همسر گزینی و همسرداری (ره‌نامه:جلد۳۵)

همسر گزینی و همسرداری (ره‌نامه:جلد۳۵)

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۷۰,۰۰۰
%۱۰
۶۳,۰۰۰
تومان
رده سنی:
جوانان
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
پالتویی کوچک
صفحات:
۱۴۴
وزن:
۱۰۰ گرم
شابک:
9786225503076

معرفی کتاب

هر خانواده‌ای یکی از سلول‌های پیکره‌ی اجتماع و بدنه‌ی اجتماع است. وقتی این‌ها سالم بودند و رفتار درست داشتند، بدنه‌ی جامعه، یعنی آن پیکره‌ی جامعه سالم خواهد بود. این تشکیل خانواده را دست کم نگیرید... اسلام بشدت بنیان خانواده را مستحکم قرار داده و پایه‌های آن را قرص کرده و به آن سفارش کرده است؛ همچنان که به اصل ازدواج و گزینش همسر خوب و صالح سفارش کرده به حفظ این بنیان رصین و مستحکم و مبارک هم سفارش کرده است. وقتی خانواده هست، همسر و مادر عضو اصلی است. زن در این مجموعه جای بسیار اساسی و رفیعی دارد. زن در داخل خانواده، عزیز و مکرّم و محور مدیریت درونی خانواده است؛ شمع جمع افراد خانواده است؛ مایه‌ی انس و سکینه و آرامش است. کانون خانواده که حوضچه‌ی آرامش زندگی پرچالش و پرتلاش هر انسانی است، به وجود زن آرام می‌گیرد و سکینه و اطمینان پیدا می‌کند. کتاب «همسرگزینی و همسرداری» سی و پنجمین جلد از مجموعه «ره‌نامه» است که در آن به بیانات رهبر معظم انقلاب را در این زمینه پرداخته شده است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«زن در خانواده یک نقش همسری دارد؛ این نقش همسری فوق‌العاده است؛ ولو اصلاً مادری‌ای وجود نداشته باشد. فرض کنید زنی هست که یا مایل نیست به زایمان یا به هر دلیلی امکان زایمان برایش وجود ندارد؛ اما همسر است. نقش همسری را نباید دست کم گرفت. ما اگر می‌خواهیم این مرد در داخل جامعه یک موجود مفیدی باشد، باید این زن در داخل خانه همسر خوبی باشد؛ و الا نمی‌شود. ما در دوران مبارزه و بعد از دوران مبارزه، دوران پیروزی انقلاب آزمایش کردیم؛ مردانی که همسران همراه داشتند هم در مبارزه توانستند پایدار بمانند، هم بعد از انقلاب توانستند خط درست را ادامه بدهند. البته عکسش هم بود. من گاهی به این دخترها و پسرهایی که می‌آمدند خطبه‌ی عقدشان را می‌خواندم -آن وقت‌هایی که می‌خواندم، حالا که توفیق ندارم- می‌گفتم خیلی از خانم‌ها هستند که شوهرهایشان را اهل بهشت می‌کنند؛ خیلی خانم‌ها هم هستند که شوهرانشان را اهل جهنم می‌کنند؛ دست آن‌ها است. علّت اینکه اسلام این قدر به نقش زن در داخل خانواده اهمیت می‌دهد، همین است که زن اگر به خانواده پایبند شد، علاقه نشان داد، به تربیت فرزند اهمیت داد، به بچه‌های خود رسید، آن‌ها را شیر داد، آن‌ها را در آغوش خود بزرگ کرد، برای آن‌ها آذوقه‌های فرهنگی –قصص، احکام، حکایت‌های قرآنی، ماجراهای آموزنده- فراهم کرد و در هر فرصتی به فرزندان خود مثل غذای جسمانی چشانید؛ نسل‌ها در آن جامعه، بالنده و رشید خواهند شد. این هنر زن است و منافاتی هم با درس خواندن و درس گفتن و کار کردن و ورود در سیاست و امثال این‌ها ندارد.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

دوستت دارم چهل حدیث درباره آیین همسرداری - چاپ جدید دوستت دارم چهل حدیث درباره آیین همسرداری - چاپ جدید
۱۰ %
۱۲,۰۰۰
۱۰,۸۰۰ تومان
مطلع عشق مطلع عشق
۱۰ %
محمدجواد حاج علی اکبری
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
ویروس های ارتباط ویروس های ارتباط
۱۰ %
ابراهیم میثاق
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
مطلع مهر مطلع مهر
۱۰ %
امیرحسین بانکی پور فرد
۱۵۰,۰۰۰
۱۳۵,۰۰۰ تومان
عشق و اختلاف عشق و اختلاف
۱۰ %
محمد جعفر غفرانی
۷۳,۰۰۰
۶۵,۷۰۰ تومان
دل به دل راه داره مهارت های مدیریت ازدواج دل به دل راه داره مهارت های مدیریت ازدواج
۱۰ %
۹۰,۰۰۰
۸۱,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها