بنر پویش صندوق اربعین

خبرنگار دو دلاری

خبرنگار دو دلاری

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۲۰۵,۰۰۰
%۱۰
۱۸۴,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
سفرنامه
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۳۲۸
وزن:
۳۷۳ گرم
شابک:
9786000353568

معرفی کتاب

کتاب «خبرنگار دو دلاری» که برای اولین بار در نمایشگاه کتاب تهران در بهار 1402 منتشر گردید اولین اثر مکتوب از حامد هادیان جوان مستندسازی است که در سال های اخیر چندین مستند جذاب و جنجالی به تولید رسانده است. با آغاز جنگ روسیه و اوکراین در سال 2022 تصمیم می گیرد برای فهمیدن حقیقت و دیدن اولین جنگ اروپایی در قرن جدید خود را به کشور اوکراین برساند. جنگی که به شدت توسط رسانه های شرقی و غربی مورد تحریف قرار گرفت و هر بنگاه خبری به دنبال آن بود تا از این جنگ بهره سیاسی خود را ببرد. او به عنوان یک خبرنگار مستقل تصمیم می گیرد واقعیت را از دل کوچه و خیابان های جنگ زده به مخاطب برساند. او در پنجاه و دو یادداشت ماجراهایی که در این سفر چهل روزه تجربه کرده را به خواننده انتقال می دهد و تصویر واضحی از حوادث را به تصویر می کشد. در این چهل روز او به شش استان مختلف اوکراین سفر می کند و زوایای مختلف جنگ در مناطق متعدد را تجربه می کند. آن چیزی که در این اثر اصالت دارد انسان است. انسانی که در ورای دعواهای سیاسی و نظامی دو طرف مورد آسیب قرار می گیرد و حیات و بسیاری از حقوق طبیعی او زیر چکمه های آهنین جنگ نابود می گردد. حامد هادیان نیز تمام تلاش خود را کرده تا چهره سیاه  و تلخ جنگ را با نمایش انسان های جنگ زده و خانه های نابود شده بازتاب دهد. همچنین این اثر برای مخاطب ایرانی که نسبت به جغرافیا  و فرهنگ آن منطقه بی اطلاع است مطالب تازه و دست اولی بسیاری دارد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

گفتم که در جنوب مردمی را دیدم که به روسیه گرایش دارند و روسیه شرق و شهر خارکف را واقعاً می‌زند و خارکف شهری است شبیه رمان های روسی. سؤال سفیر این بود که خب چرا روسیه خارکف را نمی‌گیرد. برای من هم همین سؤال بود ما درباره قدرت نظامی روسیه تصوری نداریم یا تصور بزرگ تری داریم. مثلا اینکه حمله اول روسیه به شمال اوکراین چرا این شکلی بود و چرا عقب نشینی کرد. فرضهای مختلفی وجود دارد. مثلاً اینکه میخواستند حکومت مرکزی دچار فروپاشی شود و نشد یا روس‌ها برای اینکه سیستم نظامی اوکراین تمرکزش را از دست بدهد به آنجا حمله کردند تا مجبور شود در همه جبهه‌ها بجنگد و حواسش از شرق پرت شود.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

دهکده خاک بر سر دهکده خاک بر سر
۱۰ %
فائضه غفارحدادی
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
سفر به روایت سرفه ها سفر به روایت سرفه ها
۱۰ %
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
جاده یوتیوب جاده یوتیوب
۱۰ %
محمد علی جعفری
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
پادشاهان پیاده پادشاهان پیاده
۱۰ %
بهزاد دانشگر - محمدعلی جعفری
۹۲,۰۰۰
۸۲,۸۰۰ تومان
از کشمیر تا کاراکاس از کشمیر تا کاراکاس
۱۰ %
سرباز روح الله رضوی
۹۸,۰۰۰
۸۸,۲۰۰ تومان
به من گفتند تنها بیا به من گفتند تنها بیا
۱۰ %
۲۷۰,۰۰۰
۲۴۳,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها