اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب شهید مطهری

اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب شهید مطهری

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
عمومی
قالب:
-
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۱۰۴
وزن:
۱۱۳ گرم
شابک:
9789645600073

معرفی کتاب

استاد شهید مرتضی مطهری، محقق، متفکر، نویسنده و از دانشمندان اسلام‌شناس در قرن معاصر است که لحظه لحظه انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرد و همواره با قلم روشنگرانه خود، در برابر شبهات و تحریفات به شیوا‌ترین بیان قیام کرده‌است.

اینک نیز پس از سالها مجموعه آثار باقی مانده از این ایشان که شامل سخنرانی‌ها و دست‌نوشته‌ها و نقد نامه‌های او است توسط نشر صدرا جمع‌آوری، بازنویسی و به چاپ رسیده‌است تا پاسخگوی سوالات بنیادین جوانان و متفکران در عصرهای گوناگون باشد.

از آشناترین آثار ایشان که به کتاب‌رسان آمده‌است، کتاب «اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب» می‌باشد که در آن براساس سلسله مقالات سالهای۱۳۵۳، به موضوعات مهم یک زندگی مشترک همچون عفاف و وفاداری دو طرف، غیرت، تقدس یا پلیدی مجرد ماندن و... می‌پردازد و از سویی دیگر با بیان برجسته‌ترین دیدگاه‌ها؛ هر یک از مباحث را در دو جامعه بسیار متفاوت غرب و جامعه اسلامی مقایسه و ارزیابی می‌کند. در بخشی از کتاب این جملات به چشم خواهد خورد:

((محیطهای به اصطلاح آزاد مانع پیدایش عشقهای سوزان و عمیق است. در این گونه محیطها که زن به حال ابتذال درآمده است فقط زمینه برای پیدایش هوسهای آنی و موقتی و هرجایی و هرزه‌شدن قلبها فراهم است. اینچنین محیطها محیط شهوت و هوس است نه محیط عشق به مفهومی که فیلسوفان و جامعه‌شناسان آن را محترم می‌شناسند یعنی آن چیزی که با فداکاری و ازخودگذشتگی و سوز و گداز توأم است، هشیارکننده است، قوای نفسانی را در یک نقطه متمرکز می‌کند))

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

روابط متکامل زن و مرد روابط متکامل زن و مرد
۱۰ %
علی صفایی حائری
۶۳,۰۰۰
۵۶,۷۰۰ تومان
اسلام و نیازهای زمان جلد اول اسلام و نیازهای زمان جلد اول
۱۰ %
۱۰۹,۰۰۰
۹۸,۱۰۰ تومان
داستان راستان  (جلد اول و دوم) داستان راستان  (جلد اول و دوم)
۱۰ %
۱۳۹,۰۰۰
۱۲۵,۱۰۰ تومان
آینده انقلاب اسلامی آینده انقلاب اسلامی
۱۰ %
شهید مرتضی مطهری
۱۳۹,۰۰۰
۱۲۵,۱۰۰ تومان
جاذبه و دافعه علی علیه السلام جاذبه و دافعه علی علیه السلام
۱۰ %
۶۹,۰۰۰
۶۲,۱۰۰ تومان
مقتل مطهر مقتل مطهر
۹ %
جعفر صالحان
۵۴,۰۰۰
۴۹,۱۴۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها