مجموعه برای ایران (چهار جلدی)

مجموعه برای ایران (چهار جلدی)

مترجم:
عطیه حسینی
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۱۴۱۴
وزن:
۱۵۹۲ گرم

معرفی کتاب

اکنون انقلاب اسلامی ایران در دهه پنجم عمر خود قرار دارد. چهل و خورده ای سال پر فراز و نشیب که در طی آن اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری رخ داده است. مردم ایران با در نظر داشتن آرمان هایی مشخص تصمیم به براندازی حکومت پهلوی گرفتند و در دوازدهم فروردین 1358 به جمهوری اسلامی ایران آری گفتند. اکنون زمان آن است که بازگردیم و به مسیر طی شده نگاهی دوباره بیاندازیم. در طول این سال ها در سایه این انقلاب چه دستاوردهایی نصیب مردم شده است. در چه زمینه هایی نیازمند اصلاح و تغییر برنامه ها هستیم. در کدام اتفاقات اشتباه کرده ایم و چگونه باید آن ها را جبران نماییم. اگر با نگاهی واقع بینانه به بررسی عمر چهل ساله انقلاب نگاه نکنیم آنگاه نگاه دروغین و ناامیدکننده دشمنان انقلاب جایگزین آن خواهد شد. مجموعه برای ایران به جهت فهم راه طی شده و دیدن افق های پیشرو تهیه شده است.

این مجموعه شامل کتب زیر است:

 

۱.کتاب جهاد تبیین

این اثر مجموعه‌ای از سخنان مقام معظم‌رهبری در جهت آموزش تبیین مسائل مهم و اساسی اسلام و انقلاب است. «جهاد تبیین» کلیدواژه بسیاری از بیانات ایشان در سال های اخیر است. با توجه به روی کار آمدن نسلی که هیچ ارتباط مستقیمی با حوادث انقلاب اسلامی نداشته ضرورت دارد مجموعه های فرهنگی کشور به تبیین اهداف انقلاب بپردازند. در این کتاب در ابتدا توضیح داده می شود که جهاد تبیین در واقع به چه عملی گفته می شود سپس سیاست های انجام این فریضه بیان شده و در نهایت موضوعاتی که نیازمند تببین است و افرادی که باید مخاطب این برنامه قرار بگیرند توضیح داده شده است.

 

۲.کتاب صعود چهل ساله

در طی چهل سال حاکمیت جمهوری اسلامی بر سرزمین ایران پیشرفت های چشمگیری رخ داده است که بسیاری از مردم از آن ها اطلاعی ندارند. ضعف رسانه های داخلی و از آن سو هجمه بی امان رسانه های دشمن سبب شده تا این موفقیت ها نادیده گرفته بشوند یا به دروغ شکست تلقی گردند. سید محمد حسین راحی و محمدرضا خاتمی بر آن شده اند تا با بررسی دقیق و تحلیل آمارهای جهانی میزان پیشرفت یا پسرفت کشور در طی این چهل سال را بررسی کنند. این یک پژوهش به شکل همه جانبه اتفاق افتاده و تمام عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در آن لحاظ شده اند.

 

۳.کتاب دکل

دکل اولین کتاب داستانی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب است که ماجرای آن در یک دبیرستان و در قالب هفت زنگ به تصویر کشیده شده است. گفتگویی جنجالی و هیجانی بین یک روحانی مبلّغ و دانش‌آموزان دبیرستانی است. هدف اصلی از تدوین کتاب دکل این است که متن مهم بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب حفظه الله در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۷ ابلاغ شده است در قالب یک داستان جذاب در معرض مطالعه جوانان عزیز قرار گیرد. در این کتاب پاسخ داده می شود که چرا انقلاب رخ داد؟ در این سال ها جمهوری اسلامی چه کارهایی انجام داده است؟ چه مسائلی نیازمند اصلاح و بازنگری است؟

 

۴. کتاب صعود چهل ساله(جلد دوم)

در کتاب صعود چهل ساله(جلد دوم) نویسندگان ابعاد مقایسه را به شکلی وسیع تغییر داده‌اند. رهبر انقلاب در چندین سال اخیر اشاره کردند که انقلاب اسلامی از گردنه‌های سخت و حساس گذر کرده و اکنون در نزدیکی قله پیشرفت و توسعه قرار دارد. مشکلات اقتصادی و سیاسی که در جامعه وجود دارد و رسانه‌های داخلی و خارجی مدام به آن‌ها می‌پردازند سبب شده تا این ادعا برای مردم ایران واقعی به نظر نرسد. از همین روی اندیشکده سعداء تلاش کرده‌اند صحت و سقم این قضیه را بسنجند. آن‌ها مراحل رشد و توسعه‌ای که چهار کشور قدرتمند و پیشرفته جهان گذرانده‌اند را مورد بررسی قرار داده‌اند. این چهار کشور هشت مرحله را برای رسیدن به قله از سر گذرانده‌اند و تمامی آن‌ها در ابتدا همچون ایران صد سال پیش کشورهای وابسته و عقب مانده‌ای بودند که با انجام چندین عملیات در طی چند دهه خود را به توسعه علمی، نظامی و اقتصادی رسانده‌اند. تطبیق این مراحل با فرآیند توسعه‌ای که ایران در این چهل سال انقلاب اسلامی گذرانده و آمارهای جهانی بر آن‌ها گواهی می‌دهند نشان می‌دهد سخن رهبری پربیراه نبوده است و ایران در نزدیکی قله قرار دارد.

صعود چهل ساله
جهاد تبیین
جهاد تبیین
۱۰ %
۱۳۵,۰۰۰ تومان
کتاب صعود چهل ساله (جلد دوم)

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

تفسیر سوره حمد تفسیر سوره حمد
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۰۰,۰۰۰
۹۰,۰۰۰ تومان
روایت رهبری روایت رهبری
۱۰ %
سید یاسر جبراییلی
۱۶۰,۰۰۰
۱۴۴,۰۰۰ تومان
کریسمس در نیاوران کریسمس در نیاوران
۱۰ %
مهدی خانعلی زاده
۹۹,۰۰۰
۸۹,۱۰۰ تومان
عهد مشترک عهد مشترک
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۶۳,۰۰۰
۵۶,۷۰۰ تومان
الف لام خمینی الف لام خمینی
۹ %
هدایت الله بهبودی
۹۰,۰۰۰
۸۱,۹۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها