بنر پویش صندوق اربعین

گندم زارهای من (من عباس کیا رستمی هستم)

گندم زارهای من (من عباس کیا رستمی هستم)

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۴۰,۰۰۰
%۱۰
۳۶,۰۰۰
تومان
رده سنی:
نوجوان
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۴
وزن:
۷۴ گرم
شابک:
9786000110055

معرفی کتاب

مطالعه‌ی زندگی‌نامه‌ی بزرگان به ما کمک می‌کند نقاط عطف زندگی خود را بهتر بشناسیم و مسیر روشن‌تری را برای رسیدن به آینده‌ی خود پیدا کنیم. در این کتاب بخشی از زندگی هنرمندی را می‌خوانیم که با شعر بزرگ شده بود و با هنر عمر می‌گذراند. «عباس کیارستمی» را به عنوان کارگردانی می‌شناسیم که روحیه‌ی طبیعت‌دوستی‌اش را به هنر فیلم‌سازی‌اش تزریق کرد و سبک ویژه‌ی خود را پدید آورد؛ اما کمتر حرفی درباره‌ی این‌که چگونه به آن‌جا رسید می‌شنویم. کتاب «گندم‌زارهای من» داستانی کوتاه و جذاب را از دوران کودکی او بازگو می‌کند. کیارستمی از اولین و آخرین دعوایش در مدرسه می‌نویسد؛ دعوایی با پسری به نام آیدین که در مدرسه برای خودش کسی است و یک روز هوس می‌کند با عباس دعوا کند. حتی در این داستان کوتاه هم فضای زندگی این کارگردان، که به شکل خانه‌ای در میان یک گندم‌زار در تهران توصیف شده، فضایی است شاعرانه که با طبیعت پیوند خورده است. پس از این دعوا هر دو شخصیت داستان تغییر می‌کنند؛ هم عباس کیارستمی با کسب تجربه‌ای جدید به آموزش‌های پدرش دربارۀ صلح و دوستی پی می‌برد و هم شخصیت مقابل، پس از یک دوره بیماری طولانی، متحول می‌شود و سال بعد این دو دانش‌آموز به دوست‌های خوبی تبدیل می‌شوند؛ شخصیتی که در انتهای داستان پی می‌بریم او هم یک هنرمند مشهور ایرانی است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«آن روز دیرتر به خانه رسیدم. مادرم و دو خواهر بزرگ‌ترم کنار کلبه نشسته بودند. مادرم با دیدن من دست تکان داد. من ایستادم و نگاهی به لباس‌های پاره‌ی خودم انداختم و روی زمین نشستم. صدای قدم‌های مادرم را می‌شنیدم که به سوی من می‌دود. وقتی به من نزدیک شد، من را به آغوش کشید و نگاهی به صورت زخمی و لباس‌های پاره‌ی من انداخت. مادرم سپس، صورت زخمی من را بالا گرفت و آن را بوسید. اشک‌هایم زخم‌های صورتم را شسته بود و مادرم با دستمال صورتی‌رنگی آن را خشک کرد. آن شب من را کنار بخاری زغالی خانه خواباندند. مادرم کنار سماور نشسته بود و یقه‌ی پاره‌ی لباسم را می‌دوخت. پدرم کنارم نشسته بود و دیوان حافظ می‌خواند. او نگاهی به من کرد و برای من دو بیت از غزلیات دیوان حافظ خواند:

راز درون پرده چه داند فلک، خموش
ای مدعی نزاع تو با پرده‌دار چیست
سهو و خطای بنده گرش اعتبار نیست
معنی عفو و رحمت آمرزگار چیست

با صدای آرام پدرم که شعر می‌خواند، چشمانم بسته شد و به خواب عمیقی فرو رفتم. در خواب آیدین را دیدم که با دو عصای چوبی بزرگ از مدرسه خارج می‌شد و به من دست تکان می‌داد و من به مانند همیشه به دیوار مدرسه تکیه داده بودم و او را نگاه می‌کردم.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه کودکی نامداران (سه جلدی) مجموعه کودکی نامداران (سه جلدی)
۱۵ %
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۲,۰۰۰ تومان
خانه‌ی پدری (من سید جلال آل احمد هستم) خانه‌ی پدری (من سید جلال آل احمد هستم)
۱۰ %
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
شاعر سینما (من علی حاتمی هستم) شاعر سینما (من علی حاتمی هستم)
۱۰ %
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
بانوی شعر فارسی (من پروین اعتصامی هستم) بانوی شعر فارسی (من پروین اعتصامی هستم)
۱۰ %
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
مردی از جنس مس و خاک (من سیدعلی اکبر صنعتی هستم) مردی از جنس مس و خاک (من سیدعلی اکبر صنعتی هستم)
۱۰ %
مرد روزهای سخت (من مصطفی چمران هستم) مرد روزهای سخت (من مصطفی چمران هستم)
۱۵ %
۴۰,۰۰۰
۳۴,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها