بنر پویش صندوق اربعین

صحبت سال ها

صحبت سال ها

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۲۷۰,۰۰۰
%۱۰
۲۴۳,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 3 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
زندگینامه
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۳۸۲
وزن:
۳۰۴ گرم
شابک:
9786228127293

معرفی کتاب

کتاب «صحبت سال‌ها» سرگذشت‌نامه مرحوم آیت الله بهجت است که از سرآمدان علم و عمل در زمانه ما بود. این زندگینامه از زبان فرزند ایشان حجت الاسلام و المسلمین علی بهجت نگاشته شده است.

بخش ابتدایی مروری بر زندگی ایشان است. در این قسمت ماجرای از دست دادن مادر در کودکی و استعداد غریبش برای کسب مطالب معنوی تا هجرتش به نجف و کسب فیض از محضر اساتید فقه و عرفان ذکر  گردیده است. آیت الله بهجت به دلیل مشکلات مالی و جسمی پس از یک دهه به ایران بازمی‌گردند و در شهر قم رحل اقامت می‌گزینند. ایشان پناهی می‌شوند برای تمام آن‌ها که دوست دارند راه حق را پی بگیرند و تشنه کسب معرفت از دریای قرآن و اهل بیت هستند. این کوه عرفان و ایمان که تنها وصف العبد برای خود می‌پسندید در این بازه چهل ساله با دروس فقه و اخلاق به دستگیری از طلاب و مردم می‌پردازد و چشمه جاری علم و معنویتشان موجب رحمت و برکت برای عالمیان می‌شود. در بخش دوم کتاب ویژگی‌های اخلاقی و عملی این مرجع تقلید شیعه به تفکیک بررسی می‌شود. فرزند برومندشان حجت الاسلام علی بهجت که ملازم همیشگی پدر بوده به نوعی اصلی‌ترین مشاهد و مراقب منش و مرام این آیت حق بوده، به همین جهت با اشرافی کامل بر احوال استاد و پدر خود اخلاق و رفتار ایشان را شرح داده‌اند. در بخش سوم کتاب نیز با نظرات و دیدگاه‌های آیت الله بهجت در حوزه مسائل سیاسی و اجتماعی که در زمانه ایشان رخ داده آشنا می‌شویم و متوجه می‌گردیم که ابتلائات دشواری که شیعیان دچار می‌شدند ایشان همچون واسطه‌ای میان خلق و خدا اسباب رفع بلا و گرفتاری را مهیا می‌ساختند. اکنون این گنجینه معنوی با علاقه‌مندان به ساحت نورانی آیت الله بهجت به اشتراک گذاشته‌ شده و تمام رهجویان صراط مستقیم می‌توانند از سیره و زندگی ایشان بهره‌های فراوان ببرند.

در ادامه برشی از کتاب صحبت سال‌ها را می‌خوانید:

یکی از شاگردان پدرم تعریف می‌کرد:«روزی خدمت آقا رسیدم آقا سراغ بچه ها را از من گرفتند. ایشان مکرر از ما می‌خواستند با بچه‌ها مباحثه کنید. آن روز هم از من پرسیدند خب شما با حکیمه خانوم مباحثه می‌کنید؟ حکیمه دخترم خیلی کوچک بود تازه یکی دو ماهه بود. من مانده بودم یعنی چی؟ جویا شدم از ایشان گفتند: «او از دنیای دیگری آمده علومی با او هست. باید از او استفاده کنید با او مباحثه کنید.» ایشان لفظ مباحثه را استفاده می‌کرد که یک کلمه طرفینی است. یعنی هم شما استفاده می‌کنید و هم او استفاده می‌کند. توجه به اینکه کودک از ابتدای تولدش هم تاثیر دارد و هم تاثر. این نکته ی تربیتی جالبی برای من بود.

آقا معتقد بود بچه‌ها معصوم هستند و این عصمتشان است که به آن‌ها جاذبه داده است.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

رستخیز رستخیز
۱۰ %
نفیسه مرشدزاده
۱۸۵,۰۰۰
۱۶۶,۵۰۰ تومان
رحمت واسعه رحمت واسعه
۱۰ %
آیت الله بهجت
۲۲۰,۰۰۰
۱۹۸,۰۰۰ تومان
آموزش مصور احکام آموزش مصور احکام
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۵۰,۰۰۰
۱۳۵,۰۰۰ تومان
رهنمای طریق رهنمای طریق
۱۰ %
محمدعلی جاودان
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
قدم کلیک هایتان بر چشم قدم کلیک هایتان بر چشم
۱۰ %
۵,۰۰۰
۴,۵۰۰ تومان
رشد (صفایی حائری) رشد (صفایی حائری)
۱۰ %
علی صفایی حائری
۶۲,۰۰۰
۵۵,۸۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها