بنر پویش صندوق اربعین

کتاب سبز ترین امام

کتاب سبز ترین امام

4.2

زندگانی امام حسن مجتبی(ع) از ولادت تا شهادت

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
%۱۰
۱۳۵,۰۰۰
تومان
رده سنی:
نوجوان
قالب:
رمان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۰۴
وزن:
۱۸۰ گرم
شابک:
9786004415927

معرفی کتاب

دریای رحمتی که ساحلی برایش نیست. کریم بودن قبل او معنای خاصی نداشته و او وارث به حق شجاعت و حلم و مظلومیت علیست.

اوست محرم اسرار فاطمه سلام الله ، اوست کسی که رسول اکرم سجده اش را برای او طولانی کرده بود چون روی شانه های پیغمبر بازی می‌کرده. اوست که خون شجاعت علوی در رگ هایش جریان دارد. اوست که از جان و مال و آبرو برای اسلام خرج می‌کند. آری ، اوست که همراه برادرش سید جوانان اهل بهشت‌اند. اوست که انس و ملک از شجاعت و جنگاوری‌اش در فتنه جمل، انگشت به دهان‌اند. اوست که بر سر سفره کریمانه‌اش هزار هزار حاتم طائی اطعام می‌شوند. او سبط نبی ، پسر ارشد علی ، جان فاطمه ، پناه حسین و استاد عباس است. او حسن ابن علی ابن ابی‌طالب است. که جان عالم به فدایش.

کتاب «سبز ترین امام» به نویسندگی علی شعیبی، زندگی نامه امام حسن مجتبی علیه السلام است. از آغاز تولد تا شهادت آن حضرت.

در این کتاب روایت هایی از درک پیامبر و زندگی زیر سایه پدر ، دوران امامت و از قیام تا صلح با معاویه و از اخلاق و ویژگی های حضرت می‌خوانیم.

در برشی از کتاب می‌خوانیم :

امام حسن با گفتار و رفتار خود، مردم را هدایت میکرد. او با مهربانی و صبوری خود حتی دشمنان با انصاف را نیز جذب میکرد و آنها را از جهنم نجات میداد روزی مردی شامی به مدینه آمد. او، که تحت تأثیر تبلیغات بنی امیه قرار گرفته بود، در یکی از کوچه های مدینه به امام رسید و شروع به دشنام دادن و ناسزا گفتن به حضرت کرد. امام سکوت کرد بعد از پایان توهین ها، امام به مرد شامی فرمود گمان میکنم در این شهر غریبه هستی. اگر در اینجا خانه نداری منزل من متعلق به توست و اگر بدهکاری من قبول میکنم که بدهی تو را بدهم و اگر گرسنه ای تو را سیر میکنم. مرد شامی که انتظار این رفتار مهربانانه را از امام نداشت جا خورد. او به گونه ای جذب رفتار امام شد که گفت: ای پسر پیامبر، اگر قبل از این ملاقات از من میپرسیدند «بدترین افراد زیر این آسمان کیست؟ تو و پدرت را معرفی میکردم، ولی الان تو را به عنوان بهترین انسان دنیا معرفی میکنم.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

من زنده ام - جلد نرم من زنده ام - جلد نرم
۱۰ %
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
بی بی سلطنت بی بی سلطنت
۱۰ %
محمدهادی زرگری
۴۲,۰۰۰
۳۷,۸۰۰ تومان
همه خبر ها اینجاست همه خبر ها اینجاست
۱۰ %
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
لاله ها و سنگ ها لاله ها و سنگ ها
۱۰ %
محمد هاشمی
۵۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰ تومان
ساختمان کیانپارس ساختمان کیانپارس
۱۰ %
۱۶۵,۰۰۰
۱۴۸,۵۰۰ تومان
علویه نرگس علویه نرگس
۱۰ %
خدیجه بازون
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها