ویژگی های امتحان الهی

ویژگی های امتحان الهی

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۴۰,۰۰۰
%۱۰
۳۶,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 1 جلد
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۰۴
وزن:
۱۲۲ گرم
شابک:
9786006940786

معرفی کتاب

اساس آنچه در معارف دینی ما آمده همه مؤمنین در همه لحظه‌های زندگی خود در معرض امتحان الهی هستند. این آزمایش همگانی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است. در عین حال شباهت‌هایی هم به آزمون‌های رایج دنیایی دارد اما اهمیت این مسئله در زندگی انسان به قدری زیاد است که موفقیت در این آزمون سعادت انسان را به بار می‌آورد و رد شدن در آن موجب شقاوت است. از این رو اهمیت فوق العاده شناخت آزمایش‌های الهی نمایان می‌شود. حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی با رویکردی بی‌نظیر و به طور مفصل آزمایش الهی را مورد بحث قرار داده‌اند. به جرات می‌توان گفت مجموعه این مباحث به مثابه دفترچه راهنمای مواجهه با آزمون‌های الهی است. ایشان ابتدا در سال‌های ۱۳۶۸ و ۱۳۶۹ در قالب ۵۷ جلسه به صورت مبسوط در این زمینه بحث کرده‌اند. سپس در سال ۱۳۷۸ در قالب ۱۳ جلسه نکات مهم کلیدی و کاربردی بحث را خلاصه واربیان فرمودند. کتاب «ویژگی ها امتحان الهی» جلد اول از این مجموعه در پنج جلسه است. می‌توان این مجموعه را آشنایی اولیه و بنیادی با آزمایش الهی نام گذاشت. معظم له ابتدا به بیان فلسفه آزمایش الهی و جایگاه آن در آیات و روایات می‌پردازند. سپس صفات و خصوصیات آن را بیان کرده اند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

ناموس خلقت بر محور سیر تکاملی پدیده‌هاست و انسان یکی از حلقات این پدیده‌هاست. همه موجودات سیر تکاملی دارند و به سوی کمال لایق خودشان سیر می‌کنند؛ اما انسان در میان این مخلوقات چون دارای ویژگی خاص به معنای نیروی انتخاب و اختیار است این طور نیست که خود به خود و قهراً به سوی کمال لایق سیر کند؛ بلکه به هدایت خاصه محتاج است. هدایت خاصه؛ عبارت از هدایت‌هایی است که از سوی خالق به وسیله انبیا عرضه می‌شود تا آن‌ها را به کار بگیرد و به کمال لایقش برسد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

دعا حقیقت بندگی (جلد دوم) دعا حقیقت بندگی (جلد دوم)
۱۰ %
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
دعا حقیقت بندگی (جلد سوم) دعا حقیقت بندگی (جلد سوم)
۱۰ %
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
امتحان الهی نسبت به فتنه امتحان الهی نسبت به فتنه
۱۰ %
۵۵,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
دعا حقیقت بندگی (جلد پنجم) دعا حقیقت بندگی (جلد پنجم)
۱۰ %
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
نقش طاعات و عبادات در امتحان الهی (آزمایش الهی) نقش طاعات و عبادات در امتحان الهی (آزمایش الهی)
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
امتحان الهی از فرد و جامعه (آزمایش الهی) امتحان الهی از فرد و جامعه (آزمایش الهی)
۱۰ %
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها