قصه‌های مامان جونی و زیارت

قصه‌های مامان جونی و زیارت

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
کودکان
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۱۲
وزن:
۱۷۸ گرم
شابک:
9789640235515

معرفی کتاب

کتاب «قصه های مامان جونی و زیارت» داستان خانواده‌ای است که تصمیم می‌گیرند به زیارت امام رضا (علیه السلام) بروند و در راه رسیدن به مشهد با آدم‌های جالبی آشنا می‌شوند و چیزهای تازه‌ای یاد می‌گیرند. راوی این ماجرا پسری به نام امیرعلی است که در کلاس چهارم درس می‌خواند. او به همراه پدر و مادرش، خواهرش اسرا که در کلاس دوم درس می‌خواند و مامان جونی و باباجونی راهی این سفر شده است. آن‌ها با قطار راهی مشهد می‌شوند و در این مسیر او متوجه می‌شود که چرا انسان باید به زیارت امامان معصوم برود، این کار چه فایده‌ای برایش دارد و چرا بعضی افراد مثل وهابی‌ها با زیارت کردن مخالف هستند. این داستان‌ها که با تصویرگری‌های زیبا همراه شده قدم به قدم کودکان را با مفاهیم مهم دینی و جایگاه امامان آشنا می‌سازد و نشان می‌دهد چگونه تمام شیعیان جهان دلداده اهل بیت هستند و دوست دارند خودشان را به آستان مبارک ایشان برسانند. در ادامه به اختصار با هر یک از داستان‌های این کتاب آشنا می‌شوید.

 

دلتنگ امام رضا (ع)

قصه از جایی شروع می‌شود که در تابستانی گرم مامان جونی هوای زیارت به سرش می‌افتد. آن‌ها با خانواده امیرعلی زندگی می‌کنند و دلشان می‌خواهد همراه پسرشان به مشهد بروند. سرانجام مرخصی پدر امیرعلی درست می‌شود و همگی راهی سفر می‌شوند. در اول مسیر روحانی جوانی که با گروه سرود به مشهد می‌رود برای او و خواهرش توضیح می‌دهد زیارت به چه معنا است و این سنت از کی در اسلام شکل گرفته است.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
قصه های مامان جونی و زیارت1-دلتنگ امام رضا قصه های مامان جونی و زیارت1-دلتنگ امام رضا
مجید ملامحمدی
%۱۰
۳۱,۵۰۰ تومان

در مهمانی امام رضا (ع)

در داخل قطار امیرعلی با جوان بلندقد و سبزه‌ای آشنا می‌شود که اهل کشمیر است. او طلبه است و حالا دارد پدر و مادرش را برای اولین بار به زیارت امام رضا (علیه السلام) می‌رود. امیرعلی و خواهرش به همراه مامان جونی برای چند دقیقه مهمان کوپه آن‌ها می‌شوند و در آنجا چیزهای تازه‌ای در مورد اهمیت زیارت یاد می‌گیرند.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
قصه های مامان جونی و زیارت 2-در مهمانی امام رضا قصه های مامان جونی و زیارت 2-در مهمانی امام رضا
مجید ملامحمدی
%۱۰
۳۱,۵۰۰ تومان

ما گم شده‌ایم

در ایستگاه نیشابور صدای پیرمرد و پیرزن پیری بلند می‌شود. دو روستازاده که کوپه خودشان را گم می‌کنند. مامان جونی آن‌ها را به کوپه خودشان دعوت می‌کند و در آنجا آن‌ها با این زوج خراسانی بیشتر آشنا می‌شوند. در آنجا بحثی پیرامون زیارت کردن از دور و نزدیک مطرح می‌شود و مشخص می‌شود حتی اگر انسان توانایی رفتن به اماکن مقدسه را ندارد می‌تواند از راه دور امامان را زیارت کند و دلش را راهی دیارشان کند.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
قصه های مامان جونی و زیارت3-ما گم شده ایم قصه های مامان جونی و زیارت3-ما گم شده ایم
مجید ملامحمدی
%۱۰
۳۱,۵۰۰ تومان

سلام کردن ممنوع

در نزدیکی مشهد امیرعلی به کوپه روحانی جوان و بچه‌های گروه سرود سر می‌زند. در همین حین فردی که یواشکی وارد قطار شده توسط ماموران دستگیر می‌شود و همین ماجرا روحانی را به یاد سفر حجش می‌اندازد. جایی که وهابی‌ها او را به خاطر زیارت کردن امامان در بقیع دستگیر کردند. در این داستان می‌فهمیم چرا این افراد به غلط مانع از زیارت کردن مردم می‌شوند و مقصود شیعیان از زیارت کردن چیست.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
قصه های مامان جونی و زیارت4-سلام کردن ممنوع قصه های مامان جونی و زیارت4-سلام کردن ممنوع
مجید ملامحمدی
%۱۰
۳۱,۵۰۰ تومان

کبوتری که حرف می‌زد

داستان به جایی می رسد که خانواده امیرعلی به مشهد رسیده‌اند و در حرم مطهر رضوی شاهد نقاره زنی و زیبایی حرم هستند. در اینجا امیرعلی در جریان کمک به پیرمردی که می خواهد خود را به ضریح برساند گم می شود. اما خادمی پیر به او اطمینان می دهد که امام رضا حواسش به همه هست و نمی گذارد که او تنها بماند. پس از راز و نیاز امیرعلی مامان جونی او را پیدا می کند و امیرعلی متوجه لطف و محبت امام رضا (علیه السلام) می شود.

دوســت داریـد ایـن کتاب را داشته باشید؟
قصه های مامان جونی و زیارت5-کبوتری که حرف می زد قصه های مامان جونی و زیارت5-کبوتری که حرف می زد
مجید ملامحمدی
%۱۰
۳۱,۵۰۰ تومان

مسابقه کتابخوانی قصه های مامان جونی و زیارت

کتاب قصه های مامان جونی و زیارت دارای پویش کتاب‌خوانی است که از ۱۰ اسفند ماه آغاز شده است و تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد؛ جوایز این دوره از مسابقه شامل ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی است.

برای شرکت در این پویش کافی است کتاب را تهیه کنید و سپس پاسخ صحیح سوالات مسابقه که در برگ آخر کتاب هست را طبق شیوه نامه که در همان صفحه است به سرشماره ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۰۰۰ ارسال شود.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

پانچلو (تو بی نظیری) پانچلو (تو بی نظیری)
۱۰ %
مکس لوکیدو - لیلا کاشانی وحید
۵۵,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
پانچلو    تو برای من عزیزترینی پانچلو    تو برای من عزیزترینی
۱۰ %
مکس لوکیدو - لیلا کاشانی وحید
۵۵,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
قصه های من و بابام (جلد دوم) قصه های من و بابام (جلد دوم)
۱۰ %
اریش ازر - ایرج جهانشاهی
۱۳۵,۰۰۰
۱۲۱,۵۰۰ تومان
اولین قصه های قرآن من اولین قصه های قرآن من
۱۰ %
ثانی اثنین خان
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
قصه های من و بابام (جلد سوم) قصه های من و بابام (جلد سوم)
۱۰ %
اریش ازر - ایرج جهانشاهی
۱۳۵,۰۰۰
۱۲۱,۵۰۰ تومان
فیلشاه: کی از همه بهتره؟ فیلشاه: کی از همه بهتره؟
۱۰ %
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها