مه و دود

مه و دود

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۵۹,۰۰۰
%۱۰
۵۳,۱۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
عمومی / نوجوان
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۱۳۹
وزن:
۱۱۶ گرم
شابک:
9786227763188

معرفی کتاب

تاریخ معاصر ایران بستر بسیاری از حوادث مختلفی است که هنوز هنرمندان و ادیبان به آن‌ها نپرداخته‌اند. ادبیات داستانی ایران می‌تواند به سراغ این ماجراهای تاریخی برود و برای گروه‌های سنی مختلف به تولید اثر بپردازند. سجاد خالقی از نویسندگان جوانی است که به سراغ این موضوعات تاریخی در جغرافیای بومی خود رفته و از دل تاریخ رمان‌های جذابی خلق کرده است.

کتاب «مه و دود» یک رمان کوتاه تاریخی هیجانی برای نوجوانان و جوانان ایرانی است. داستان این کتاب در دوره حکومت رضاخان پهلوی در دهه 20 شمسی می‌گذرد. این اثر به دو دفتر تقسیم شده که دفتر اول به نام آدمکش‌ها است. در این بخش ماجرای سه شخصیت مختلف (مزدور، سلاخ،شکارچی) را می‌خوانیم که هر کدام سرگذشت و تبحر خاصی دارد و دست سرنوشت این افراد را به دنبال هدفی همسفر می‌کند. نفر چهارم این گروه کسی است که در دفتر دوم به او می‌پردازد. جوانی بختیاری به نام اردشیر که با آن‌ها همراه می‌شود. این رمان در قالب ژانر تریلر به یک ماجراجویی هیجان انگیز می‌پردازد و در ضمن آن به حوادث تلخ آن دوره و حمله اجانب به ایران نیز اشاره می‌کند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

گاری تقریبا از سلاح خالی شده بود و فقط یک برنوی دسته کوتاه باقی مانده بود. آقا قبل از ،رفتن سنگ قلاب را به من داد تا یادگاری از خودش به پسرش داده باشد اما من قصد یادگاری نگه داشتن نداشتم. جعبه بنچاق را جایی میان صخره‌ها مخفی کردم و سنگ قلاب را دور کمرم روی چاقو بستم. پایین ،کوه صدای رگبار مسلسل همه جا پیچید. یک سلاخ، یک شکارچی یک مزدور از همان پای کوه نبردشان را با آدم کش‌ها شروع کرده بودند که من هم به آن‌ها اضافه شدم.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مفتون و فیروزه (2 جلدی) مفتون و فیروزه (2 جلدی)
۱۰ %
سعید تشکری - شهرام شفیعی
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
دختر مو‌شرابی دختر مو‌شرابی
۱۰ %
محمد حسین زاده
۱۴۰,۰۰۰
۱۲۶,۰۰۰ تومان
بر جاده های آبی سرخ بر جاده های آبی سرخ
۱۰ %
نادر ابراهیمی
۴۰۰,۰۰۰
۳۶۰,۰۰۰ تومان
تاریخ غیرت تاریخ غیرت
۱۰ %
آقا شیخ موسی نثری
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
ظلمت سفید ظلمت سفید
۱۰ %
سجاد خالقی
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
پس از بیست سال پس از بیست سال
۱۰ %
سلمان کدیور
۳۲۰,۰۰۰
۲۸۸,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها