بنر پویش صندوق اربعین

راه های قبولی در امتحان الهی (آزمایش الهی)

راه های قبولی در امتحان الهی (آزمایش الهی)

مترجم:
عطیه حسینی
قیمت:
۵۰,۰۰۰
%۱۰
۴۵,۰۰۰
تومان
موجودی:
فقط 8 جلد
رده سنی:
بزرگسال
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۱۵۲
وزن:
۱۷۶ گرم
شابک:
9786006940854

معرفی کتاب

مباحث کتاب «راه های قبولی در امتحان الهی» جلد پنجم از مجموعه آزمایش الهی در قالب هشت جلسه است. مشى معظم له در بیان معارف صرفاً بعد نظری نداشته و معارف را کاربردی مطرح می‌کردند. در همین موضوع پس از تبیین جدی و کاربردی بحث آزمایش الهی به صورت مجزا به راهکارهای قبولی در آزمون‌های الهی وارد می‌شوند. در این مورد راه‌های علمی و عملی وجود دارد نسبت به راه علمی در مقابل آسیب‌هایی که به زندگی دنیایی انسان وارد می‌شود، صبر راه مواجهه است که البته نیازمند نیروی اعتقادی توحیدی است باید توجه داشت که خدا درست حسابرسی کرده و درست نشانه گیری کرده است. در باب راه‌های عملی قبولی در امتحان الهی دو مورد مطرح می‌شود. اوّل ذکر الله است. اینکه انسان همواره در همه ابعاد وجودی به یاد خدا باشد. علت تاکید بر ذکر الله، اثرگذاری آن بر صبر است. مسئله دوم پیشگیری است. چرا انسان خودش را در معرض گناه قرار می‌دهد؟ این بحث در واقع شروع مباحث عملی مواجه شدن با آزمایش‌های الهی است. راه کارهای مطرح شده و نگاه عمیق آن عالم وارسته برای همه مخاطبان مبین مسیر خواهد بود.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

در رابطه با بلا و مصیبت فردی انسان چه کند که از آن استفاده معنوی کرده و در این امتحان مردود نشود این نکاتی ظریف دارد. اول این است که خیال نکنید خدا ما را نسنجیده هدف کرده است خود من نسبت به این بلا هدف بوده‌ام. اشتباه هم نشده است نسنجیده نبوده و دقیقاً بررسی کرده است. مثل یک استاد عمل کرده است. ممکن است که یک استاد نتواند معلومات یک شاگرد را بررسی کند و سؤالات امتحانی را برای امتحان دستش اما خدا این طور نیست. توان من و شما را می‌سنجد و هر کس را به اندازه ظرفیتش بلا می‌دهد: «أعْطِیتَ عَلَیْهَا الصَّبْرَ»؛ توان مقاومت را به تو داده، بعد فشار را گذاشته است. چرا عقب میکشی؟ لذا هیچ کس نمی‌تواند بگوید که نسنجیده بود. او قبل از تو می‌داند که طاقت داری یا نداری.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مرگ یا تولدی دوباره مرگ یا تولدی دوباره
۱۰ %
۵۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰ تومان
درب‌های بهشت و جهنم درب‌های بهشت و جهنم
۱۰ %
۱۳۰,۰۰۰
۱۱۷,۰۰۰ تومان
دعا حقیقت بندگی (جلد دوم) دعا حقیقت بندگی (جلد دوم)
۱۰ %
۸۵,۰۰۰
۷۶,۵۰۰ تومان
دعا حقیقت بندگی (جلد ششم) دعا حقیقت بندگی (جلد ششم)
۱۰ %
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰ تومان
دعا حقیقت بندگی (جلد اول) دعا حقیقت بندگی (جلد اول)
۱۰ %
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
ویژگی های امتحان الهی ویژگی های امتحان الهی
۱۰ %
۴۰,۰۰۰
۳۶,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها