دایره المعارف تاریخ علم (اختراعات و اکتشافات تاریخ ساز)

دایره المعارف تاریخ علم (اختراعات و اکتشافات تاریخ ساز)

مترجم:
عطیه حسینی
رده سنی:
عمومی
قالب:
علمی
نوع جلد:
گالینگور
قطع کتاب:
رحلی
صفحات:
۳۷۸
وزن:
۱۷۸۲ گرم
شابک:
9786008269083

معرفی کتاب

کتاب «دایره المعارف مصور تاریخ علم، اختراعات و اکتشافات تاریخ ساز» یک اثر جامع و جذاب برای نوجوانان و جوانانی است که می‌خواهند سیر اتفاقات بزرگ حوزه علم را به شکلی سرگرم کننده بیاموزند. در این دایره المعارف از آغازین روزهای زندگی بشر بر روی این کره خاکی شروع می‌کنیم و می‌بینیم انسان چگونه برای ارضای غریزه کنجکاوی و همچنین تسهیل کارهایش به علم و فناوری روی می‌آورد و آرام آرام در طول قرن‌های متمادی به ساحت های مختلف علم ورود پیدا می‌کند. شما همراه با تصویرهایی زیبا و ارزشمند با بسیاری از دانشمندان تاثیرگذار جهان که باعث تحولات شگرف در عرصه علم شده‌اند آشنا می‌گردید وهمچنین حاصل کار برخی از آنان را در تصویر و نقاشی به طور کامل مشاهده می‌کنید. مباحث این کتاب محدود در یک حوزه از علم نیست بلکه با سرفصل مباحث علمی در رشته‌های مختلف جانورشناسی، فیزیک، شیمی، نجوم، زیست شناسی و زبان شناسی آشنا می‌گردید. این کتاب کامل وغنی را به تمام نوجوانان دوست‌دار علم که می‌خواهند در آینده مرزهای علم را گسترش دهند پیشنهاد می‌کنیم.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

یک ماه بعد از پرتاب اسپوتنیک، شوروی سگی به نام لایکا را به فضا فرستاد و لایکا اولین حیوانی شد که دور زمین گشت. یوری گاگارین اولین انسانی بود که به فضا سفر کرد و سوار بر فضاپیمای وستک ۱ شوروی در آوریل ۱۹۶۱ دور زمین چرخید این موفقیت‌های شوروی آمریکا را تحریک کردند که به برنامه‌ی کاوش فضایی خود شتاب دهد. مارینر ۱۴ آمریکا در ۱۹۶۵ اولین عکس‌های نمای نزدیک از سیاره‌ای دیگر مریخ را به زمین فرستاد در ۱۹۶۶ کاوشگر لونا ۲۹ شوروی به نرمی روی ماه فرود آمد و نخستین تصاویر سطح ماه را ارسال سه سال بعد نیل آرمسترانگ و باز آلدرین فضانوردان آمریکایی روی ماه قدم گذاشتند. اولین لحظه‌های این رویداد به صورت زنده برای مردم سراسر جهان پخش شدند. فضانوردان در دهه ی ۱۹۷۰ هم چند بار به فضا برگشتند، اما از آن به بعد بیشتر سفرهای اکتشافی به کمک ربات‌ها انجام شده‌اند؛ ربات‌هایی که حالا به همه‌ی سیاره‌های منظومه‌ی شمسی سفر کرده‌اند و بعضی از آن‌ها حتی از این هم دورتر رفته‌اند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

اطلس تاریخ جهان اطلس تاریخ جهان
۱۵ %
گروه مولفین انتشارات دورلینگ کیندرزلی
۸۵۰,۰۰۰
۷۲۲,۵۰۰ تومان
علم و فناوری (ره‌نامه: جلد۳۳) علم و فناوری (ره‌نامه: جلد۳۳)
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
دانشنامه مصور ماشین دانشنامه مصور ماشین
۱۰ %
۱۷۰,۰۰۰
۱۵۳,۰۰۰ تومان
دایره المعارف مصور هواپیما دایره المعارف مصور هواپیما
۱۰ %
پرناز طالبی - داریوش دل آرا - فیلیپ وایتمن
۹۰۰,۰۰۰
۸۱۰,۰۰۰ تومان
1001 اختراع (میراث مسلمانان در جهان ما) 1001 اختراع (میراث مسلمانان در جهان ما)
۱۰ %
۵۵۰,۰۰۰
۴۹۵,۰۰۰ تومان
فرهنگ نامه مشاغل فرهنگ نامه مشاغل
۱۰ %
جمعی از نویسندگان
۲۵۰,۰۰۰
۲۲۵,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها