بنر پویش صندوق اربعین

فلسفه اخلاق (شهید مطهری)

فلسفه اخلاق (شهید مطهری)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۹۹,۰۰۰
%۱۰
۸۹,۱۰۰
تومان
موجودی:
فقط 7 جلد
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۵۶
وزن:
۳۸۴ گرم
شابک:
9789645600080

معرفی کتاب

کتاب «فلسفه اخلاق» سیزده سخنرانی از شهید آیت الله مطهری است که در مسجد ارک تهران ایراد کرده‌اند. مباحث فلسفه اخلاق در واقع به شکل مصداقی در مورد مسائل اخلاقی سخن نمی‌گوید بلکه در تلاش است براساس ایدئولوژی‌های مختلف و نحله‌های فکر به چیستی و ماهیت خود اخلاق نظر اندازد و کلیت امر اخلاقی را معنا کند.

ایشان در ابتدا به نقد و بررسی نظریات غربی در حیطه اخلاق می‌پردازند و در کنارش دیدگاه اسلام نسبت به مفهوم و ماهیت فلسفه را توضیح می‌دهند. در ادامه ایشان با استناد به منظومه فکری اسلام برخی موضوعات محوری در فلسفه اخلاق را توضیح می‌دهند و بخش دوم نیز ضمیمه‌ای بر مباحث اصلی است که پس از توضیح چیستی اخلاق از نگاه اسلام به توضیح و معرفی این اخلاق اسلامی، چارچوب‌ها و برخی مصادیق مهم آن پرداخته‌اند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

بیان کانت عیبش فقط در همین جهت بود که می‌خواست [ندای وجدان[ را به عنوان یک تکلیف که «تکلیف معین کن» که از خود ضمیر انسان سرچشمه می‌گیرد و ماورای ضمیر انسان نیست، معرفی کند. نه، ضمیر انسان درک می‌کند تکلیف را آنچنان که درک می‌کند تکلیف کننده را. وجدان و الهامات وجدانی همه ناشی از فطرت خداشناسی انسان است. منطق قرآن این است قرآن میگوید: وَ نَفْسٍ وَ ما سَونها. فالهمها فجورها و تقویها . تقوا همان تقوی الله است نه چیز دیگری فجور، خروج عَن حُکم الله است نه چیز دیگری.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

اخلاق در خانه دو جلدی اخلاق در خانه دو جلدی
۱۰ %
۶۱,۰۰۰
۵۴,۹۰۰ تومان
آدم شدن چه مشکل آدم شدن چه مشکل
۱۰ %
سید حسین هوشی سادات
۴۹,۰۰۰
۴۴,۱۰۰ تومان
آشنایی با چند مفهوم کلیدی اخلاق آشنایی با چند مفهوم کلیدی اخلاق
۱۰ %
۲۷,۰۰۰
۲۴,۳۰۰ تومان
آیه های سبز صفایی حائری آیه های سبز صفایی حائری
۱۰ %
۱۰۵,۰۰۰
۹۴,۵۰۰ تومان
نگاهی به رابطه عبد و مولا نگاهی به رابطه عبد و مولا
۱۰ %
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
چگونه دستورات دینی ما را تربیت میکنند ؟ چگونه دستورات دینی ما را تربیت میکنند ؟
۱۰ %
۲۰,۰۰۰
۱۸,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها