بنر پویش صندوق اربعین

مرغداری در میدان جنگ

مرغداری در میدان جنگ

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۹۵,۰۰۰
%۱۰
۸۵,۵۰۰
تومان
رده سنی:
نوجوان
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۲۲۶
وزن:
۲۶۲ گرم
شابک:
9789649737379

معرفی کتاب

کسانی که به جبهه‌های دفاع مقدس می‌رفتند در تمام مدت مشغول عملیات و انجام ماموریت نبودند. روزهای بسیاری از حضور جبهه همراه بوده با آموزش، تمرین، نگهبانی و آماده سازی برای شروع عملیات جدید. گاهی یک نیروی بسیجی سه ماه به آماده‌سازی مشغول بوده تا اینکه زمان عملیات فرامی رسیده است. در این مدت اتفاقات فراوانی برای آن‌ها رخ می‌داده است. این اوقات بیکاری زمینه‌ساز رفاقت‌ها و هزاران مشغله‌ای بوده که برای سرگرم نگه داشتن خود انجام می‌دادند.

در این میان حضور سرزنده و شوخ بسیجی‌ها سبب می‌شده تا اتفاقات طنز و خنده دار زیادی در میان این افراد رخ دهد. از شوخی‌ها و بازی‌هایی که بین خودشان طراحی می‌کردند تا گذر زمان را کمتر متوجه شوند و همچنین بتوانند روحیه همرزمان خود را در این شرایط سخت حفظ کنند. سید سعید هاشمی تصمیم گرفته با جمع آوری خاطرات خنده دار و شیرینی که برای رزمندگان افتاده به نسل جوان نشان دهد که جبهه‌های جنگ ایران جلوه‌های دیگری غیر از آن حالت‌های تضرع و خودسازی داشته و حالات معنوی بسیجیان سبب نمی‌شده تا از شوخی و خنده نیز فروگذاری کنند. کتاب «مرغداری در میدان جنگ» از جمله آثار این نویسنده است که مشتمل بر ماجراهای شیرین متنوعی است که برای مخاطب نوجوان نوشته و تصویرگری‌های بسیار زیبایی نیز دارد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

فردا صبح زودتر از روزهای دیگر بلند شدیم به عشق تخم مرغ دیگر شب‌ها با خیال تخم مرغ می‌خوابیدیم و صبح‌ها به عشق تخم مرغ بیدار می‌شدیم اما فردا صبح همان آش بود و همان کاسه نه تخم مرغی به کار بود و نه حتی یک پوسته کوچک از تخم مرغ تا دلمان خوش باشد که حداقل این مرغها تخم گذارند. هر سه تا کمر رفته بودیم توی کولر و داشتیم کجه را جست وجو می‌کردیم که صدایی شنیدیم:«به به برادرها خسته نباشید توی کولر دنبال عراقیها می‌گردید؟» هرسه باهم سرمان را از کولر درآوردیم. دوتا از بچه‌های مرکز پیام بودند. یکی‌شان چوب کبریتی در دست داشت و داشت دندانش را خلال می‌کرد. سید گفت: «نه خیر! دنبال تخم مرغ هستیم اما انگار این مرغها اهل تخم گذاشتن نیستن.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

خمپاره های فاسد خمپاره های فاسد
۱۰ %
داوود امیریان
۱۴۵,۰۰۰
۱۳۰,۵۰۰ تومان
رفاقت به سبک تانک رفاقت به سبک تانک
۱۰ %
داوود امیریان
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
ترکش ولگرد ترکش ولگرد
۱۰ %
داوود امیریان
۱۴۵,۰۰۰
۱۳۰,۵۰۰ تومان
آبنبات نارگیلی آبنبات نارگیلی
۱۰ %
مهرداد صدقی
۲۶۵,۰۰۰
۲۳۸,۵۰۰ تومان
آبنبات هل دار آبنبات هل دار
۱۰ %
مهرداد صدقی
۲۹۰,۰۰۰
۲۶۱,۰۰۰ تومان
خاطرات جبهه - مصاحبه با آیت الله خامنه ای خاطرات جبهه - مصاحبه با آیت الله خامنه ای
۱۰ %
۵,۰۰۰
۴,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها