حرکت به سوی اقیانوس آبی

حرکت به سوی اقیانوس آبی

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۱۶۴,۰۰۰
%۱۰
۱۴۷,۶۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
مشاوره
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
وزیری
صفحات:
۳۵۲
وزن:
۳۹۰ گرم
شابک:
9786007677568

معرفی کتاب

کتاب «حرکت به سوی اقیانوس آبی» یکی از کتاب‌های موفق دهه اخیر است که در زمینه استراتژی کسب و کار و موفقیت سازمانی حرف‌های تازۀ زیادی برای گفتن دارد. این کتاب در ادامه کتاب دیگری به نام استراتژی اقیانوس آبی نوشته شده که قبل‌تر، از نویسندگان همین کتاب منتشر شده و به شهرت جهانی رسیده است. اقیانوس آبی و قرمز دو کلیدواژه اصلی این کتاب هستند؛ اقیانوس قرمز بازار فعلی است که برپایۀ رقابت صرف بنا شده و به هیچ اصول انسانی پایبند نیست. اما اقیانوس آبی بازار ایده‌آلی است که در آن شرکت‌ها فرصت تازه‌ای برای رقابت سالم پیدا می‌کنند و در این کتاب، در پنج مرحله اصلی چگونگی عملی کردن این استراتژی را می‌فهمیم. قدم اول شناختن نقطه مناسب برای شروع است؛ جایی که باید تیم مناسب خود را بسازید. بخش دوم شناخت وضعیت فعلی است و اقدام سوم به ساختن تصویری از مقصد احتمالی شما اختصاص دارد. در گام‌های بعدی به تغییر مرزهای بازار و دستیابی به فرصت‌ها پرداخته می‌شود و در انتها، نوبت به قدم آخر و حرکت کردن می‌رسد. در این کتاب حاصل مطالعات گسترده و عمیقی را می‌خوانیم که طی 3 دهه به دست آمده است. نویسندگان این کتاب دبلیو. چان کیم و رنه مابورنیا به منابع بسیار زیادی پرداخته‌اند و مفاهیم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی روز را در تار و پود وقایع خلاقانۀ دنیای تجارت جستجو کرده‌اند. ارائه مثال‌های روشن و واضح از تمام جهان و موضوعات مختلف، نقطه قوت اصلی این کتاب در انتقال کامل محتوای خود به خوانندگانی از تمام ملت‌ها و نژادها است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«به‌طور خلاصه کتاب استراتژی اقیانوس آبی دنیای بازار را از زاویه‌ای مطرح می‌کرد که انگار از دو نوع اقیانوس تشکیل می‌شد – اقیانوس‌های سرخ و اقیانوس‌های آبی. اقیانوس‌های سرخ همۀ صنایع کنونی‌اند که بیشتر سازمان‌ها بر سر آن‌ها با یکدیگر در جنگ‌اند. اقیانوس‌های آبی همه صنایعی‌اند که هنوز خلق نشده‌اند (قرار است بشوند) و سود و رشد زیادی از آن‌ها حاصل می‌شود. این کتاب بر اساس مطالعه ۱۵۰ حرکت استراتژیک طی بیش از ۱۰۰ سال و در ۲۰ صنعت تفاوت‌های مفهومی و الگوهای مبنایی را مطرح می‌کرد که حرکت‌های رقابت در بازار را که آن را استراتژی اقیانوس سرخ می‌نامیم از حرکت‌های خلق بازار که آن را استراتژی اقیانوس آبی می‌نامیم جدا می‌کرد این کتاب ابزارهایی تحلیلی برای خلق اقیانوس‌های آبی ارائه می‌داد و تأکید می‌کرد که چرا استراتژی اقیانوس سرخ نظریۀ رقابت در بازار و استراتژی اقیانوس آبی نظریۀ خلق بازار است که رقابت در بازار را بی‌معنا می‌کنند. اصطلاحات اقیانوس سرخ، اقیانوس آبی و استراتژی اقیانوس آبی به سرعت به زبان کسب وکار وارد شد.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

حرکت صفایی حائری حرکت صفایی حائری
۱۰ %
علی صفایی حائری
۱۱۵,۰۰۰
۱۰۳,۵۰۰ تومان
پاداش پاداش
۱۰ %
سید شمس الدین میرابوطالبی - دن آریلی
۹۸,۰۰۰
۸۸,۲۰۰ تومان
چگونه کتاب بخوانیم چگونه کتاب بخوانیم
۱۰ %
محمدهادی زاهدی - مارتیمر جی آدلر - چارلز لینکلن ون دورن
۲۸۰,۰۰۰
۲۵۲,۰۰۰ تومان
شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید- جلد1 شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید- جلد1
۱۰ %
۶۹,۰۰۰
۶۲,۱۰۰ تومان
ریز عادت ها ریز عادت ها
۱۰ %
استفان گایز
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
پدر ثروتمند.پدر فقیر پدر ثروتمند.پدر فقیر
۱۰ %
رابرت کیوساکی
۲۲۹,۹۰۰
۲۰۶,۹۱۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها