بنر پویش صندوق اربعین

سلحشوران سیاه و دژهای دود زده

سلحشوران سیاه و دژهای دود زده

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۹۵,۰۰۰
%۱۰
۸۵,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 3 جلد
رده سنی:
نوجوان
قالب:
داستان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۷۶
وزن:
۱۶۶ گرم
شابک:
9786003533905

معرفی کتاب

تاریخ پر است از وقایع ترسناک وعجیبی که شاید در زمان خودشان رایج بوده‌اند، اما امروز دیگر از مُد افتاده‌اند. مسابقات سلحشوری یا «تورنمت‌ها» هم یکی از رسم و رسومات وحشتناکی است که زمانی در اروپا به عنوان جشنوارۀ سالانه برگزار می‌شد و در آن مبارزان قدرتمند، با زره‌های مخصوص و کلاه‌خود و چکمه و نیزه‌های بلند، برای سرگرمی پادشاهان به جان یکدیگر می‌افتادند. کتاب «سلحشوران سیاه و دژهای دودزده» تاریخ شروع، شکل‌گیری و تکامل این مسابقات را بیان می‌کند و به جنگ‌هایی می‌پردازد که در این برهۀ تاریخی، بین قدرت‌های برتر با ادیان متفاوت اتفاق می‌افتاد؛ جنگ‌هایی که به جنگ‌های صلیبی مشهورند. این کتاب دهمین جلد از مجموعۀ تاریخ ترسناک است که تلاش کرده تاریخ را، باوجود جزئیات خسته‌کننده‌ای که دارد، برای مخاطب نوجوان با بیانی طنز بازگو کند و روایتی سرگرم‌کننده از آن در بیاورد. در این کتاب کارهای بسیاری از پادشاهان اروپایی را مرور می‌کنیم، با شوالیه‌های پرافتخار آشنا می‌شویم و به دل جنگ‌هایی می‌رویم که بعضاً یک قرن ادامه پیدا کردند. از سال 500 میلادی تا هزار سال بعد، از انگلستان و فرانسه و ایتالیا تا آلمان و اسپانیا و سوئیس، این کتاب از هر اتفاق مهمی یک سوژۀ خنده‌دار پیدا کرده و آن را در قالب تاریخ گنجانده است.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«گروهی از مسلمانان که علیه جنگجویان صلیبی جنگیدند اسمشان «حشاشین» بود. رهبرشان پیر کوهستان نام داشت و کارشان هم کشتن جنگجویان صلیبی در نبرد نبود، بلکه وظیفه‌شان این بود که به رهبران دشمن نزدیک شوند و آن‌ها را بکشند. این افراد بی‌باک آماده بودند تا در راه عقیده‌شان جانشان را فدا کنند. حشاشین فرماندۀ صلیبیون، کنراد را کشتند. بعد پیر کوهستان درگذشت و رهبر تازه‌ای جایش را گرفت. پیر جوان (خودتان می‌دانید منظورم چیست!) که می‌خواست ناراحتی‌اش را از کشتن کنراد نشان بدهد، فرماندۀ صلیبیون را دعوت کرد که به دیدنش برود. او گفت که می‌خواهد به «آنری از اهالی شامپانی» نشان دهد که افراد حشاشین چقدر دلاورند. دو جوان بالای باروی در حشاشین ایستادند و پیرشان دست بلند کرد. دو جوان خود را از بالا پایین انداختند و جان باختند.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

جایزه دخترانه جایزه دخترانه
۱۰ %
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
کوچک اندازه فیل کوچک اندازه فیل
۱۰ %
جنیفر جاکوبسون - آنیتا یارمحمدی
۲۴۰,۰۰۰
۲۱۶,۰۰۰ تومان
پی پی جوراب بلند پی پی جوراب بلند
۱۰ %
آسترید لیند گرن - فرزانه کریمی
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
آنجا که خانه ام نیست آنجا که خانه ام نیست
۱۰ %
محمدرضا سرشار
۲۶,۰۰۰
۲۳,۴۰۰ تومان
بیرون ذهن من بیرون ذهن من
۱۰ %
شارون ام دریپر - آنیتا یارمحمدی
۳۸۵,۰۰۰
۳۴۶,۵۰۰ تومان
پسر چابک سوار پسر چابک سوار
۱۰ %
لیلا قربانی
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها