مهاجر سرزمین آفتاب

مهاجر سرزمین آفتاب

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۴۸,۰۰۰
%۱۵
۱۲۵,۸۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
خاطرات
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
پالتویی
صفحات:
۲۴۸
وزن:
۲۰۸ گرم
شابک:
9786000334666

معرفی کتاب

برای خیلی از ما ژاپن، در حد نام کشوری است که در نقشه پیدایش می‌کنیم، اما برای خانم کونیکو یامامورا (山村コニコ) زادگاه و سرزمین مادری است، بانویی که در زندگی شگفت انگیز خود عشق را در نگاه یک مسلمان ایرانی جستجو کرد و همه چیز برای او دگرگون شد. 

برای همین "حمید حسام" پس از یک دیدار اتفاقی در مراسمی که ایشان گفتگوی جانبازان شیمیایی ایران و بازماندگان بمباران اتمی هیروشیما را برای هم ترجمه می‌کردند، تصمیم به نگارش خاطرات او گرفتند و با همراهی "مسعود امیرخانی" دست به قلم شدند تا روایت مومنانه زیستن بانویی را به رشته تحریر درآوردند که دیگر همه اورا با نام سبا، یگانه مادر شهید ژاپنی در ایران، می شناختند.

پس شما نیز پا به پای خطوط کتاب به سالها قبل باز گردید، به دوران کودکی کونیکو بازگردید، به معابد بودا و به جایی از کتاب که نوشته شده:

((همین که پا به اتاق گذاشتم، برادرم، هیداکی، با توپ پر به سراغم آمد و، در حالی که پدر و مادرم می شنیدند، سرم داد زد و با صدای بلند گفت: «تو هیچ می فهمی زندگی با یک مسلمان چه سختی هایی دارد؟! آن ها هر گوشتی نمی خورند! شراب نمی خورند! اصلا تو می دانی ایران کجای دنیاست که می خواهی خاک آبا و اجدادیت را به خاطرش ترک کنی؟!»... بغض کردم و رفتم توی اتاقم؛ همان جا که اتسوکو نشسته بود و با غیظ و غضب نگاهم می کرد. ناامیدی و دلتنگی بر سرم آوار شد...))

کتاب مهاجر سرزمین آفتاب مورد تحسین حضرت آیت الله خامنه‌ای قرار گرفته است و متن تقریظ به شرح زیر است:

((سرگذشت پرماجرا و پرجاذبه‌ی این بانوی دلاور، که با قلم رسا و شیوای حمید حسام نگارش یافته است، جداً خواندنی و آموختنی است. من این بانوی گرامی و همسر بزرگوار او را سالها پیش در خانه‌شان زیارت کردم. خاطره‌ی آن دیدار در ذهن من ماندگار است. آن روز جلالت قدر این زن و شوهر با ایمان و با صداقت و با گذشت را مثل امروز که این کتاب را خوانده‌ام، نمی‌شناختم؛ تنها گوهر درخشانِ شهید عزیزشان بود که مرا مجذوب میکرد. رحمت و برکت الهی شامل حال رفتگان و ماندگان این خانواده باد.))

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

تنها گریه کن تنها گریه کن
۱۵ %
اکرم اسلامی
۱۲۵,۰۰۰
۱۰۶,۲۵۰ تومان
یادت باشد یادت باشد
۱۰ %
رسول ملاحسنی
۲۰۰,۰۰۰
۱۸۰,۰۰۰ تومان
شاهرخ شاهرخ
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
قصه دلبری قصه دلبری
۱۰ %
محمد علی جعفری
۵۵,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
با دست های خالی با دست های خالی
۱۰ %
مهدی بختیاری
۳۹,۰۰۰
۳۵,۱۰۰ تومان
خاک های نرم کوشک خاک های نرم کوشک
۱۰ %
۱۱۰,۰۰۰
۹۹,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها