بنر پویش صندوق اربعین

دایره المعارف مصور ورزش

دایره المعارف مصور ورزش

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱۵
۸۵۰,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
رحلی
صفحات:
۴۴۸
وزن:
۱۹۳۲ گرم
شابک:
9786009234172

معرفی کتاب

کتاب «دایره المعارف مصور ورزش» اثری جامع برای علاقه‌مندان به تربیت بدنی است. تاریخچه ورزش قدمتی به قدر حیات بشریت دارد و نشانه اولین رشته‌های ورزشی را می‌توان در نقاشی‌ها و نوشته‌های یونان باستان یافت. ورزش‌هایی همچون پرتاب سنگ و دومیدانی که با هدف پرورش اندام و رقابت با دوستان انجام می‌شده است. با ترقی جوامع و پیشرفت وسایل زندگی گستره ورزش‌ها و فعالیت‌های بدنی وسعت فراوانی یافت و هر ملیت براساس جغرافیا و نیازهایش ورزش‌هایی را اختراع نمود. در کنار شکل گیری ورزش‌ها مساله رقابت و مسابقه میان افراد در یک رشته ورزشی نیز پا گرفت و بسیاری دوست داشتند تا شاهد این رقابت‌ها باشند. این موضوع باعث ایجاد یکی از بزگترین گردهمایی‌های ورزشی در جهان به نام المپیک شد. مسابقاتی که هر چهار سال یکبار در یک سری ورزش مشخص برگزار می‌شود و ورزشکاران از سراسر جهان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در کنار آن المپیک زمستانی نیز با محوریت رشته‌هایی همچون اسکی و پاتیناژ برگزار می‌شود. در بخش ابتدایی مروری کوتاه بر دوره‌های مختلف المپیک داشته و قهرمانان برجسته هر دوره یاد شده‌اند سپس در بخش بعدی تمام ورزش‌هایی که در جهان وجود دارد به همراه قوانین و شرایط انجامش توضیح داده شده است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

لندن مناسب‌ترین گزینه‌ی برگزاری اولین دوره‌‌ی مسابقات المپیک تابستانی پس از جنگ بود زیرا امکانات موجود ورزشی‌اش در سراسر جنگ آسیب چندانی ندیده بود. بازی‌های دوره‌ی چهاردهم در حضور جورج ششم، پادشاه انگلیس در استادیوم سلطنتی و مبلی در شمال غرب لندن در حضور هشتاد هزار تماشاگر افتتاح شد. برگزار کنندگان این بازی ها پیش از آغاز مسابقات از فکر ساخت دهکده‌ی المپیک به دلیل هزینه‌های سنگینش منصرف شدند چون بریتانیا در سال‌های پس از جنگ دوم جهانی کشوری ورشکسته به شمار می‌آمد. در عوض ورزشکاران در پادگان‌های ارتش و دانشگاه‌های سراسر لندن مستقر شدند به دلیل جیره بندی مواد غذایی بسیاری از تیم‌ها ناگزیر شدند با خود غذا بیاورند. تیم‌های آلمان و ژاپن اجازه‌ی شرکت نیافتند و ورزشکاران اتحاد شوروی به خاطر عدم عضویت این کشور در کمیته‌ی بین المللی المپیک در آن شرکت نکردند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

دایره المعارف مصور نویسندگان تاریخ ساز دایره المعارف مصور نویسندگان تاریخ ساز
۱۰ %
۲,۲۵۰,۰۰۰
۲,۰۲۵,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور مصر باستان دایره المعارف مصور مصر باستان
۲۰ %
الهام شوشتری زاده - استیون اسنیپ
۱,۰۰۰,۰۰۰
۸۰۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف تاریخ علم (اختراعات و اکتشافات تاریخ ساز) دایره المعارف تاریخ علم (اختراعات و اکتشافات تاریخ ساز)
۲۰ %
۹۵۰,۰۰۰
۷۶۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور ادیان جهان دایره المعارف مصور ادیان جهان
۱۰ %
۲,۲۵۰,۰۰۰
۲,۰۲۵,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور دنیای میکروسکوپی دایره المعارف مصور دنیای میکروسکوپی
۱۰ %
۲,۴۰۰,۰۰۰
۲,۱۶۰,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور امپراتوری چین دایره المعارف مصور امپراتوری چین
۱۰ %
۲,۰۰۰,۰۰۰
۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها