بیست و هفت جمله

بیست و هفت جمله

4.2

مجموعه بیانات شهید آیت الله دکتر بهشتی درباره نماز

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
%۱۰
۱۲۶,۰۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۵۲
وزن:
۲۰۸ گرم
شابک:
9786229560051

معرفی کتاب

کتاب «بیست و هفت جمله» مجموعه بیانات شهید آیت الله دکتر سید محمدحسین بهشتی پیرامون مهم‌ترین عمل عبادی مسلمانان نماز است. عنوان کتاب از کلام ایشان اقتباس شده که جملات واجب نماز را 27 جمله می‌دانند که بسیاری از مسلمانان معنای همین عبارات کوتاه را نمی‌دانند. ایشان به عنوان یک متفکر نواندیش اسلامی بیانات ارزشمند و عمیقی در رابطه با نماز انجام داده‌اند که به همت محسن ذوالفقاری گردآوری و تبویب شده‌اند تا علاقه‌مندان به اندیشه‌های این شهید عزیز و تمام مسلمانانی که دوست دارند فهمی عمیق‌تر از نماز خود داشته باشند از این بیانات کسب بهره نمایند. در فصل ابتدایی سخنان ایشان پیرامون جایگاه و اهمیت نماز آورده شده و پس از آن معانی کلمات و افعال نماز شرح و بسط داده شده که این موضوع بسیار مورد اهتمام خود شهید بوده و تلاش داشته‌اند فهم درست از کلمات قرآن را در جامعه گسترش دهند. پس از آن آثاری که نماز در زندگی معنوی و اجتماعی مسلمان می‌گذارد برشمرده شده و تفاوت‌های یک ملت نمازگزار با دیگر ملل را بیان نموده‌اند. در بخش پایانی نیز شبهاتی که پیرامون این عبادت مطرح شده با نگاه دقیق و عمیق استاد پاسخ داده می‌شود.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

در آن لحظه که آدمی به کمال و شکوه بی‌نهایت آفریدگار جهان می‌اندیشد، سراپا شیفته آن می‌شود؛ دل و جانش به خضوع و خشوع و فروتنی می‌گراید؛ با آهنگ فطرت در برابر آن همه کمال و عظمت سر تعظیم فرود می‌آورد رکوع. سر به زمین می ساید: «سجود»؛ و زبان به ستایش می گشاید: «حمد و تسبیح» و در آن لحظه که انسان خود را به کمک نیرویی برتر از ماده نیازمند می‌یابد دل به سوی آفریدگار دانا و توانا و مهربان جهان می‌آورد؛ راز و نیاز خود را با او در میان می‌نهد و او را به کمک می خواند: «دعا». آن نیایش و پرستش و این راز و نیاز و کمک خواهی در زبان قرآن «عبادت» نامیده می‌شود. قرآن عبادت را مخصوص خدای یکتا می‌شمرد و پرستش هر کس و هر چیز دیگر جز خدا را حرام و گناهی بس بزرگ می‌داند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

حضور قلب در نماز حضور قلب در نماز
۱۰ %
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
خلوت انس خلوت انس
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۳۵,۰۰۰
۳۱,۵۰۰ تومان
چگونه یک نماز خوب بخوانیم ؟ چگونه یک نماز خوب بخوانیم ؟
۱۰ %
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
به همین سادگی به همین سادگی
۱۰ %
کلر ژوبرت
۳۵,۰۰۰
۳۱,۵۰۰ تومان
مسجد عجیب و غریب مسجد عجیب و غریب
۱۰ %
مهدی منصوریان
۴۳,۰۰۰
۳۸,۷۰۰ تومان
صحت قرائت نماز صحت قرائت نماز
۱۰ %
حیدر کسمائی
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها