بنر پویش صندوق اربعین

سفر به قبله

سفر به قبله

4.2

یادداشت های سفر حج 1370

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۳,۰۰۰
%۱۰
۱۱,۷۰۰
تومان
موجودی:
فقط 8 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
سفرنامه
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۶۴
وزن:
۸۲ گرم
شابک:
9789645064080

معرفی کتاب

کتاب «سفر به قبله» نوشته هدایت الله بهبودی سفرنامه‌ای کوتاه و زیبا در مورد سفر حج واجب است. هدایت الله بهبودی دانش آموخته رشته تاریخ است که با شروع جنگ تحمیلی به عنوان خبرنگار در جنگ حضور داشت و پس از جنگ نیز به همراه مرتضی سرهنگی دفتری برای انتشار آثار ادبیات شفاهی پیرامون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به راه انداختند. او در سال 70 به شکلی اتفاقی همراه گروهی از نویسندگان و خبرنگاران عازم سفر حج می‌شود. پس از کشتار حجاج ایرانی در حج سال 66 دوباره حج واجب به راه افتاد و پس از چند سال قطع ارتباط قرار بود حجاج ایرانی به عربستان بروند. از همین جهت این سفر از حساسیت بالایی برخودار بود و امکان درگیری و تنش میان حجاج و نیروهای عربستانی وجود داشت. با این حال نویسنده که سال‌ها گزارشگر جنگ و انقلاب بوده با نگاه دقیق و ریزبین خود توانسته حوادث را به زیبایی روایت کند و احوالات این سفر معنوی در کلماتش بازتاب دهد. این کتاب پس از سال‌های توقف چاپ به تازگی چاپ مجدد شده است و اکنون پس از گذشت سه دهه از این سفر ارزش تاریخی پیدا کرده است و به مخاطب امروزی تصویری خوب از حال و هوای سیاسی ابتدای دهه 70 و روابط میان دو کشور ارائه می‌دهد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

امسال بازارهای مدینه و مکه با حضور ایرانیان جشن گرفتند، بی صدا و بی نشان و حتما در سه سالی که ایرانی‌ها از مراسم حج محروم بودند عزا. شهروندان ما واقعاً در خرید اجناس یکه تاز هستند. در این روزهای آخر مغازه داران قیمت کالاها را بالاتر برده‌اند. صراف‌ها هزار تومانی‌ها را با عطش به ریال سعودی تبدیل می‌کنند. در مقابل هر هزاری سبز بیست و پنج ریال سعودی به تو می‌دهند اما اگر بخواهی ریال سعودی را با تومان عوض کنی باید بیست و هشت ریال بدهی تا یک هزاری سبز بگیری و این هنر صراف‌هاست.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

خسی در میقات (جلال آل احمد) خسی در میقات (جلال آل احمد)
۱۰ %
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
یار کجاست؟ یار کجاست؟
۱۰ %
رحیم مخدومی
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
خال سیاه عربی خال سیاه عربی
۱۵ %
حامد عسکری
۱۶۷,۰۰۰
۱۴۱,۹۵۰ تومان
سفر به سرزمین نور (شهید آوینی) سفر به سرزمین نور (شهید آوینی)
۱۰ %
۴,۰۰۰
۳,۶۰۰ تومان
حج حج
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
تحلیلی از مناسک حج علی شریعتی تحلیلی از مناسک حج علی شریعتی
۱۰ %
۱۷۰,۰۰۰
۱۵۳,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها