بنر پویش صندوق اربعین

نسل پنجم بازاریابی

نسل پنجم بازاریابی

مترجم:
عطیه حسینی
رده سنی:
کارآفرینان
قالب:
مشاوره
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۸۰
وزن:
۲۵۸ گرم
شابک:
9786227089219

معرفی کتاب

وقتی به گذشته‌ای نه‌چندان دور نگاه می‌کنیم و پیشرفت تکنولوژی در زندگی روزمره انسان را می‌بینیم، درواقع چیزی فراتر از تغییر نسل‌ها در پیش روی ما است. تحولات سریع دنیای کسب و کار، ماهیت تعامل عرضه و تقاضا را در ابعادی گسترده دگرگون کرده است و همان‌طور که در این کتاب می‌خوانیم، بازاریابی مسیری را از شیوه‌های محصول‌محور به مشتری‌مداری را طی کرده و به نسل سوم بازاریابی، یعنی به بازاریابی انسان‌محور رسیده است.

در کتاب «نسل پنجم بازاریابی» این مفهوم مرحلۀ بعدی را نیز گذرانده و به برهۀ خلق معنا در خلال تجربۀ کاربران پا گذاشته است. دغدغۀ اصلی «فیلیپ کاتلر» در نگارش این کتاب در وهلۀ اول شکاف فکری و گسست عمیقی است که بین جهان‌بینی نسل‌های متولدین بعد از جنگ جهانی دوم تا 1980 (صاحبان قدرت و کرسی‌های رهبری) و نسل‌های Y و Z (متولدین 1980 تا 2009) به وجود آمده است. کاتلر و هم‌قلم‌هایش تلاش می‌کنند تا به شیوۀ گذشته راهبردی عمل کنند و با شناخت شرایط فعلی به واسطۀ ابزارهای موجود، راهکاری واقع‌بینانه برای افق‌های آیندۀ حرفه‌ای مدیران بازاریابی و صاحبان کسب و کار ارائه کنند؛ راهکاری برای خلق معنا و جذب مشتری به وسیلۀ چیزی فراتر از بازاریابی سنتی.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«در دهه ۱۹۵۰ گروهی از دانشمندان آزمایشاتی روی میمون‌ها در جزیره کوجیما انجام دادند. دانشمندان مرتباً سیب‌زمینی شیرین را روی ماسه ساحل می‌ریختند تا میمون‌ها بخورند. یک روز میمون جوانی به نام ایمو فهمید که اگر ابتدا سیب‌زمینی‌ها را بشوید، طعم بهتری پیدا می‌کنند. ایمو به دوستان صمیمی و اعضای بزرگتر خانواده عادت بهداشتی جدید را آموزش داد و تغییر به آرامی آغاز شد. اما سرانجام وقتی اکثر میمون‌ها این رویه را پذیرفتند، این عادت توسط بقیۀ اعضا نیز به عنوان هنجار پذیرفته شد. این پدیده به عنوان اثر صدمین میمون شناخته می شود که به تعداد جمعیت و تودۀ مورد نیاز برای ایجاد تغییر رفتاری گروه اشاره دارد.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

کاش وقتی بیست ساله بودم می دانستم کاش وقتی بیست ساله بودم می دانستم
۱۰ %
۱۸۹,۰۰۰
۱۷۰,۱۰۰ تومان
راهبرد اقتصادی پیامبر راهبرد اقتصادی پیامبر
۱۰ %
حمید سبحانی صدر
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
دست های بوسیدنی دست های بوسیدنی
۱۰ %
حسن قدوسی زاده
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
خروج از خیابان سئول خروج از خیابان سئول
۱۰ %
سید مجتبی قافله باشی - وجیهه سامانی - کامران غضنفری - حامد حاجی پور
۱۹,۰۰۰
۱۷,۱۰۰ تومان
آرزوهای دست ساز آرزوهای دست ساز
۱۵ %
میلاد حبیبی
۷۵,۰۰۰
۶۳,۷۵۰ تومان
اقتصاد مقاومتی سکوی پیشرفت و عدالت اقتصاد مقاومتی سکوی پیشرفت و عدالت
۲۵ %
هرژه - موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه
۵,۰۰۰
۳,۷۵۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها