آفتاب در محاق

آفتاب در محاق

4.2

برش هایی کوتاه از زندگی و زمانه امام کاظم (ع)

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۴۵,۰۰۰
%۱۰
۴۰,۵۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
داستان کوتاه
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۰۲
وزن:
۱۲۶ گرم
شابک:
9786222851590

معرفی کتاب

کتاب « آفتاب در محاق» برش‌هایی کوتاه از زندگی و زمانه امام کاظم (علیه السلام) که به قلم مرثا صامتی نوشته شده است. موسی بن جعفر (علیهما السلام) هفتمین امام شیعیان است که مدت 35 سال زعامت شیعیان را برعهده داشت و در نهایت در زندان دستگاه عباسی به جور شهید شد. ایشان پس از امام جعفر صادق در حالی به امامت نصب شدند که فرقه‌های بسیاری  در آن دوره شکل گرفت و برخی معتقد به برادر مرده‌شان اسماعیل اقتدا کردند. ایشان اولین پایه‌های نظام وکالتی شیعه را بنا کردند و به شکلی تدریجی روند فقاهت و ارتباط با امام را تغییر دادند تا مردم آرام آرام برای دوران غیبت آماده گردند. خلفای عباسی برای کنترل ایشان و جلوگیری از فعالیت‌ها متعدد علمی و سیاسی حضرت به مدت هفت سال در زندان‌های محبوسشان گرداندند. در این کتاب داستان‌هایی مینیمال از زندگی ایشان انتخاب و تدوین شده تا دوستداران اهل بیت را با سیره عملی و کلامی ایشان آشنا سازد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

نشسته بودیم دورش برایمان حرف می‌زد. اسبش شروع کرد به شیهه کشیدن رفت کنارش شنیدم به اسب چیزی گفت و خندید افسارش را باز کرد دهانم باز مانده بود از تعجب. امام نگاهم کرد و گفت: «چرا تعجب کرده‌ای؟ می‌خواست علف بخورد خسته شده بود بر می‌گردد. پرسیدم از کجا فهمیدید؟ خندید و گفت: خدا به داوود و خاندانش نعمت‌های عجیبی داده بود؛ اما در برابر نعمت‌هایی که به محمد و خاندانش بخشید، هیچ است. زبان اسب را فهمیدن که چیزی نیست.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

قصه هایی شیرین از زندگی معصومین 9 (خوشبخت ترین مرد) قصه هایی شیرین از زندگی معصومین 9 (خوشبخت ترین مرد)
۱۰ %
مرثیه ابوعتا مرثیه ابوعتا
۱۰ %
سعید محمدی
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
مشکور مشکور
۱۰ %
سعید تشکری
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
من اهل بیت را دوست دارم  امام کاظم (ع) من اهل بیت را دوست دارم  امام کاظم (ع)
۱۰ %
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
زندانبان یهودی زندانبان یهودی
۱۰ %
سید سعید هاشمی
۱۳۴,۰۰۰
۱۲۰,۶۰۰ تومان
ماموریت در قصر ماموریت در قصر
۱۰ %
سعید محمدی
۹۹,۰۰۰
۸۹,۱۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها