آدم کوچولو ها

آدم کوچولو ها

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۷۰,۰۰۰
%۱۰
۶۳,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 1 جلد
رده سنی:
کودکان
قالب:
رمان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۸۰
وزن:
۹۸ گرم
شابک:
9789643692698

معرفی کتاب

دنیای بچه‌ها ترکیبی از خیال و واقعیت است. آن‌ها همچنان که رشد می‌کنند، با دنیا بیشتر و بیشتر مواجه می‌شوند و همین تجربه کردن‌ها، مرزها و محدودیت‌های افکار و نگرش آن‌ها را جابه‌جا می‌کند. داستان‌های کودکانه موفق معمولاً بر همین تجربه‌ها تمرکز می‌کنند تا چیزهای جدیدی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورند. کتاب «آدم کوچولوها» یکی از همین داستان‌های موفق است که به قلم مشهورترین و محبوب‌ترین نویسنده کودک در دنیا خلق شده است. «رولد دال» که در دنیا با شخصیت «ویلی وانکا» و کارخانه شکلات‌سازی‌اش شناخته می‌شود، در این کتاب خود داستان پسرکی را روایت می‌کند به نام بیلی. او که به همراه مادرش زندگی می‌کند، همیشه دوست داشته چیزهای جدید و هیجان‌انگیز را امتحان کند؛ اما اتفاقاً هر چیز جالبی که پیدا می‌کند ممنوع است! هیجان‌انگیزترین این چیزها هم جنگل بیرون از خانه است. بیلی کوچولو که باهوش و کنجکاو است، یک روز برخلاف توصیه مادرش از حصار خانه رد می‌شود و پا به جنگل ترسناک و تاریکی می‌گذارد که به جنگل گناه مشهور است. بیلی هیچ‌کدام از حرف‌‎های مادرش را درباره موجودات خیالی و ترسناکی که توی جنگل زندگی می‌کنند، باور نمی‌کند تا اینکه یک موجود عجیب به دنبالش می‌افتد. بیلی با وحشت فرار می‌کند و وقتی خودش را به زور به بالای شاخه یک درخت می‌رساند، نمی‌تواند چیزی که می‌بیند را باور کند؛ از داخل تنه درختِ مقابل او، یک پنجره کوچک باز می‌شود و سر آدم کوچولوهایی که به اندازه یک نخود هستند، دیده می‌شود. این اولین برخورد بیلی با آدم کوچولوهاست!

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«بعد اتفاق خیلی عجیبی افتاد. نزدیک جایی که بیلی کوچولو نشسته بود، شاخه بزرگ و نرمی بود. او یک دفعه متوجه شد که تکه چهارگوش کوچکی روی آن شاخه دارد تکان می‌خورد. آن تکه خیلی کوچک تقریباً به اندازه یک تمبر پستی بود و انگار درست از وسط شکاف برداشت و آرام به طرف بیرون باز شد. مثل کرکره‌های جلوی بعضی از پنجره‌های کوچک. بیلی کوچولو همانجا نشست و به این چیز عجیب نگاه کرد. فوری حس ناراحت‌کننده‌ای به او دست داد. احساس می‌کرد درختی که رویش نشسته بود و تمام برگ‌های سبز دور و برش همگی مال دنیای دیگری بودند و او بی‌اجازه واردش شده بود و حق نداشته آنجا باشد. همین که کرکره‌های کوچک روی تنه درخت بازتر و بازتر می‌شدند، او با اشتیاق نگاهشان کرد و وقتی کاملاً باز شدند پنجره کوچک تقریباً چهارگوشی، روی خمیدگی آن شاخه بزرگ نمایان شد و نور مایل‌به‌زردی از پنجره بیرون زد. منظره بعدی که بیلی کوچولو دید صورت ریزه‌میزه کنار پنجره بود. آن صورت که یک دفعه ظاهر شده بود، صورت مرد خیلی پیری بود که موهای سفیدی داشت. با آنکه تمام کله آن مرد ریزه‌میزه تقریباً به اندازه یک نخود بود، بیلی کوچولو صورت او را خیلی واضح می‌دید. آن صورت ریز و پیر خیلی جدی به بیلی کوچولو زل زده بود. تمام صورتش پر از چروک بود، اما چشم‌هایش مثل دو ستاره می‌درخشیدند.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

پانچلو    هدیه مخصوص تو پانچلو    هدیه مخصوص تو
۱۰ %
مکس لوکیدو - لیلا کاشانی وحید
۴۹,۰۰۰
۴۴,۱۰۰ تومان
پانچلو   ای کاش بینی من هم سبز بود پانچلو   ای کاش بینی من هم سبز بود
۱۰ %
مکس لوکیدو - لیلا کاشانی وحید
۴۹,۰۰۰
۴۴,۱۰۰ تومان
قصه های من و بابام (جلد سوم) قصه های من و بابام (جلد سوم)
۱۰ %
اریش ازر - ایرج جهانشاهی
۱۳۵,۰۰۰
۱۲۱,۵۰۰ تومان
فیلشاه: کی از همه بهتره؟ فیلشاه: کی از همه بهتره؟
۱۰ %
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
سه فندق گمشده (داستان‌های شکرخدا) سه فندق گمشده (داستان‌های شکرخدا)
۱۰ %
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
کفش‌های بافتنی (داستان‌های شکرخدا) کفش‌های بافتنی (داستان‌های شکرخدا)
۱۰ %
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها