زندگی پرافتخار عمار یاسر

زندگی پرافتخار عمار یاسر

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۵۰,۰۰۰
%۱۰
۴۵,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 9 جلد
رده سنی:
نوجوان
قالب:
زندگینامه داستانی
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۲۰۸
وزن:
۲۰۶ گرم
شابک:
9789640225912

معرفی کتاب

مجموعه «زندگی پر افتخار» شامل ۱۰ جلد زندگی یاران و اصحاب رسول‌خدا است که نویسنده اصلی این اثر مرحوم آیت الله استاد محمد محمدی اشتهاردی است کسی که بیش از 200 کتاب را در زمینه‌های تفسیر قرآن، تاریخ اسلام، سیره اهل‌بیت(ع)، ادبیات و ... از خویش به جای نهاده‌است.

این مجموعه از انتشارات به‌نشر، راوی خاطرات کسانی است که اسلام را در ابتدایی ترین روزهای ظهور یاری کردند و بر پای اعتقاد خویش راسخ ماندند.

از میان آنان عمار یاسریاور صادقی است که پدرش یاسر و مادرش سمیه از مسلمانان پیشگام و اولین شهیدای راه اسلام بودند؛ زندگانی پر تلاطم او نیز با هجرت به حبشه، مبارزه با کفار و همراهی حضرت علی(ع) پس از پیامبر(ص)، جلوه‌ای تمام عیار از ایثار و ایمان بود.

اینک در بخشی از کتاب این شهید ۹۴ ساله می‌خوانیم:

((یاسر با «ابوحُذَیفه»، بزرگ قبیلهٔ بنی‌مخزوم که شخص مهربانی بود، پیمان بست و به این قبیله ملحق شد. پس از مدتی، ابوحذیفه اخلاق و رفتار یاسر را پسندید و یکی از کنیزانش به نام «سمیه» را به عقد یاسر درآورد. به‌این‌ترتیب، یاسر که بیش از بیست سال داشت و از اهالی یمن بود با سمیه که او نیز بانویی جوان بود، ازدواج کرد. نخستین میوهٔ این ازدواج، «عمار» بود که در مکه چشم به جهان گشود و چون مادرش کنیزِ «ابوحذیفه» بود، طبق قانون بردگی، او نیز بردهٔ ابوحذیفه شد. ابوحذیفه که شخصِ بلندنظری بود، عمار را آزاد کرد؛ ازاین‌رو، از عمار به «مولی ابوحذیفه» (غلامِ آزادشدهٔ ابوحذیفه) یاد می‌کنند. عمار وقتی بزرگ شد، محبت‌های ابوحذیفه را فراموش نکرد و همواره در خدمتش بود تا او از دنیا رفت.))

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

زندگی پرافتخار حضرت ابوطالب علیه السلام زندگی پرافتخار حضرت ابوطالب علیه السلام
۱۰ %
۶۸,۰۰۰
۶۱,۲۰۰ تومان
زندگی پرافتخار کمیل و حبیب بن مظاهر زندگی پرافتخار کمیل و حبیب بن مظاهر
۱۰ %
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
زندگی پرافتخار اویس قرنی و ابن مسعود زندگی پرافتخار اویس قرنی و ابن مسعود
۱۰ %
۴۵,۰۰۰
۴۰,۵۰۰ تومان
زندگی پرافتخار حمزه و جعفر زندگی پرافتخار حمزه و جعفر
۱۰ %
محمد محمدی اشتهاردی
۳۵,۰۰۰
۳۱,۵۰۰ تومان
زندگی پرافتخار سلمان فارسی زندگی پرافتخار سلمان فارسی
۱۰ %
محمد محمدی اشتهاردی
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
زندگی پرافتخار بلال حبشی زندگی پرافتخار بلال حبشی
۱۰ %
محمد محمدی اشتهاردی
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها