بنر پویش صندوق اربعین

سقیفه و خلافت

سقیفه و خلافت

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۹۴,۰۰۰
%۱۰
۸۴,۶۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۱۹۶
وزن:
۲۲۰ گرم
شابک:
9789643049904

معرفی کتاب

کتاب «سقیفه و خلافت» نوشته محمدحسین خوانین زاده مروری بر حادثه سقیفه از نگاه جدیدی است. او پژوهش‌های فراوانی پیرامون این مساله مهم  که در واقع می‌توان آن را سرمنشا تمام اختلافات میان مسلمانان دانست و نقطه آغازین شکاف در میان امت رسول الله دانست، انجام داده است. در این میان او به روایتی برخورده است که چندان مورد توجه تاریخ نگاران و راویان قرار نگرفته است و پس از بررسی دقیق‌تر متوجه شده گویا در این مساله تعمدی در کار بوده است و برخی اهل حدیث و سنت نمی‌خواسته‌اند چندان این روایت نقل محافل قرار گیرد. روایت از آن ابوحیان توحیدی است و آن را تحت رساله السقیفه نگاشته است. بررسی و تحلیل این سخنان بسیاری از شبهات و مباحث لاینحل در موضوع سقیفه و خلافت پس از پیامبر را برطرف می‌گرداند و نویسنده نیز سعی کرده با رعایت انصاف و توجه به منابع روایی دو سر ماجرا به خوبی این روایت را تحلیل کرده و با تطبیق آن با مباحث ادبی، روایی و تاریخی تصویری واضح‌تر از آن بحران خانمان سوز ارائه دهد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

برخورد حکومتِ وقت و شخص خلیفه اول و دوم با امتناع کنندگان از بیعت، چنان درشت و تند بود که طبق نقل طبری ابوبکر در واپسین روزهای زندگی خود ابراز ندامت می‌کرد و می‌گفت که دوست داشتم سه کار را نمی‌کردم؛ دوست داشتم (در) خانه فاطمه را به اجبار و زور باز نمی‌کردم؛ هر چند بر فرض که آن را برای جنگ بسته بودند (می بستند) و دوست داشتم فجاءه سلمی از اهل رده را نمی‌سوزاندم و به جای آن همانا من او را آسان می‌کشتم یا با شکیبایی او را رها می‌کردم و نمی‌کشتم و دوست داشتم روز سقیفه بنی ساعده، امر (خلافت) را بر گردن یکی از دو نفر؛ ابوعبیده و (یا) عمر می‌انداختم که یکی امیر و من وزیر می‌شدم.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

قهرمان غدیر قهرمان غدیر
۱۰ %
علی رضا سبحانی نسب
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
ناقوس ها به صدا درمی آیند ناقوس ها به صدا درمی آیند
۱۰ %
۱۰۲,۰۰۰
۹۱,۸۰۰ تومان
فرزند کعبه فرزند کعبه
۱۰ %
محسن نعما
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
نهج البلاغه کامل- پالتویی چرم (دشتی) نهج البلاغه کامل- پالتویی چرم (دشتی)
۹۶,۰۰۰
۹۶,۰۰۰ تومان
ترجمه نهج البلاغه- پالتویی چرم (دشتی) ترجمه نهج البلاغه- پالتویی چرم (دشتی)
۵۰,۰۰۰
۵۰,۰۰۰ تومان
حکمت های نهج البلاغه - چرم حکمت های نهج البلاغه - چرم
۱۸,۰۰۰
۱۸,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها