بنر پویش صندوق اربعین

فطرت و تربیت

فطرت و تربیت

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۵۲,۰۰۰
%۱۰
۴۶,۸۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
سخنرانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۱۶
وزن:
۱۵۸ گرم
شابک:
9786226789028

معرفی کتاب

استاد مرتضی مطهری مساله فطرت را از ریشه‌ای‌ترین مفاهیمی می‌دانست که  آیات الهی و روایات اهل بیت مطرح کرده‌اند. فطرت به عنوان راهنمایی ذاتی که نشانه لطف و عنایت حق تعالی نسبت به تمام بندگان است امری است که در اثر غفلت و بی‌توجهی انسان غبار فراموشی بر آن می‌نشیند و برخی افراد حتی آن را انکار می‌کنند.

شهید متفکر در این اثر که برای مردم عادی و در حسینیه یزدی‌ها در پنج جلسه برگزار شده تلاش داشته روح مردمان را بیدار گرداند و آن ها را دگر باره با کمک آیات وحی و ادله عقلی متوجه این پیامبر درونی گرداند. همچنین به خداناباوران مارکسیست نیز گوشزد نماید که باور مسلمانان به فطرت نه همچون یک خرافه بلکه پشتوانه محکمی عقلی و همه پسند دارد. گرچه در چند اثر متعدد استاد مطهری به موضوع فطرت پرداخته‌اند اما در اینجا این موضوع را در ارتباط با بحث تربیت بیان کرده‌اند و توضیح می‌دهند چگونه فطرت سبب تربیت انسان می‌شود.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

پیغمبر اکرم به استقبال سربازهای پیروز رفت و به آنها آفرین و مرحبا گفت اما در همین موقع یک اصلی را به اینها گفت که دیگر جایی بهتر از این نمی‌شد گفت فرمود: مرحبا و آفرین بر شما جمعیت که جهاد کوچک را انجام دادید و جهاد بزرگتر هنوز به عهده‌تان باقی مانده است. تکان خوردند که ما رفتیم جهاد کردیم جهاد کوچکتر و جهاد بزرگتر چیست؟ خیال کردند جنگ با دشمن بیرونی خطرناک‌تری پیدا شده و پیغمبر اکرم می‌خواهد آنها را به آنجا بفرستد. گفتند:« جهاد بزرگتر چیست؟» فرمود:«جهاد با نفس مجاهده با نفس اماره خود؛ این بزرگترین جهاد است.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

ریحانه بهشتی ریحانه بهشتی
۱۰ %
سیما میخبر
۱۲۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰ تومان
منشور تربیتی کودک و نوجوان منشور تربیتی کودک و نوجوان
۱۰ %
امیرحسین بانکی پور فرد
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
آنجا که خانه ام نیست آنجا که خانه ام نیست
۱۰ %
محمدرضا سرشار
۲۶,۰۰۰
۲۳,۴۰۰ تومان
نسیم مهر 2 نسیم مهر 2
۱۰ %
حسین دهنوی
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰ تومان
بازی بازوی تربیت بازی بازوی تربیت
۱۰ %
محسن عباسی ولدی
۴۱,۰۰۰
۳۶,۹۰۰ تومان
رشد (صفایی حائری) رشد (صفایی حائری)
۱۰ %
علی صفایی حائری
۶۲,۰۰۰
۵۵,۸۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها