مهربان ترین عمو (ابوطالب)

مهربان ترین عمو (ابوطالب)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۳۸,۰۰۰
%۱۰
۳۴,۲۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
نوجوان
قالب:
داستان کوتاه
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۵۲
وزن:
۶۶ گرم
شابک:
9789649735412

معرفی کتاب

کتاب «مهربان ترین عمو» از مجموعه دوستان پیامبر و علی پیرامون زندگی ابوطالب عموی پیامبر است. حضرت عبدالمطلب در هنگام وفات مسوولیت سرپرستی محمد خردسال را برعهده ایشان گذشت. ایشان به نحو احسن برادرزاده خود را پرورش داد و آنگاه که نبوت خود را اعلام کرد به اسلام گروید اما برای اینکه بتواند از حقوق پیامبر در مقابل سران قریش دفاع کند ایمان خود را پنهان می‌داشت. در سال‌هایی که کافران تمام مسلمانان را از هر لحاظ تحریم کرده بودند این ابوطالب بود که با سرمایه و آبروی خود از پیامبر و مسلمانان دفاع کرد و اسلام را در سخت‌ترین لحظات یاری رساند. این اثر به شکل داستان کودکان را با این شخصیت بزرگ و باایمان آشنان می‌سازد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

ابو طالب در پیش روی خود راه پیروزی و بیرون آمدن از دره را می‌دید. او به سرعت به سمت مسجد الحرام راه افتاد تا ماجرای قطعنامه و نابودی آن را به گوش بزرگان قریش برساند وقتی به کعبه رسید با بزرگان طایفه‌های مختلف مکه روبه رو شد. همه آن‌ها به او خیره شدند سکوت سنگینی آنجا را در بر گرفت . آن‌ها به این می‌اندیشیدند که ابو طالب اینک از شعب بیرون آمده تا برای صلح خود و خاندان بنی هاشم را به کافران مکه تسلیم کند؛ چرا که سختی‌ها و فشارهای شعب برای هیچ کس قابل نبود. اولین قدم در پذیرش خواسته ابوطالب پیر، تحویل دادن حضرت محمد ه به آن‌ها بود. آن‌ها به استقبال ابو طالب رفتند و به او احترام کردند. ابوطالب بی‌درنگ بر بالای سکویی رفت و فریاد زد: « به قطعنامه خود بنگرید دیگر اثری از آن نیست!»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

سفر به جنوب سفر به جنوب
۱۰ %
محمدرضا سرشار
۱۸,۰۰۰
۱۶,۲۰۰ تومان
سلام بر ابراهیم (جلد 1) سلام بر ابراهیم (جلد 1)
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
جام جهانی در جوادیه جام جهانی در جوادیه
۱۰ %
داوود امیریان
۱۴۰,۰۰۰
۱۲۶,۰۰۰ تومان
خمپاره های فاسد خمپاره های فاسد
۱۰ %
داوود امیریان
۱۴۵,۰۰۰
۱۳۰,۵۰۰ تومان
سلام بر ابراهیم (جلد 2) سلام بر ابراهیم (جلد 2)
۱۰ %
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
آنجا که خانه ام نیست آنجا که خانه ام نیست
۱۰ %
محمدرضا سرشار
۲۶,۰۰۰
۲۳,۴۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها