محرمانه های اقتصاد ایران (جلد دوم)

محرمانه های اقتصاد ایران (جلد دوم)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۷۵,۰۰۰
%۱۰
۶۷,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 6 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
پرسش و پاسخ
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۴۸
وزن:
۳۰۸ گرم
شابک:
9786005347845

معرفی کتاب

همیشه در پشت‌پرده بحران‌های سیاسی و اقتصادی یک کشور حقایقی وجود دارد که در دسترس عموم قرار نمی‌گیرد و علت اصلی آن را شاید بتوانیم در خطر قرار گرفتن اطلاعات حیاتی و سرّی بدانیم. اما حالا کتاب «محرمانه‌های اقتصاد ایران؛ جلد دوم» به انتشار رسیده و حرف‌های زیادی درباره این پشت‌پرده‌ها دارد؛ خصوصا اطلاعات موجود درباره رکود اقتصادی دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق، که از زبان وزیر اقتصاد آن دوره «دکتر محمدجواد ایروانی» برای خوانندگان بازگو می‌شود. مسئله از جایی آغاز می‌شود که با شروع وزارت ایشان، آمار صادرات نفت به شکل فزاینده‌ای کاهش پیدا کرده و قیمت آن نیز با شکست بزرگی مواجه می‌شود. در شرایطی که ایران در برابر کشور همسایه‌اش می‌جنگد، کشوری که توسط بزرگترین ابرقدرت‌های جهان حمایت و تامین می‌شود، سقوط نفت بزرگترین زنگ خطر را به صدا درمی‌آورد و دکتر ایروانی نیز به‌خوبی این موقعیت را می‌شناسد. او می‌داند که این یک اتفاق نیست و چنین کاهش چشمگیری قطعاً برنامه‌ریزی‌شده است. ایشان پس از پیروزی انقلاب به ایران برمی‌گردند و پس از طی کردن دوره‌ای در سیستم بانکی، به وزارت بازرگانی منتقل می‌شوند. در ادامه این کتاب درباره نقاط سایه‌روشن تحول در سیستم بانکداری کشور می‌خوانیم، با نقش انجمن‌های اسلامی در دولت جنگ آشنا می‌شویم و «مهدی و میثم مهرپور» نویسندگان این کتاب، برای ما از روند سخت و طاقت‌فرسای دولت و مردم برای رد شدن از بحران اقتصادی حاصل از جنگ می‌گویند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«بیشترین اختلافات درباره سیاست‌های پولی بود. باتوجه به قانون عملیات بانکی بدون ربا یکی از مهم‌ترین سیاست‌های پولی، سیاست‌های اعتباری بود که به آن تصریح شده است. نگاه ما در سیاست‌های اعتباری این بود که تسهیلات بانک‌ها تولیدمحور شود. ضمناً قوانین و مقررات موضوعی برای این هدف هم اجرا شوند. ما می‌خواستیم افرادی که به این مسئله معتقد بودند، در بانک‌ها مسئولیت داشته باشند تا آن را در عمل اجرا کنند. ما معتقد بودیم مدیرانی که نمی‌توانند نرخ‌های رشد تسهیلات در بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه تولید را محقق کنند، باید برکنار شوند. ابلاغ نرخ‌های رشد تسهیلات بانکی در بخش‌های مختلف اقتصادی تزئینی نیست و عمل به سیاست‌ها ملاک صلاحیت مدیران است. در این مسائل، مشکل و اختلاف نظر به وجود آمد.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

دست های بوسیدنی دست های بوسیدنی
۱۰ %
حسن قدوسی زاده
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
نتایج نوآوری باز نتایج نوآوری باز
۱۰ %
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
اقتصاد مقاومتی سکوی پیشرفت و عدالت اقتصاد مقاومتی سکوی پیشرفت و عدالت
۲۵ %
هرژه - موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه
۵,۰۰۰
۳,۷۵۰ تومان
خاکریز اقدام و عمل (اقتصاد مقاومتی در سیره شهدا) خاکریز اقدام و عمل (اقتصاد مقاومتی در سیره شهدا)
۲۵ %
۶,۰۰۰
۴,۵۰۰ تومان
سطح عمیق سطح عمیق
۲۵ %
سید حمزه حسینی - سید مجتبی قافله باشی
۱۶,۰۰۰
۱۲,۰۰۰ تومان
آرزوهای دست ساز آرزوهای دست ساز
۱۵ %
میلاد حبیبی
۶۰,۰۰۰
۵۱,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها