوزف برودسکی - طهورا آیتی
۷۴,۰۰۰
۶۶,۶۰۰ تومان
رها و ناهشیار می نویسم رها و ناهشیار می نویسم
۱۰ %
الهام شوشتری زاده - ادر لارا
۲۶۴,۰۰۰
۲۳۷,۶۰۰ تومان
نقشه هایی برای گم شدن نقشه هایی برای گم شدن
۱۰ %
ربکا سولنیت - نیما م اشرفی
۲۱۰,۰۰۰
۱۸۹,۰۰۰ تومان
ماجرا فقط این نبود ماجرا فقط این نبود
۱۰ %
زیدی اسمیت - معین فرخی - احسان لطفی
۵۴,۰۰۰
۴۸,۶۰۰ تومان
درد که کسی را نمی کشد درد که کسی را نمی کشد
۱۰ %
جاناتان فرنزن - ناصر فرزین‌فر
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها