بنر پویش صندوق اربعین

ستاره ها را بشمار

ستاره ها را بشمار

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۶۵,۰۰۰
%۱۰
۵۸,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
نوجوان
قالب:
رمان
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۴۴
وزن:
۲۳۶ گرم
شابک:
9786003532359

معرفی کتاب

جنگ جهانی دوم نقطۀ عطف بزرگی در دنیای مدرن بود. گرچه جنگ جهانی اول نیز کشته‌های بی‌شمار و ویرانی‌های فراوانی را به همراه داشت، اما این جنگ دوم بود که باعث شد یک دورۀ افسردگی بزرگ و طولانی در تمام اروپا و آمریکا شروع شود. فارغ از جنبۀ تبلیغاتی و استفاده‌های سیاسی که دولت آمریکا از ماجرای هولوکاست برده است، نسل‌کشی با هر دین و تفکری تناقض دارد و بعضی از کتاب‌هایی که در این باره نوشته شده، به خوبی توانسته‌اند مخاطب را به جنبۀ انسانی موضوع نزدیک کنند. کتاب «ستاره‌ها را بشمار» داستان دخترانی دانمارکی را روایت می‌کند که در دورۀ حکومت نازی‌ها در جنگ جهانی دوم زندگی می‌کنند. «آنه‌مری جوهانسِن» و «الن روزن» دو دانش‌آموز 10 ساله‌اند که با شروع پاکسازی یهودی‌ها، احساس خطر می‌کنند. الن که یهودی است توسط سربازها تفتیش می‌شود و وقتی والدینش به همراه شوهر خواهر آنه‌مری از کشور فرار می‌کنند، الن مجبور است به هر طریق ممکن خودش را نجات دهد. آنه‌مری که قبلاً خواهری به نام الیز داشته، الن را به خانۀ خود می‌آورد و وقتی نازی‌ها نام آن‌ها را در لیست چک می‌کنند، او الن را به عنوان خواهرش معرفی می‌کند؛ هرچند الیز نزدیک به دو برابر الن سن داشته است. تمام خانواده خود را در وضعیت بدی می‌بینند و به همین دلیل به خانۀ «هنریک» عموی آنه‌مری می‌روند. خانۀ او در سوئد است که منطقه‌ای بی‌طرف به حساب می‌آید؛ اما وقتی سربازها باز هم به دنبال پیدا کردن افراد داخل لیست می‌گردند، آنه‌مری و الن مجبورند از روش‌های متفاوتی برای گمراه کردن آن‌ها و فرار استفاده کنند.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«درِ تابوت بار دیگر بسته بود. اکنون اتاق خالی بود و هیچ نشانی از آدم‌هایی نبود که ساعت‌ها آن‌جا نشسته بودند. آنه‌مری اشک‌هایش را با پشت دستش پاک کرد. پرده‌های تیره را کنار زد. پنجره‌ها را باز کرد، دوباره در صندلی گهواره‌ای جا خوش کرد و کوشید خود را آرام کند. در ذهنش مسیر مسافرها را ترسیم کرد. او هم جاده قدیمی را می‌شناخت، البته نه به خوبی مادرش که در بچگی تقریباً هر روز همین مسیر را طی کرده و سگش جست و خیزکنان دنبالش رفته بود. با وجود این، آنه‌مری هم بارها از همان راه به شهر رفته و برگشته بود. به خاطر همین خیلی چیزها یادش بود؛ پیچ و خم‌های جاده، درخت‌های درهم‌پیچیده‌ای که ریشه‌هایشان گاهی از زمین بیرون زده و زمین را ناهموار کرده بودند و حتی بوته‌های انبوهی که در اوایل تابستان غرق گل می‌شدند! آنه‌مری در خیالش با مسافرانی همراه شد که در تاریکی پیش می‌رفتند. فکر کرد، نیم ساعت طول می‌کشد تا آن‌ها به جایی برسند که دایی هنریک با قایقش منتظرشان است. آن‌ها را همان‌جا می‌گذارد. یک دقیقه نه بیشتر برای آخرین خداحافظی مکث می‌کند و بعد برمی‌گردد خانه. البته حالا تنهاست. سریع‌تر حرکت می‌کند و دیگر نمی‌تواند پابه‌پای خانوادۀ روزن که جاده را نمی‌شناسند، راه برود. پس به‌سرعت و با قدم‌های تند و محکم پیش بچه‌هایش برمی‌گردد.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

ماموریت در قصر ماموریت در قصر
۱۰ %
سعید محمدی
۹۹,۰۰۰
۸۹,۱۰۰ تومان
ماجراهای من و بقیه جلد سوم دردسرهای الاغ قرمز شاخ دار ماجراهای من و بقیه جلد سوم دردسرهای الاغ قرمز شاخ دار
۱۰ %
بیرون ذهن من بیرون ذهن من
۱۰ %
شارون ام دریپر - آنیتا یارمحمدی
۳۸۵,۰۰۰
۳۴۶,۵۰۰ تومان
پسر چابک سوار پسر چابک سوار
۱۰ %
لیلا قربانی
۹۵,۰۰۰
۸۵,۵۰۰ تومان
پلشتی که بچه مثبت شد پلشتی که بچه مثبت شد
۱۰ %
محسن رنجبر - زهرا سعادت پور
۱۲۵,۰۰۰
۱۱۲,۵۰۰ تومان
آنجا که خانه ام نیست آنجا که خانه ام نیست
۱۰ %
محمدرضا سرشار
۲۶,۰۰۰
۲۳,۴۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها