به خاطره اعتمادی نیست

به خاطره اعتمادی نیست

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
%۱۰
۹۹,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 9 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت بلند
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۴۸
وزن:
۲۳۲ گرم
شابک:
9786226194624

معرفی کتاب

بحران‌های جهانی، حوادث غیرمترقبه، جنگ، فاجعه‌های انسانی، بلایای طبیعی و غیرطبیعی. روزی نیست که اخبار از چنین موضوعاتی خالی باشد. حتی گاهی مشتاقانه انتظار چنین خبرهایی را می‌کشیم. گویا میلی درونی به شنیدن خبر بد داریم و تازه وقتی از یک حادثه بزرگ خبردار می‌شویم تازه روزمان روز شده است. علت این کشش ذاتی ما انسان‌ها برای جستجوی اخبار ناگوار و بیشتر دانستن از جزئیات تلخ ماجرا از کجا می‌آید؟

الیزا گبرت در آستانه پاندمی کرونا نگاهی داشته است به بحران‌هایی که در طول زندگی از سر گذرانده و یا حوادثی که در موردشان تحقیق کرده است و در فضای رسانه و اجتماعی به دنبال یافتن اطلاعات درموردشان بوده است. او با نوشتن مجموعه جستاری به نام «به خاطره اعتمادی نیست» به دنبال بازیابی احساساتی است که در طول رخ دادن این رویدادها از سرگذرانده است. اینکه این حوادث غیرمترقبه همچون یازده سپتامبر، کرونا و جنگ‌های مختلف چه تاثیر بر زندگی او گذاشته‌اند و باور او به جهان را چگونه دست‌خوش تغییر قرار داده‌اند. او به دنبال پاسخ دادن به این سوال است که چرا در پی حوادث تلخ هستیم و چگونه می‌توان در ضمن این بحران‌های تمام نشدنی به زندگی ادامه داد؟ پاسخ‌های او نه راهکارهای روانشناسانه یا فیلسوفانه بلکه دریافت‌های ادبی یک شاعر و نویسنده از دل زندگی است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

 جان ام.هال هم بینایی‌اش را در بیست و چهار سالگی از دست داد و درباره‌ی تجربه‌اش کتابی نوشت به نام لمس صخره او بعد از نابینا شدن کم کم تصویر بدنی‌اش را از دست داد؛ وقتی نمی‌توانست بدنش را ببیند، دیگر نمی‌توانست تصورش کند. او می‌نویسد: این واقعیت که آدم نمی‌تواند نگاهی به پایین بیندازد و در خطوط بدنش پیوستگی دلگرم کننده‌ی آگاهی‌اش را ببیند این حس را ایجاد می‌کند که فرد در حال حل شدن است و دیگر در مکانی مشخص، متراکم نیست. نابینایی خاطرات دیداری هال را هم تغییر داد. بعد از مدتی متوجه شد که دیگر نمی‌تواند عزیزانش را یا حتی صورت خودش را تصور کند. آدم‌های دیگر صداهایی بی‌بدن شدند و وجود خودش خودی بی‌بدن.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

بازداشتگاه صورتی بازداشتگاه صورتی
۱۰ %
۶۹,۰۰۰
۶۲,۱۰۰ تومان
پاداش پاداش
۱۰ %
سید شمس الدین میرابوطالبی - دن آریلی
۹۸,۰۰۰
۸۸,۲۰۰ تومان
زندگی به سبک جهادی زندگی به سبک جهادی
۱۰ %
محمد رستمی تاجیک
۱۳۰,۰۰۰
۱۱۷,۰۰۰ تومان
مدیریت بدون زور و اجبار مدیریت بدون زور و اجبار
۱۰ %
ویلیام گلسر - علی صاحبی
۹۷,۰۰۰
۸۷,۳۰۰ تومان
شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید- جلد1 شما عظیم تر از آنی هستید که می اندیشید- جلد1
۱۰ %
۶۹,۰۰۰
۶۲,۱۰۰ تومان
اثر مرکب اثر مرکب
۱۰ %
دارن هاردی - اکبر عباسی - شاهین بیات
۲۱۹,۹۰۰
۱۹۷,۹۱۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها