روایت و کنش جمعی

روایت و کنش جمعی

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۰۴,۰۰۰
%۱۰
۹۳,۶۰۰
تومان
موجودی:
فقط 3 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
وزیری
صفحات:
۲۴۸
وزن:
۲۷۴ گرم
شابک:
9786226194426

معرفی کتاب

کتاب «روایت و کنش جمعی» به قلم فردریک دبلیو میر توسط الهام شوشتری زاده ترجمه شده و در نشر اطراف به چاپ رسیده است. نشر اطراف که به شکل تخصصی پیرامون روایت و جستار ادبی به تالیف و ترجمه کتاب می‌پردازد، در ساحت‌های مختلف به سراغ این گونه ادبی رفته است. سخن پیرامون مباحث تئوریک روایت و نظریه‌هایی که پیرامون تاثیر روایت بر ادبیات و جهان وجود دارد از جمله بخش‌های غنی این نشر است. در همین راستا این کتاب نیز تلاش داشته تا به تحلیل و بررسی اثرات قصه و روایت بر فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی بپردازد. فردریک دبلیو میر که از دانشگاه هاروارد دکترای علوم سیاسی گرفته و دوران جوانی خود را در دهه بحرانی شصت میلادی گذرانده توضیح می‌دهد که بعد از حضور در یک کمپین انتخاباتی جهت یک پروژه مطالعاتی متوجه شده که قصه و روایت چه تاثیر شگرفی بر اتفاقات سیاسی می‌گذارد. در حالیکه سیاستمداران و اساتید دانشگاه نسبت به این قضیه کاملا بی‌توجه هستند. به همین منظور در دوران تدریس در دانشگاه دوک جهت مطالعاتی خود را پیرامون همین کنشگری‌های اجتماعی و سیاسی گذاشته که یک روایت یا قصه  آن‌ها را پیش می‌برد و از نهان این اتفاقات توانسته به نظریات بکری برسد. او به تاثیرات مثبت و منفی قصه گویی بر ماجراهای سیاسی و اجتماعی می‌پردازد و نشان می دهد چگونه می‌توان با یک درام احساسی اذهان عمومی را کنترل و هدایت نمود.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

متقاعد سازی مستلزم تغییر نگرش‌ها، باورها یا منافع است. با چنین تعریفی می‌توانیم متقاعد سازی را هم از اجبار که در آن تهدید، بدون تغییر انگیزه‌های اصلی فرد نتایج انتخابش را تغییر می‌دهد متمایز کنیم و هم از فریب کاری که در آن دامنه‌ی انتخاب محدود می‌شوند دیگران چگونه متقاعدمان می‌کنند؟ شکی نیست که اطلاعات جدید و بحث مستدل می‌تواند متقاعد کننده باشد. اگر متوجه شوم تولید پاکت کاغذی بیشتر از تولید کیسه پلاستیکی انرژی می‌برد شاید باورهایم درباره‌ی این که کدام برای محیط زیست بهتر است تغییر با فرض یکسان بودن همه ی شرایط دیگر آدم‌ها می‌خواهند نگرش‌ها و باورهای درستی داشته باشند. چون معمولاً چنین نگرش‌ها و باورهایی در مواجهه با روزمره از هر چیزی نگرش‌ها و باورهای درست می‌توانند سودمند باشند.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

نیم دانگ پیونگ یانگ نیم دانگ پیونگ یانگ
۱۰ %
۲۲۵,۰۰۰
۲۰۲,۵۰۰ تومان
روش تحلیل سیاسی روش تحلیل سیاسی
۱۰ %
جمعی از نویسندگان
۵۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰ تومان
چه کسی بر جهان حکومت میکند؟ چه کسی بر جهان حکومت میکند؟
۱۰ %
نوام چامسکی - حسین جعفری موحد
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
انسان 250 ساله (حلقه دوم) انسان 250 ساله (حلقه دوم)
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
عصر جدید عصر جدید
۱۰ %
سید محمدمهدی میرباقری
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
انسان 250 ساله (حلقه سوم) انسان 250 ساله (حلقه سوم)
۱۰ %
۲۷۰,۰۰۰
۲۴۳,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها