کتاب طرح و نقشه ای برای شادکامی

کتاب طرح و نقشه ای برای شادکامی

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
%۱۰
۹۰,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 1 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
مشاوره
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۳۱
وزن:
۲۶۰ گرم
شابک:
97862257364142

معرفی کتاب

کتاب «طرح و نقشه‌ای برای شادکامی» نوشتۀ پل نولان،استاد علوم‌ رفتاری در مدرسۀ اقتصاد و علوم سیاسی لندن، در دو بخش ابتدا مفهوم شادکامی و علل آن را واکاوی می‌کند و جایگاه خوشی‌و هدفمندی را در این مفهوم برجسته می‌سازد.سپس، در بخش دوم کتاب، سه مرحلۀ پیاده‌سازی شادکامی، یعنی تصمیم‌گیری، طراحی و انجام‌دادن، را توضیح می‌دهد و راه‌هایی پیشنهاد می‌دهد که بتوانیم زندگی خود را به شکلی تازه بازسازی کنیم.

نویسنده در مقدمه کتاب از رازی پرده برمی‌دارد که فقط خانواده و دوستانش از آن اطلاع داشتند. او از کودکی لکنت‌زبان داشته و این قضیه باعث شده که وی احساس ناخوشآیندی نسبت به زندگی داشته باشد. اما با کمک پزشک معالج خود متوجه شد که آنقدری که خودش به ماجرای لکنتش توجه می‌کند، دیگران متوجهش نیستند.

در برشی از کتاب می‌خوانیم:

هرگاه احساس خوبی را به مدت طولانی تری داشته باشید، شادکام‌تر می‌شوید. به زبان تخصصی موقعی شادکام‌ترید که از چیزی که طولانی‌تر احساس می‌شود احساس بهتری داشته باشید. درک ما از مدت زمان است که بر تجربه هایمان حاکم است. قطعاً می‌دانید که زمان در برخی از فعالیتها سریع‌تر از بقیه سپری می شود. همان طور که آینشتاین میگوید آن یک ساعتی که آقا کنار خانمی زیبا می نشیند مثل یک دقیقه به نظر می آید اما یک دقیقه ای که آقا روی بخاری می‌نشیند انگار بیش از یک ساعت است. به این میگویند نسبیت ...

 اگر درد و ناخوشی داشته باشید، شاید احساس کنید زمان به کندی می‌گذرد. همین مطلب در مورد احساس بی‌هدفی دائمی نیز مصداق دارد .... محاسبه شادکامی فعالیتهای مختلف با استفاده از زمان واقعی فقط تقریبی از ارزش تجربه واقعی است.

 

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان
دسته‌بندی کتاب‌ها