بنر پویش صندوق اربعین

دیپلماسی با صدای بلند (جلد دوم)

دیپلماسی با صدای بلند (جلد دوم)

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۵۵,۰۰۰
%۱۰
۱۳۹,۵۰۰
تومان
موجودی:
فقط 5 جلد
رده سنی:
عمومی
قالب:
گفتگو
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۴۴۰
وزن:
۳۴۸ گرم

معرفی کتاب

مجموعه «دیپلماسی با صدای بلند» در واقع گزارش‌های تدوین شده از مصاحبه‌هایی است که دفتر پژوهش‌های تاریخ شفاهی دانشگاه کلمبیا با همکاری بنیاد مطالعات ایران انجام داده است. محوریت این مصاحبه‌ها سیاست خارجی ایالات متحده در ارتباط با حکومت پهلوی دوم است. پژوهشگران این پروژه با گرفتن مصاحبه از مستشاران نظامی و سیاسی که در این دوران به ایران اعزام شده‌اند تلاش نموده‌اند اهداف و برنامه‌های این کشور در مورد حکومت پهلوی را فهم و کشف کنند. ویلیام بور تحلیل گر برجسته مسائل سیاسی و چند تن دیگر از پژوهشگران ایرانی در طول سه سال از 1985 تا 1988 با چندین تن از سفیران و فرماندهان نظامی که حضور موثری در ایران داشته‌اند به شیوه مصاحبه گفتگو کرده و پیرامون مهم‌ترین اتفاقات رخ داده در این دوران همچون کودتای 28 مرداد، انقلاب سفید و تسخیر سفارت آمریکا اطلاعات مهم و تازه‌ای کسب کنند. این نوشتار حقیقت بسیاری از وقایع رخ داده در آن دوران را آشکار می‌کند و تصویری شفاف از مداخلات مستقیم واشنگتن بر دولت ایران را بازتاب می‌دهد.

در دومین جلد از این مجموعه سه مصاحبه از مجموع 13 مصاحبه گرفته شده از دیپلمات‌ها و افسران سیا که چند سالی در ایران حضور داشتند و مجریان سیاست‌های ایالات متحده در دستگاه حکومتی محمدرضا پهلوی بودند، تدوین و گردآوری شده است. آلن پرایس دا افسر سازمان سیا بوده که مدیریت عملیات را در ایران برعهده و حدود شش سال در ایران فعالیت نموده است.  سرلشکر همیلتون توئیچل به عنوان فرمانده یک گروه نظامی مستشاری در ایران انجام ماموریت کرده است و بولستر نیز دیپلمات باسابقه‌ای است که در تبریز و تهران مدتی طولانی حضور داشته و از نزدیک شاهد انقلاب سفید بوده است.

در ادامه برشی ازاین کتاب را می‌خوانید:

من از تحسین‌های اغراق آمیزی که توسط کارتر و کیسینجر در ضیافت شام در سفر کارتر به آنجا از شاه می‌شد نفرت داشتم. سخنرانی بسیار افراطی در هنگام شام در مورد این رهبر جهانی بی نظیر. کیسینجر می‌گفت: «ما آمده ایم از این رهبر با تجربه جهانی بیاموزیم، دیدگاه‌ها را به اشتراک بگذاریم و از نگاه او به جهان بهره بگیریم.» از نظر من چنان اغراق آمیز بود که مسخره به نظر می‌رسید. باز هم همان طور که گفتم من هرگز کسی نبودم که بگویم ما باید از شر شاه خلاص شویم ولی به همین منوال فکر می‌کنم با بت ساختن از او و فراموش کردن مشکلاتش اشتباه بزرگی مرتکب شدیم. ما باید می‌فهمیدیم با چه چیزی طرف هستیم ما خودمان را فریب دادیم و آن سخنرانی هنگام ضیافت شام که از کارتر و کیسینجر در زمان‌های مختلف خواندم که شاه را به آسمان می‌بردند گویی الگویی از دانش بین المللی است در حالی که نبود، مسخره بود. او در سطح بین الملل چند اقدام بسیار زیرکانه انجام داده بود ولی به عنوان رهبر کشور خودش اشتباهات هولناک زیادی مرتکب شده بود و از همان هم رنج برد.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

مجموعه کتاب دیپلماسی با صدای بلند (چهار جلدی) مجموعه کتاب دیپلماسی با صدای بلند (چهار جلدی)
۱۵ %
دفتر پژوهش های تاریخ شفاهی دانشگاه کلمبیا
۷۲۵,۰۰۰
۶۱۶,۲۵۰ تومان
استامبولی استامبولی
۱۰ %
منصور ضابطیان
۲۱۰,۰۰۰
۱۸۹,۰۰۰ تومان
چشم جنگ چشم جنگ
۱۰ %
محمدمهدی خالقی
۲۳,۰۰۰
۲۰,۷۰۰ تومان
به خاطره اعتمادی نیست به خاطره اعتمادی نیست
۱۰ %
کیوان سررشته - الیزا گبرت
۱۱۰,۰۰۰
۹۹,۰۰۰ تومان
یک بغض و هزاران مشت یک بغض و هزاران مشت
۱۰ %
علیرضا اشرفی نسب
۳۰,۰۰۰
۲۷,۰۰۰ تومان
فرنگیس فرنگیس
۱۰ %
مهناز فتاحی
۱۷۵,۰۰۰
۱۵۷,۵۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها