سرگذشت استعمار - جلد سوم (جلدهای دوازده تا پانزدهم)

سرگذشت استعمار - جلد سوم (جلدهای دوازده تا پانزدهم)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۸۵,۰۰۰
%۱۰
۱۶۶,۵۰۰
تومان
رده سنی:
نوجوان
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
وزیری
صفحات:
۳۳۰
وزن:
۴۳۲ گرم
شابک:
9786000353049

معرفی کتاب

کتاب «سرگذشت استعمار جلد سوم» نوشته مهدی میرکیایی تجزیه ایران در دوران قاجاری، ورود استعمارگری جدید به نام آمریکا و قصه تقسیم آفریقا میان استعمارگران است. این مجموعه که در سال‌های گذشته در پانزده جلد منتشر می‌گردیده اکنون در یک مجموعه سه جلدی به چاپ می‌رسد و در جلد سوم شما چهار کتاب پایانی مجموعه را مطالعه خواهید کرد. اولین کتاب بازی بزرگ است که به وادادگی شاهان قاجاری می‌پردازد که سبب شدند روس و انگلیس با وعده و اجبار بخش‌هایی از کشور ایران را از حاکمیت مرکزی جدا کنند. در کتاب ماجرا هنوز تمام نشده قصه پرغصه نفت روایت می‌شود. وقتی استعمارگران بوی این ماده سیاه ارزشمند را از جنوب ایران استشمام کردند دوباره چنگال‌های پلیدشان را در تن این سرزمین فرو بردند و ظالمانه سرمایه را از این کشور به غارت بردند. در کتاب فارغ التحصیل زندان به سراغ کشورهای آفریقایی همچون مصر و اتیوپی می‌رویم که به راحتی بازیچه دست استعمارگران شدند و مرزبندی‌هایشان طبق میل این بزرگان انجام شد. در کتاب آخر ملکه تهی دست به این ماجرا می‌پردازند که چگونه قدرت از روباه پیر،انگلیس، به جهانخوار بزرگ آمریکا منتقل شد. قرن بیستم و بیست و یکم عرصه تاخت و تاز این استعمارگر در سراسر جهان شد و با سوغات مرگ و نابودی به کشورهای زیادی سر زد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

اروپایی‌ها که در زمان اشغال و استعمار اجازه نداده بودند کارخانه‌ای در سرزمین‌های سیاهان ساخته شود هنوز هم به آفریقا به چشم بازار بزرگی نگاه می‌کردند که چرخ اقتصاد هر گوشه آن با تولید یک محصول می‌گشت و بقیه محصولات را باید از اروپایی‌ها خریداری می‌کرد. اربابان سفید دیگر نیازی نداشتند که آفریقا را با سربازان خود در تصرف داشته باشند؛ آفریقایی که به این روز افتاده بود مجبور بود باز هم تمام دارایی معادن و کشتزارهایش را به سفیدها بدهد و در مقابل، پول اندکی دریافت کند؛ پولی که حتی شکمش را هم سیر نمی‌کرد. قحطی‌های وحشتناکی که در گوشه و کنار آفریقا هر چند سال یک بار رخ می‌دهد نتیجه همین اقتصادی است که اروپایی‌ها برای آفریقا طراحی کرده‌اند وضع آفریقا با زمانی که لئوپولد دوم پادشاه بلژیک، نزدیک به ده میلیون نفر را در کنگو با کار اجباری از پا درآورد فقط اندکی تغییر کرده است.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

سرگذشت استعمار - جلد دوم (جلدهای ششم تا یازدهم) سرگذشت استعمار - جلد دوم (جلدهای ششم تا یازدهم)
۱۰ %
۱۸۵,۰۰۰
۱۶۶,۵۰۰ تومان
سرگذشت استعمار جلد پانزدهم (ملکه تهی دست) سرگذشت استعمار جلد پانزدهم (ملکه تهی دست)
۱۰ %
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
سرگذشت استعمار جلد دوازدهم ( بازی بزرگ ) سرگذشت استعمار جلد دوازدهم ( بازی بزرگ )
۱۰ %
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
سرگذشت استعمار جلد هفتم ( سفر الماس ) سرگذشت استعمار جلد هفتم ( سفر الماس )
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
سرگذشت استعمار - جلد اول (جلدهای اول تا پنجم) سرگذشت استعمار - جلد اول (جلدهای اول تا پنجم)
۱۰ %
۱۸۵,۰۰۰
۱۶۶,۵۰۰ تومان
سرگذشت استعمار جلد پنجم ( راهپیمایی اشک ها ) سرگذشت استعمار جلد پنجم ( راهپیمایی اشک ها )
۱۰ %
۵۵,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها