بنر پویش صندوق اربعین

اصلاح ذات البین

اصلاح ذات البین

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۳۰,۰۰۰
%۱۰
۲۷,۰۰۰
تومان
رده سنی:
بزرگسال / طلاب
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۹۶
وزن:
۱۱۴ گرم
شابک:
9786006940410

معرفی کتاب

آیت الله مجتبی تهرانی از سال‌های میانی دهه پنجاه تا سال 1391 به تربیت و تادیب عموم مومنین پرداختند و جلسات درس اخلاق ایشان همواره یکی از محبوب‌ترین جلسات دینی در تهران بوده است. حال پس از رحلت این عالم ربانی مباحث این سی سال در حال تدوین به شکل کتاب است تا خیل عظیم‌تری از مشتاقان تربیت الهی بتوانند از مباحث استاد استفاده نمایند. یکی از مجموعه‌هایی که تاکنون منتشر گردیده مجموعه اخلاق ربانی است که خود چندین زیرمجموعه دارد. در هر زیرمجموعه یکی از رئوس گمراهی یا سعادت انسان محور قرار گرفته و استاد پیرامون آن در جلسات متعدد صحبت کرده‌اند و براساس آیات و روایات به شناساندن آن پرداخته و شیوه درمان یا اکتسابش تعلیم داده اند. از جمله مباحث اخلاق ربانی کتاب «نصیحت» است که توسط موسسه مصابیح الهدی،ناشر اختصاصی استاد تهرانی، چاپ و منتشر گردیده است.

اصلاح ذات البین از فضایل نفسانی است که در روایات بسیاری از آن ستایش شده است. به عنوان مثال پیغمبر اکرم آن را با فضیلت‌تر از تمام نماز و روزه‌های مستحبی دانسته‌اند. اصلاح ذات البین به حدی اهمیت دارد که با وجود اینکه نجوا و دروغ در اسلام نهی شده است اما یکی از استثناهای آن اصلاح ذات البین است. البته با شرایطی که بیان می‌شود. اصلاح ذات البین از اموری است که هم در روابط شخصی و هم روابط اجتماعی مطرح می‌شود. در حقیقت در این کتاب هم توصیه‌هایی برای کسانی که می‌خواهند بین دیگران را اصلاح کنند آمده است و هم توصیه‌هایی به کسانی شده است که خودشان دارای کدورت با خواهر یا برادر مؤمن شان شده‌اند. با مطالعه این کتاب با یکی از امور مهم دینی که افساد و اصلاح ذات البین است آشنا می‌شویم و از توصیه‌های ارزشمند و رهنمودهای اخلاقی حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی له بهره می‌بریم؛ که کسی اگر دل در گرو محبوب دهد عزیز دنیا و آخرت شود چرا که تمامی عزت از آن خداست.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

فرض کنید آبروی انسان با تهمت، دروغ و امثال این‌ها مورد تهاجم قرار گرفته است او هم بیاید وقتی می‌خواهد دفاع بکند، باز به تهمت، بهتان و این حرف‌ها متوسل بشود. اگر آن یک غلط کنار یک غلط دیگر قرار داده شود، که ظاهرا دو غلط می‌شود. آن کار غلط و زشت بود این دفاع هم زشت هست. دفاع از حیثیت حق مشروع هست اما باید در محدوده احکام شرعی باشد. در آن حد که شارع جائز می‌داند و با وسیله و ابزار مشروع و معقول نه هر وسیله‌ای که باشد. این حالت مورد نظر من نیست و فقط به عنوان یک جنبه که وجود دارد آن را مطرح کردم.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

حب جاه شهرت و ریاست حب جاه شهرت و ریاست
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
بخل بخل
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
خوف و رجا (تادیب غضب) خوف و رجا (تادیب غضب)
۱۰ %
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
نفس و آثار آن نفس و آثار آن
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۵۸,۰۰۰
۵۲,۲۰۰ تومان
حب مدح،ستایش و تمجید (آفات زبان) حب مدح،ستایش و تمجید (آفات زبان)
۱۰ %
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
زهد اخلاقی-معرفتی زهد اخلاقی-معرفتی
۱۰ %
مجتبی تهرانی
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها