بنر پویش صندوق اربعین

حجاب و آزادی روابط

حجاب و آزادی روابط

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۵۰,۰۰۰
%۱۵
۴۲,۵۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۷۲
وزن:
۶۲ گرم
شابک:
9789647803953

معرفی کتاب

کتاب «حجاب و آزادی روابط» حاصل دو سخنرانی و یک دست‌نوشته از استاد علی صفائی حائری است. ایشان در این کتاب در چند بخش به شکل ریشه‌ای و مبنایی به سراغ موضوع حجاب و روابط میان جنس زن و مرد در اجتماع رفته‌اند. در ابتدا ایشان به سراغ هدف انسان از زندگی در جهان مادی رفته‌اند سپس استعداد او برای رسیدن به مقاصد نامتناهی را بررسی نموده‌اند. وقتی مشخص شد تمام همت و تلاش انسان در این جهان برای رسیدن به حق است فلذا چرایی حکم حجاب و حفظ حیا در این مدل زندگی معنا پیدا می‌کند. در بخش بعد پس از تبیین چرایی وجود حکم حجاب به ابهامات و شبهات پیرامون این حکم پاسخ داده‌اند و در بخش پایانی نیز حدود حجاب و نحوه تبلیغ این حکم الهی در جامعه توضیح داده‌اند. ایشان حجاب را یکی از ضروریات نگاه توحیدی و میوه‌های اسلام می‌دانند که اجرای آن مستلزم آن است که در ابتدا به افراد جامعه عشق و درک عمیق نسبت به اهداف متعالی اسلام تعلیم شود و سپس خود به خود امکان پذیرش دستوراتی همچون حجاب برای او فراهم خواهد شد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

اگر ملاک‌ها به دست آید و اگر زیربناها مشخص شود و زمینه‌ها فراهم شود، آموزش و تعلیم و حرکت و عمل هر دو آسان می‌شود. به جای اینکه دانه دانه موارد را ذکر کنیم که اینجا چه کنیم و آنجا چه کنیم ملاک را مشخص و قدم به قدم گوشزد می‌کنیم و حفظش می‌کنیم. او خودش می‌فهمد که در هر کجا باید چطور حرکت کند و چطور قدم بردارد و در این حرکت دیگر اظهار نمیکند از طرفی دیگر خودش را هم کم زنی روحش ول است چطور می‌شود تنش را پوشاند؟ خود آن پوشش او و چادرش دام نیست؟ حرکتش در چادر، سنگ و باتلاق نیست؟ وقتی ملاک‌ها گم شدند هم زحمت‌ها زیاد می‌شوند و هم انحراف‌ها شروع می‌شوند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

گلبرگ زندگی (جلد 3) گلبرگ زندگی (جلد 3)
۱۰ %
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
از نو با تو (جلد 1) از نو با تو (جلد 1)
۱۰ %
محسن عباسی ولدی
۶۹,۰۰۰
۶۲,۱۰۰ تومان
کتاب ازدواج - جلد اول: تاسیس کتاب ازدواج - جلد اول: تاسیس
۱۰ %
۱۹۰,۰۰۰
۱۷۱,۰۰۰ تومان
قدرت و شکوه زن قدرت و شکوه زن
۱۰ %
علیرضا پناهیان
۵۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰ تومان
جواهرانه جواهرانه
۱۰ %
نعیمه اسلاملو
۱۶۵,۰۰۰
۱۴۸,۵۰۰ تومان
انتخاب من: پرسش هایی درباره حجاب انتخاب من: پرسش هایی درباره حجاب
۱۰ %
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها