مجموعه سرگذشت استعمار (دوره سه جلدی)

مجموعه سرگذشت استعمار (دوره سه جلدی)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۵۵۵,۰۰۰
%۱۵
۴۷۱,۷۵۰
تومان
رده سنی:
نوجوان
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
وزیری
صفحات:
۹۷۵
وزن:
۱۲۸۰ گرم

معرفی کتاب

مجموعه سرگذشت استعمار (دوره سه جلدی) یک اثر ماندگار و جذاب برای نوجوان هایی است که می خواهند از حقایق تاریخی جهان اطلاع بیابند. حقایقی که رهبران و سردمداران کشورهای غربی تلاش در تحریف یا انکار آن ها را دارند. دزدهای پلیدی که با سرمایه و ثروت کشورهای دیگر پولدار شدند و دیگر ملت را با ظلم و بی عدالتی در موضع ضعف و فقر نگه داشتند. این مجموعه خواندنی که به قلم مهدی میرکیایی نوشته شده پیشتر در یک دوره پانزده جلدی توسط نشر مهرک به چاپ رسیده بود اما حالا تمام این پانزده جلد در سه جلد به چاپ رسیده و با قیمت مناسب‌تری می توانید آن را از کتاب‌رسان تهیه نمایید.

برخی کشورهای اروپایی پس از انقلاب صنعتی نیازمند منابع معدنی و نیروی کار ارزانی بودند که بتواند چرخ های اقتصاد آن ها را بگرداند. لازمه این فرآیند تجارت و تبادل کالا با دیگر ملت ها بود. با این حال آن ها روش دیگری را اتخاذ کردند. آن ها با حمله و تصرف کشورهای دیگر منابع آن ها را به رایگان به یغما می بردند و مردمان آن کشورها را نیز به شکل برده نیروی کار خود قرار می دادند. معادن غنی طلا در آمریکا، کشتزارهای حاصلخیز هند، سرمایه های فرهنگی و مادی خاورمیانه، بردگان ستم کشیده آفریقا همگی ابزاری بودند تا روز به روز کشورهای اروپایی ثروتمندتر گردند و ظلم بیشتری بر مردم جهان روا بدارند. این مجموعه با زبانی ساده و روایتی پرکشش تلاش کرده تاریخ کمتر گفته شده استعمار را برای نوجوانان ایرانی مرور کند.

در جلد اول از مجموعه سرگذشت استعمار که مشتمل بر پنج کتاب است ماجرای کشف قاره آمریکا و اینکه چگونه بردگان سیاه برای بهره کشی به این کشور برده شدند و اینکه چگونه منابع آن به یغما رفت و بومیان سرخپوست آن منطقه نسل کشی شدند سخن می گوید.

جلد دوم این مجموعه شش کتاب گنجانده شده که در مورد استعمار کشور هند توسط کمپانی هند شرقی که یک کمپانی استعماری از بریتانیا بود نوشته شده و همچنین دست درازی های هلند و پرتغال به کشور ایران در دوره صفوی و افشاری مورد بررسی قرار گرفته است.

در جلد سوم چهار کتاب قرار دارد که به قرن هجدهم و نوزدهم می پردازد. زمانی که استعمارگران کشور بزرگ ایران را در دوره قاجار به چند کشور تجزیه گردید و امپراطوری عثمانی قدرت دیگر خاورمیانه نیز نابود گشت و در ادامه استعمارگر دیگری به نام ایالات متحده سربرداشت و به همکار انگلیس ثروت بزرگ ایران یعنی نفت را به تاراج بردند. همچنین ماجرای تقسیم کشورهای آفریقایی میان اروپاییان نیز بحث مهم دیگر این کتاب است.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه سرگذشت استعمار (پانزده جلدی) مجموعه سرگذشت استعمار (پانزده جلدی)
۱۵ %
۹۸۵,۰۰۰
۸۳۷,۲۵۰ تومان
سرگذشت استعمار - جلد اول (جلدهای اول تا پنجم) سرگذشت استعمار - جلد اول (جلدهای اول تا پنجم)
۱۰ %
۱۸۵,۰۰۰
۱۶۶,۵۰۰ تومان
سرگذشت استعمار جلد دو ( گرگ ها با چشم باز می خوابند ) سرگذشت استعمار جلد دو ( گرگ ها با چشم باز می خوابند )
۱۰ %
سرگذشت استعمار جلد ششم ( فاخته ها لانه ندارند ) سرگذشت استعمار جلد ششم ( فاخته ها لانه ندارند )
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
سرگذشت استعمار جلد چهارم ( صلیب خونین ) سرگذشت استعمار جلد چهارم ( صلیب خونین )
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
سرگذشت استعمار جلد یازدهم ( جوانه های آتش ) سرگذشت استعمار جلد یازدهم ( جوانه های آتش )
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها