بنر پویش صندوق اربعین

فرهنگ نامه طلایی ورزش

فرهنگ نامه طلایی ورزش

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۳۵۰,۰۰۰
%۱۰
۳۱۵,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
رحلی
صفحات:
۳۲۰
وزن:
۱۰۴۲ گرم
شابک:
9786006229195

معرفی کتاب

از دیرباز بسیاری از مردم برای سلامت و تندرستی جسم خود اهمیت فراوانی قائل بودند و برای اینکه بتوانند عضلاتی قوی و تنومند داشته باشند فعالیت‌های جسمی مختلفی متناسب با جغرافیا و اهداف تندرستی خود طراحی نمودند. بعدتر برای هرکدام از این فعالیت‌های جسمی قواعد و چارچوب‌هایی تعیین نمودند تا این امور سر وشکل منظم‌تری بگیرد و بعدتر بتوانند بر طبق این قواعد به شکل عادلانه با یکدیگر به رقابت بپردازند. این فعالیت‌های جسمی ورزش نامیده شدند و هر کدام از آن ها نیز با گسترش تمدن‌ها و توسعه علم و فناوری هویت‌های منحصر به فردی پیدا کردند. مسابقات بین المللی برگزار شدند و فدراسیون‌های هر ورزش باعث قاعده مندی آنان شدند. کتاب «فرهنگ‌نامه طلایی ورزش» سعی نموده تا حد ممکن تمام ورزش‌های رسمی و چارچوب مند جهان را گرد آورد. شیوه انجام هر کدام از این امور را توضیح دهد و همچنین قواعد و ابزار لازم برای انجام هر ورزش را نیز تبیین نماید. همچنین در کنار این موارد چهره برخی از قهرمانان هر رشته ورزشی و تصاویر انجام ورزش نیز آمده تا شناخت خواننده نسبت به هرکدام تکمیل گردد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

پانکریشن ورزشی انفرادی و گروهی است که مسابقات آن روی تشک و در محوطه ای دایره‌ای شکل انجام می‌گیرد رقابت‌های مختلف این ورزش در سبک‌های مبارزه‌ای و نمایشی برگزار می‌شود. در سبک‌های مبارزه‌ای هر ورزشکار تلاش می‌کند با ضرباتی که به کمک اعضای بدن خود به بخش‌های مشخصی از بدن حریف می‌زند و همچنین با اجرای فنون خاص امتیاز کسب کند. در پایان مسابقه نیز هر ورزشکاری که امتیاز بیشتری کسب کرده باشد برنده است. این کلمه حاصل ترکیب واژه یونانی «پان» و «کراتوس» به معنای «همه قدرتها» است. دلیل این نام گذاری آن بود که از نظر یونانیان ورزشکاران این رشته می‌بایست از تمام نیروهای جسمی و روحی خود استفاده می‌کردند و از همین رو قوی‌ترین مردان یونان باستان به شمار می‌آمدند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

فرهنگ نامه مشاغل فرهنگ نامه مشاغل
۱۰ %
جمعی از نویسندگان
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
مرد نخستین مرد نخستین
۱۰ %
محمود اکبرزاده
۵۵,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
دایره المعارف مصور علوم دایره المعارف مصور علوم
۱۵ %
گروه مولفین انتشارات دورلینگ کیندرزلی
۲,۰۰۰,۰۰۰
۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان
دانشنامه ی مصور نجوم دانشنامه ی مصور نجوم
۱۰ %
کریستن لیپنکات
۱۷۰,۰۰۰
۱۵۳,۰۰۰ تومان
اطلس جنگ جهانی دوم اطلس جنگ جهانی دوم
۱۵ %
جمعی از نویسندگان
۲,۰۰۰,۰۰۰
۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان
استیو جابز غلط کرد با تو استیو جابز غلط کرد با تو
۱۰ %
۱۳۶,۰۰۰
۱۲۲,۴۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها