راز رسانه دفتر اول

راز رسانه دفتر اول

نویسنده:
مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۸۵,۰۰۰
%۱۰
۷۶,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 7 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
گفتگو
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
Unknown
صفحات:
۳۴۱
وزن:
۳۹۰ گرم
شابک:
9789645314475

معرفی کتاب

کتاب «راز رسانه (دفتر اول)» مجموعه‌ای از گفتارها و گفت‌گوهای «نادر طالب‌زاده» منتقد سینمایی، کارگردان و مجری کشورمان است که حول محور بایدها و نبایدهای رسانه‌ها در جمهوری اسلامی ایران بحث می‌کند. این کتاب اولین بخش از یک مجموعۀ دوجلدی است که با هدف آگاه‌سازی هنری و روشن‌گری انتقادی نسبت به فضای رسانه، به‌خصوص سینما و تلویزیون، به کوشش «یاسر عسگری» گردآوری شده است. سخنان نادر طالب‌زاده در این کتاب، به چهار فصل اصلی تقسیم شده که هرکدام دربارۀ بخشی از سیاسیت‌های کلّی رسانه‌ در ایران امروز پرداخته و به نحوی، مبانی نظری این حوزه را نقد و بررسی می‌کند. در این مطلب فصل‌های این کتاب را ذکر کرده و موضوعات هر یک را بررسی می‌کنیم.

فصل اول: زندگی‌نامه و فعالیت‌ها

در این بخش با کلّیاتی از زندگی نادر طالب‌زاده آشنا می‌شویم، مسیر حرفه‌ای او را مورد بررسی قرار می‌دهیم و بر فعالیت‌های هنری او در حوزۀ رسانه و سینما تمرکز می‌کنیم.

فصل دوم: رسانه و سیاست

فصل دوم به تبیین مبانی نظری رسانه پرداخته و دربارۀ نسبت هنر و ایدئولوژی، تصویر انقلاب اسلامی در رسانه‌های غربی، مبارزه با تحقیر رسانۀ غرب، سیاستگذاری در حوزۀ رسانه، جنگ نرم و استراتژی رسانه‌های داخلی و... بحث می‌کند.

فصل سوم: شهید آوینی؛ نگاهی به مستند، رسانه و سینما

این فصل مختص به شهید مرتضی آوینی است و با نقد آثار، اندیشه و تأثیرات این هنرمند انقلابی در شکل‌دهی به جریان هنر انقلاب، میراث او را در هنر امروز به تصویر می‌کشد.

فصل چهارم: برنامۀ راز؛ نگاهی به نسبت فرم و محتوا

فصل پایانی نیز با دقیق شدن در برنامۀ «راز» مبارزۀ فرهنگی را بازبینی می‌کند و ضرورت وجود چنین برنامه‌هایی را برای مخاطبان شرح می‌دهد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانیم:

«- چامسکی معتقد است که اربابان قدرت هر از گاهی یک موضوعی را برای مردم آمریکا بُت می‌کنند و برای آن‌ها یک دشمن واهی می‌سازند. مثلاً یک دوره‌ای مارکسیسم و کمونیسم و شوروی دشمن بود، یک دوره اعراب، یک دوره صدام حسین بود؛ و الآن هم این ماجرا! این پروژۀ «دشمن‌سازی» ریشه در کجا دارد و چرا اسلام؟!
+ دلیل اصلی آن این است که اسلام یک دین ایدئولوژیک است؛ یک دین کامل است. این رویکرد و معماری جدید به اسلام برای ملّت‌ها جذاب است و در واقع از این دین الگوبرداری می‌کنند و قیام می‌کنند. اسلام از اول این قوّت را داشته اما هیچ‌وقت مثل امروز بروز پیدا نکرده است؛ البته غیر از آن چند سال اوّل بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص)، که آن هم گرفتار بحرانی به نام فتنه می‌شود. فرصتی که الآن پیش آمده ماندنی است وگرنه جنگ ۳۳ روزه اتفاق نمی‌افتاد. جنگی که در آن رژیم صهیونیستی در حوالی «بنت جبیل» در دو کیلومتری مرز لبنان فلج شود، اتفاق نمی‌افتاد. فهمیده‌اند که اگر شما پنج هزار نفر آموزش‌دیده و تربیت‌شدۀ این دین را داشته باشی، این نظام ضد منافعشان خواهد بود و خطرناک است. حماس از حزب‌الله الگوبرداری کرده است. امروز انقلابیون یمن نگاهشان به حزب‌الله است. این برای غرب خیلی خطرناک است، چون جهان اسلام هم جهان ثروتمندی است و هم جای استراتژیکی است. چه این که دیدیم که چهار پنج نفر از نوکران امپراتوری غرب در کشورهای عربی، در همین چند ماه اخیر فرو ریختند.»

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

آینه ی جادو - جلد سوم: سخنرانی ها آینه ی جادو - جلد سوم: سخنرانی ها
۱۰ %
۱۶۸,۰۰۰
۱۵۱,۲۰۰ تومان
من و کتاب من و کتاب
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۶۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰ تومان
رستاخیز جان رستاخیز جان
۱۰ %
سید مرتضی آوینی
۹۶,۰۰۰
۸۶,۴۰۰ تومان
حلزون های خانه به دوش حلزون های خانه به دوش
۱۰ %
سید مرتضی آوینی
۸۴,۰۰۰
۷۵,۶۰۰ تومان
اینستالوژی اینستالوژی
۱۰ %
سید مجید حسینی
۱۶,۰۰۰
۱۴,۴۰۰ تومان
فالوور ربایی در روز روشن فالوور ربایی در روز روشن
۱۰ %
۲۴,۰۰۰
۲۱,۶۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها