بنر پویش صندوق اربعین

کتاب نجیب بنی امیه

کتاب نجیب بنی امیه

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۸۰,۰۰۰
%۱۰
۱۶۲,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 2 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
رمان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۷۲
وزن:
۲۳۸ گرم
شابک:
9786226837132

معرفی کتاب

خالد پسری اشراف زاده است که حدود چهارده قرن پیش در دل صحرای حجاز و شهر مکه چشم به جهان می گشاید. پدرش سعید بن عاص از بزرگان و مشاهیر عرب است و در میان قریش و بنی امیه اعتباری بسیار دارد. خالد که از کودکی غرق در مقام و ثروت و شأن و جایگاه بوده است در شبی اعجاب انگیز و زمانی که از پنجره اتاقش بنا به سنت شبانه رو به کوههای اطراف مکه ایستاده است به ناگاه نور خیره کننده ای از سوی غار حرا می یابد. ساطع شدن آن نور بر قلب خالد او را با حقایقی شگفت آشنا و از فردای آن روز زندگی برایش معنای دگرگونی پیدا می کند. گویی نیرویی عجیب ایشان را به سوی حق و حقیقت سوق و از کفر و شرک و نفاق و جهل فاصله می دهد. در این بین آشنایی او با جعفر بن ابی طالب دریچه ایست تا با خاندان بنی هاشم و محمد بن عبدالله ﷺ بیشتر آشنا گردد.

کتاب «نجیب بنی امیه» به قلم علیرضا خواستار به رشته تحریر درآورد.

در برشی از کتاب می‌خوانید :

قبل از طلوع آفتاب به کعبه رسیدم و از اسب پیاده شدم. افسار صهبا را به تنه درختی بیرون از بیت الله الحرام بستم و به آسمان نگاه کردم. ستارگان تازه غروب کرده بودند و تیغه خورشید از پشت کوه ابوقبیس به چشم می آمد. عمامه ام را از سر باز کردم و صورتم را با طیلسان زیر آن پوشاندم. چشم چرخاندم. جز چند غلام تنومند و سیه چرده حبشی کسی اطراف کعبه پرسه نمی زد. نعلین هایم را به احترام کعبه درآوردم و زیر بغل زدم برای این که کسی متوجه نیتم نشود، از جانب رکن شامی قدم به داخل حرم گذاشتم و به سوی خانه امن الهی گام برداشتم. مقابل حجر الاسود رسیدم و آن را لمس کردم نمیدانم بدن من تا این حد داغ بود یا حجر نیز به مانند من آشوبی در دل داشت طواف را کامل کردم و مقابل محل مستجار نشستم. چشم به شکاف کعبه دوختم و معجزه تولد علی در یادم زنده شد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

استاد (خرده روایت هایی از زندگی شهید شهریاری) استاد (خرده روایت هایی از زندگی شهید شهریاری)
۱۰ %
۱۴۵,۰۰۰
۱۳۰,۵۰۰ تومان
پرواز پای دماوند پرواز پای دماوند
۱۰ %
محمد حسین علی جان زاده
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
من مادر مصطفی من مادر مصطفی
۱۰ %
رحیم مخدومی
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
شنبه آرام شنبه آرام
۲۰ %
محمدمهدی بهداروند
۹۵,۰۰۰
۷۶,۰۰۰ تومان
به وقت نوترون جلد اول شهدا علی محمدی به وقت نوترون جلد اول شهدا علی محمدی
۱۰ %
۱۲,۰۰۰
۱۰,۸۰۰ تومان
شهریار سرزمین من شهریار سرزمین من
۱۰ %
معصومه زینعلی
۱۸۵,۰۰۰
۱۶۶,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها