سیمرغ سی مرغ

سیمرغ سی مرغ

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۸۶,۰۰۰
%۱۰
۷۷,۴۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
زندگینامه داستانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
پالتویی
صفحات:
۲۱۶
وزن:
۱۶۲ گرم
شابک:
9789643048631

معرفی کتاب

«سیمرغ سی مرغ» یک روایت داستانی از زندگی امام خمینی (ره) است. محمد قائم‌خانی در این اثر با قلمی روان و نگاه به مستندات تاریخی روایتی شخصی از زندگی امام نگاشته است. این اثر برای مخاطب جوان نوشته شده است به همین خاطر  اتفاقات کم اهمیت و غیرمرتبط حذف شده اند و نگاهی اجمالی به زندگی امام از بدو تولد تا زمان رحلت داشته است.

محمد قائم‌خانی جزو نویسندگان جوان جبهه انقلاب است که به فرم‌های داستانی تسلط خوبی دارد و از لحاظ فکری پس‌زمینه غنی دارد. به همین خاطر این اثر روان و تحقیق شده به طور ویژه به نسل جوان توصیه می‌شود. زبان اثر همچون بسیاری کتب زندگینامه خشک و رسمی نیست و از پرداختن به مسائل کم اهمیت و غیرمرتبط اجتناب شده است. همچنین برخی اتفاقات عصر امام نیازمند تامل و تعمقی بیشتری بودند به همین خاطر نویسنده گاها به شکل تحلیلی به برخی اتفاقات نظر داشته و بیشتر به آن‌ها پرداخته است. این اثر به خوبی نشان می‌دهد که اگر وحدت کلمه و ایمان امت حزب الله به مسیر امام خمینی (ره) وجود نداشت هیچگاه در 22 بهمن 57 شاهد دمیدن نور در این سرزمین نبودیم.

در ادامه برشی از این کتاب را می خوانید:

یک جمله طلایی در آن سخنرانی هست. آیت الله قبلاً هم درباره غیرقانونی بودن مجلسین سخن گفته بود ولی این بار از موضعی نو سخن :گفت وکلای مجلس سنا خیانت کردند. وکلای مجلس شورا، آنهایی که رأی دادند خیانت کردند به این مملکت اینها وکیل نیستند... اگر هم بودند، من عزلشان کردم از وکالت معزول اند. او با اتکا به چه چیزی نمایندگان را عزل کرد؟ قدرت سیاسی که نداشت. در ظاهر اکثریت مردم هم با او نبودند مشروعیت این حکم از کجا آمد؟ او خود را حاکم مأذون از طرف خدا بر کشور اسلامی می دانست، حتی پیش از آن که مقدمات تحقق عینی آن مهیا گردد. امر ولایت در دستان او بود.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

انقلاب اسلامی، برون رفت از عالم غربی انقلاب اسلامی، برون رفت از عالم غربی
۱۰ %
۳۸,۰۰۰
۳۴,۲۰۰ تومان
آداب الصلاة آداب الصلاة
۹ %
سید روح الله موسوی خمینی
۱۹۵,۰۰۰
۱۷۷,۴۵۰ تومان
موهای تو خانه ماهی هاست موهای تو خانه ماهی هاست
۱۰ %
محمد رضا شرفی خبوشان
۲۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰ تومان
لحظه های انقلاب لحظه های انقلاب
۱۰ %
محمود گلابدره یی
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
ارمیا ارمیا
۱۰ %
رضا امیرخانی
۱۱۰,۰۰۰
۹۹,۰۰۰ تومان
جدال دو اسلام جدال دو اسلام
۱۰ %
روح الله نامداری
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها