بنر پویش صندوق اربعین

قلاب

قلاب

4.2

چگونه محصولی بسازیم که مخاطب را شبانه روز درگیر کند؟

مترجم:
عطیه حسینی
رده سنی:
کارآفرینان
قالب:
مشاوره
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۱۶
وزن:
۲۰۶ گرم
شابک:
9786007677261

معرفی کتاب

اگر چک کردن شبکه‌های اجتماعی از عادات روزمرۀ شماست و زیاد با این اپلیکیشن‌ها سروکار دارید، حتماً با مفهوم الگوریتم‌های اینستاگرام مواجه شده‌اید. این الگوریتم‌ها براساس شبکۀ ارتباطی بین حساب‌های کاربری ساخته شده و باتوجه به لایک‌ها و بازخوردها، علایق شخصی هر کاربر را حدس می‌زند. اما یک صفحۀ موفق چگونه می‌تواند بازاریابی خوبی داشته باشد؟ چطور باید کاربر همیشگی بسازد؟ و چطور می‌تواند بدون تبلیغات پرهزینه شناخته شود؟

کتاب «قلاب: چگونه محصولی بسازیم که مخاطب را شبانه‌روز درگیر کند...» روی موضوعی دست گذاشته که مثال بالا فقط بخشی از آن است. این کتاب دربارۀ یک مفهوم مهمّ بازاریابی نوشته شده که در تجارت مدرن سهم بسیار بزرگی از رقابت را به خود اختصاص داده؛ و آن چیزی نیست جز یک «قلاب» خوب برای ماهیگیری! همۀ ما می‌دانیم که بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا همیشه درحال تحقیق و توسعه هستند تا از رقبای خود پیشی بگیرند؛ و مهم‌ترین بخش این مسابقۀ بزرگ، جلب اعتماد و وفاداری کاربرهاست. همین موضوع باعث شده که قلاب از یک اصطلاح ساده در تولید محتوا فراتر برود و به یک تکنیک کلیدی در استراتژی، مدیریت، بازاریابی و طراحی محصول تبدیل شود. تمام کسانی که در این بخش‌ها فعالیت می‌کنند، برای ترسیم یک نقشۀ راه شفاف و تدوین یک استراتژی کارآمد برای بازاریابی، به کتاب قلاب نیاز خواهند داشت. استارت‌آپ‌ها یا موفق می‌شوند حمایت یک سرمایه‌گذار را به دست آورند، یا در این دریای طوفانی به زودی خوراک کوسه‌ها خواهند شد! پس باید با افزایش دانش مدیریتی خود روشی پیدا کنند تا به مخاطب چیزی که دوست دارد را ارائه کنند. این یعنی قلاب مجموعه‌ای است از ایده‌های خلاقانه، برنامه‌های بلندمدت و اجرای درست و به‌موقع آن‌ها تا زمانی که سرمایۀ لازم را به دست بیاورند. اما «نیر ایال»، کارشناس باتجربه‌ای که استاد دانشکدۀ بازرگانی استنفورد است و نوشته‌هایش در مجلات معتبر کسب‌وکار مانند «هاروارد بیزنس ریویو و آتلانتیک» منتشر می‌شود، پا را فراتر گذاشته و در کتاب خود قشر وسیعی از طیف‌های مختلف کارشناسان دنیای تجارت را مخاطب قرار می‌دهد؛ با ارائۀ بینش‌های عملی برای ایجاد عادات همیشگی در کاربران، راهنمایی گام‌به‌گام برای عملی کردن این ایده‌ها و البته استفاده از مثال‌های درخشان و دقیق از غول‌های عظیم کسب‌وکار، مانند توییتر و پینترست.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«عادت‌ها مثل مرواریدند. مرواید طبیعی با لایه‌لایه انباشته شدن مادّه‌ای به نام مادر مروارید در صدف به وجود می‌آید و این جواهر صیقلی، طی چندین سال شکل پیدا می‌کند. اما چه چیزی باعث می‌شود آن ماده به مروارید تبدیل شود؟ ورود چیز آزاردهندۀ کوچکی، مثل سنگ‌ریزه یا انگل مزاحم، سیستم صدف را به صرافت پوشاندن مهاجم با لایه‌هایی از پوشش برّاق می‌اندازد. عادت‌های جدید نیز به بنیانی نیاز دارند که با تکیه بر آن ساخته شوند. محرّک‌ها زمینۀ تغییر پایدار رفتار را فراهم می‌کنند. لحظه‌ای به زندگی خود بیندیشید. چه چیز باعث شد امروز صبح از خواب برخیزید؟ چه چیزی باعث شد مسواک بزنید؟ چرا به سراغ این کتاب آمدید؟ محرک‌ها گاهی شکل نشانه‌های واضحی مثل زنگ هشدار صبح‌گاهی به خود می‌گیرند؛ اما شکل‌های ظریف‌تری هم دارند و گاهی علائم ناخودآگاهی‌اند که تأثیری همسان در رفتار روزمرۀ ما می‌گذارند. محرک فعال‌کنندۀ رفتار است –سنگ‌ریزۀ درون صدف که باعث شکل گرفتن مروارید می‌شود. محرک‌ها ما را به سوی انجام دادن کاری می‌کشانند، چه از آن‌ها آگاه باشیم چه نه.
محرک ها در دو هیبت ظاهر می‌شوند:
۱. محرک‌های خارجی در خود #اطلاعاتی دارند که به کاربر می‌گوید چه‌کار کنند.
۲. محرک‌های داخلی به‌طور خودکار در ذهن نمود پیدا می‌کنند. #مرتبط_کردن محرک‌های داخلی با محصول، #کلید_طلایی دستیابی به موفقیت در عرصۀ فناوری است.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

گفتارهای بنیادین گفتارهای بنیادین
۱۰ %
آیت الله محمدباقر صدر
۱۰۵,۰۰۰
۹۴,۵۰۰ تومان
اقتصاد مقاومتی سکوی پیشرفت و عدالت اقتصاد مقاومتی سکوی پیشرفت و عدالت
۲۵ %
هرژه - موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه
۵,۰۰۰
۳,۷۵۰ تومان
دست های بوسیدنی دست های بوسیدنی
۱۰ %
حسن قدوسی زاده
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
رهبران آخر غذا می خورند رهبران آخر غذا می خورند
۱۰ %
۲۴۸,۰۰۰
۲۲۳,۲۰۰ تومان
اقتصاد ما  شهید صدر اقتصاد ما  شهید صدر
۱۰ %
آیت الله محمدباقر صدر
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها