همان لبخند همیشگی

همان لبخند همیشگی

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
عمومی
قالب:
خاطرات
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۳۶۰
وزن:
۴۲۰ گرم
شابک:
9786005182750

معرفی کتاب

کتاب «همان لبخند همیشگی» زندگینامه شهید محمد بروجردی به روایت خانواده و همرزمان شهید است. این اثر به قلم فرهاد خضری و توسط انتشارات روایت فتح منتشر گردیده است. شهید محمد بروجردی پسر یتیمی بود که همراه مادرش به شهر تهران می‌آید و در بازار بزرگ می‌شود. کم‌کم پای این جوان جسور و آگاه به فعالیت‌های سیاسی باز می‌شود و به یکی از سرشبکه‌های ضدحکومت تبدیل می‌شود که چند عملیات مسلحانه و مهم را رهبری می‌کند. او یکی از مسوولان تامین امنیت امام از فرودگاه تا بهشت زهرا بود و پس از پیروزی انقلاب نیز از ارکان اصلی تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. با آغاز غائله کومله و دموکرات به غرب کشور رفت و به فرمانده‌ای بدل گشت که نه تنها امنیت کشور را تامین کرد بلکه مردم منطقه را با انقلاب اسلامی همراه کرد و بسیاری از اعضای گروهک‌ها را از تفکرات تجزیه‌طلبانه بازگرداند. این اثر با قلمی جذاب و به دور از هرگونه سانسور یا تحریف روایتی سالم از فرماندهی مظلوم ارائه می‌دهد. مردی که توسط برخی مسوولان کج سلیقه کنار گذاشته شد اما توانست در همان مدت کوتاه منشا اتفاقات مبارکی در کردستان باشد و با داشتن رافت در برابر دوستان و شدت در مقابل دشمنان نام خود را برای همیشه در قله‌های غرب کشور ماندگار کند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

گاهی که خنده‌هاش یادش می‌رفت می‌فهمیدم یک خبرهایی توی دل‌اش است. که نمی‌تواند به کسی بگوید پاپیچ اش هم که می‌شدم نمی‌گفت نه من هر کس دیگر هم که هم کلام‌اش می‌شد نمی‌توانست هوشیار شود چی توی دل‌اش می‌گذرد که این طور مثل مار زخم خورده دارد به خودش می‌پیچد. یک بار نتوانست طاقت بیاورد و یک چیزهایی گفت نه که فکر کنید از زخم‌هاش گفت یا این که مثلاً کجا و کی چه طور زیر پاش را خالی کرده‌اند، نه از این‌ها نگفت. از هیچ کس نگفت. فقط از سر دلش زیاد آمد که برگشت به همه‌مان گفت:«فقط وقتی که جنازه‌م رو آوردن تهران میفهمین که من کی بودم و... کجاها چی کار کرده‌م.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

گلستان یازدهم گلستان یازدهم
۱۰ %
بهناز ضرابی زاده
۱۷۵,۰۰۰
۱۵۷,۵۰۰ تومان
خاک های نرم کوشک خاک های نرم کوشک
۱۰ %
۱۱۰,۰۰۰
۹۹,۰۰۰ تومان
سلام بر ابراهیم (جلد 1) سلام بر ابراهیم (جلد 1)
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
من مادر مصطفی من مادر مصطفی
۱۰ %
رحیم مخدومی
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
حاج قاسم حاج قاسم
۱۰ %
علی اکبر مزدآبادی
۶۶,۰۰۰
۵۹,۴۰۰ تومان
نامه های فهیمه نامه های فهیمه
۱۰ %
علیرضا کمری
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها