مجموعه ماجرای دشت مرموز (سه جلدی)

مجموعه ماجرای دشت مرموز (سه جلدی)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
نوجوان
قالب:
رمان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۴۳۱
وزن:
۵۹۲ گرم

معرفی کتاب

محمد میرکیانی نویسنده نام آشنای ادبیات کودک و نوجوان است. آثاری همچون مجموعه «قصه ما مثل شد» و «پند و قند» و کلی کتاب دیگر حاصل کار این نویسنده باسابقه هستند. آثاری که برخی از آن ها در جشنواره‌های بین المللی و ملی برگزیده شدند. حالا او با دنیایی تازه و مجموعه‌ای جذاب برای کودکان به قفسه کتابفروشی‌ها بازگشته است.

مجموعه ماجرای دشت مرموز بر محوریت چند گروه از حیوانات است که در هر کتاب ماجرای تازه ای را رقم می‌زنند. روباه‌ها شخصیت‌های منفی این مجموعه هستند که در هر قصه برای به دام انداختن دیگر حیوانات توطئه تازه‌ای انجام می‌دهند. بازها قهرمان‌های این مجموعه هستند که در نهایت به یاری حیوانات ضعیف می‌آیند و روباه‌ها را شکار می کنند.

میرکیانی در نگارش این جهان حیوانی به داستان های کهن ایرانی همچون کلیله و دمنه و مثنوی و معنوی نظر داشته و تلاش داشته به کهن الگوهای این مرز و بوم وفادار بماند. در این میان او تلاش داشته با بیان داستان‌هایی در قالب شخصیت‌های حیوانی مفاهیم ارزنده اخلاقی و فرهنگی را به شکل ضمنی و نامحسوس به کودکان بیاموزد و آن‌ها را آماده حوادث و اتفاقاتی بکند که در هنگام بزرگسالی با آن‌ها مواجه خواهند شد. سه اثر این مجموعه «بازی بازها»، «ملکه موش ها»، «جشن خرگوش ها» ترتیب خاصی ندارند و هر کتاب به داستان مجزایی می پردازد و شما می‌توانید از هر کتاب که دوست دارید خواندن را شروع کنید.

در ادامه برشی از داستان «جشن خرگوش ها» را می‌خوانید:

-: ناراحت نشدم . فقط میخواهم بگویم که گوشت خرگوش خوشمزه‌تر از گوشت کلاغ است. می‌دانید موقع خوردن گوشت کلاغ چقدر پر توی دهان و گلو گیر می‌کند؟

-: داری شوخی می‌کنی؟ من که خودم دیدم تو با چه لذتی گوشت کلاغ می‌خوری... حالا زود باش با رازو جایی برو که کلاغ زیاد است. می دانم که میدانی آن جا کجاست. نمیدانی روبیچ عزیز، من این شعر را چقدر دوست دارم هر بار که آن را می‌خوانم یا روباهی برای من می‌خواند هوس خوردن کلاغ می‌کنم.

مسابقه کتابخوانی مجموعه دشت مرموز

مجموعه ماجرای دشت مرموز دارای پویش کتاب‌خوانی(کتاب پویا) است که از ۲۴ بهمن ماه آغاز شده است و تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه دارد؛ جوایز این دوره از مسابقه شامل ۱۰۰ میلیون ریال می‌باشد.

جشن خرگوش ها
جشن خرگوش ها
۱۰ %
۶۳,۰۰۰ تومان
بازی بازها
بازی بازها
۱۰ %
۶۳,۰۰۰ تومان

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

روایتی ساده از ماجرایی پیچیده روایتی ساده از ماجرایی پیچیده
۱۰ %
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
ترکش ولگرد ترکش ولگرد
۱۰ %
داوود امیریان
۱۴۵,۰۰۰
۱۳۰,۵۰۰ تومان
سگ خوب قصه ما سگ خوب قصه ما
۱۰ %
محمدرضا سرشار
۱۰,۰۰۰
۹,۰۰۰ تومان
شازده کوچولو (نیم رقعی) شازده کوچولو (نیم رقعی)
۱۰ %
دوسنت اگزوپری - رحماندوست
۳۳,۰۰۰
۲۹,۷۰۰ تومان
کودکستان آقا مرسل کودکستان آقا مرسل
۱۰ %
داوود امیریان
۱۴۰,۰۰۰
۱۲۶,۰۰۰ تومان
رفاقت به سبک تانک رفاقت به سبک تانک
۱۰ %
داوود امیریان
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها