عملیات پنجه عقاب

عملیات پنجه عقاب

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
رده سنی:
عمومی
قالب:
تحقیق
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۶۸
وزن:
۱۵۶ گرم
شابک:
9786005347708

معرفی کتاب

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا مخالفت و دشمنی خود با این حرکت را مردمی را به شکل علنی و واضح نشان داد. از جمله فعالیت‌های این دولت در مخالفت با انقلاب ایران پناه دادن به شاه بود که پس از جنایات فراوان در ایران به این کشور پناه برده بود و دولت ایالات متحده از استرداد او به ایران برای اجرای عدالت ممانعت کرد. این تلاش‌های خصمانه آمریکا سبب شد تا خشم مردم ایران لبریز شود و به سفارت آمریکا حمله کرده و آنجا را تصرف کنند. در ضمن این حمله دانشجویان پیرو خط امام به اسناد جاسوسی بسیاری دست یافتند و سبب شد کارکنان این سفارت که در واقع جاسوسان ایالات متحده در ایران بودند دستگیر کنند.

جیمی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا اموال ایران در بانک‌های جهانی را بلوکه کرد و همچنین تحریم‌های شدید مالی و تجاری بر ایران اعمال کرد. سپس گروه کماندویی توسط ارتش آمریکا تمرین و آموزش داده شدند تا به شکل مخفیانه وارد ایران شوند و در طی یک عملیات حرفه‌ای گروگان‌هایشان را آزاد نمایند. این عملیات موسم به عملیات پنجه عقاب در پنجم اردیبهشت ماه 1359 اجرایی می‌شود و چند بالگرد و هواپیمای آمریکایی در صحرای طبس فرود می‌آیند اما برخورد دو هواپیمای آمریکایی با یکدیگر و کشته شدن هشت نیروی نظامی سبب می‌شود تا عملیات از طرف کاخ سفید لغو گردد و نیروهای آمریکایی بدون هیچ دستاوردی از ایران خارج گردند. جاستین دابلیو ویلیامسون با انتشار اسناد این عملیات در 1992 به هزاران صفحه گزارش و ساعت‌ها مکالمه رادیویی دست می‌یابد. او با مطالعه این منابع و گفتگو با افسران مرتبط با عملیات، گزارش مبسوطی از اتفاقات کمتر گفته شده این عملیات گرد آورده و در کتاب «عملیات پنجه عقاب» به دست عموم رسانده است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

با حضور ده پرنده روی زمین، آن صحنه به یک کابوس می‌مانست: گرما، سروصدای کرکننده، شن‌های روان، یک کامیون سوخت مشتعل، تاریکی و نفراتی که سراسیمه می‌خواستند سوختگیری را به پایان رسانده و تجهیزات و نفرات را منتقل کنند در آن آشوبکده، گویا هیچ مقر فرماندهی در صحرای شماره یک وجود نداشت و هیچکس یونیفورم‌ها یا درجات خود را نپوشیده بود. پس اگر هم می‌شد کسی را از میان خاک و غبار وزان در هوا دید، سخت میشد فهمید چه کسی فرمانده است. چهار فرمانده حاضر در میدان، بی‌آنکه سلسله مراتب درست و درمانی برای آنها معین شده باشد بین نفرات و پرنده‌ها در رفت وآمد بودند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

سرگذشت استعمار جلد اول (سفر به آن سوی دریاها) سرگذشت استعمار جلد اول (سفر به آن سوی دریاها)
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
تاریخ مستطاب آمریکا تاریخ مستطاب آمریکا
۱۰ %
محمدصادق کوشکی
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
اتاقی که در ان اتفاق افتاد اتاقی که در ان اتفاق افتاد
۱۰ %
جان بولتون - محمد معماریان
۱۷۵,۰۰۰
۱۵۷,۵۰۰ تومان
سرگذشت استعمار جلد نهم ( افطار در کلیسا ) سرگذشت استعمار جلد نهم ( افطار در کلیسا )
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
روایت تفکر، جلد دوم، دوباره به آسمان نگاه کن روایت تفکر، جلد دوم، دوباره به آسمان نگاه کن
۱۰ %
۱۱۰,۰۰۰
۹۹,۰۰۰ تومان
سرگذشت استعمار جلد چهارم ( صلیب خونین ) سرگذشت استعمار جلد چهارم ( صلیب خونین )
۱۰ %
۶۵,۰۰۰
۵۸,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها