به شرط آفتاب

به شرط آفتاب

4.2

برش هایی کوتاه از زندگی و زمانه امام رضا (ع)

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۴۰,۰۰۰
%۱۰
۳۶,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 7 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
داستان کوتاه
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۰۸
وزن:
۱۰۲ گرم
شابک:
9786222851248

معرفی کتاب

کتاب «به شرط آفتاب» برش‌هایی کوتاه از زندگی و زمانه امام رضا (علیه السلام) است که به قلم لیلا شمس نوشته شده است. علی ابن موسی الرضا هشتمین امام شیعیان بود که با دسیسه مامون از مدینه به مرو برده شد تا تحت نظارت نزدیک مامون باشد و از توطئه بنی هاشم در امان بماند. مامون که مردی حیله‌گر بود برای اینکه خود را حامی خاندان رسالت نشان دهد و هدف اصلی‌اش از انتقال امام مشخص نگردد ایشان را به ولایت عهدی خود منصوب کرد اما در موقعیت‌های متعددی تلاش داشت تا ایشان را مفتضح کند اما امام با حضور در مناظرات علمی و همراه ساختن قلوب مردم با خود در مرکز خلافت به یک تهدید بزرگ برای مامون بدل گشتند و او در نهایت ایشان را غریبانه به شهادت رساند. در این کتاب داستان‌های مینیمالی که تمامی برگفته از منابع معتبر هستند از زندگی این امام همام می‌خوانیم.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

شنیده بودم اخرس در مکه به امام رضا الله ناسزا می‌گوید. وارد مکه شدم کاردی خریدم گشتم تا پیدایش کردم. در کمینش ایستادم از مسجد که بیرون می‌آمد می‌کشتمش غلام امام رضا الله سریع خودش را رساند به من نامه‌ای داد دستم:« بسم الله الرحمن الرحیم به حقی که من بر تو دارم قسمت می‌دهم که اخرس را اذیت نکن خداوند محافظم است کفایت می‌کند.» راست می‌گفتند امام رئوف است؛ حتی با دشمنانش.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

غریب قریب (جلد اول) غریب قریب (جلد اول)
۱۰ %
۱۸۰,۰۰۰
۱۶۲,۰۰۰ تومان
آبی ها جلد اول آبی ها جلد اول
۱۰ %
سعید تشکری
۱۸,۰۰۰
۱۶,۲۰۰ تومان
امام رئوف امام رئوف
۱۰ %
نرجس شکوریان فرد
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
فصل فیروزه فصل فیروزه
۱۰ %
محبوبه زارع
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
امام رضا و کرامت انسانی امام رضا و کرامت انسانی
۱۰ %
۵۵,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
محضر رئوف محضر رئوف
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها