بنر پویش صندوق اربعین

دولت ها چگونه فکر می کنند

دولت ها چگونه فکر می کنند

4.2

عقلانیت در سیاست خارجی

مترجم:
عطیه حسینی
ناشر:
قیمت:
۱۶۵,۰۰۰
%۱۰
۱۴۸,۵۰۰
تومان
رده سنی:
عمومی
قالب:
یادداشت
نوع جلد:
شومیز
قطع کتاب:
رقعی
صفحات:
۲۵۲
وزن:
۲۲۸ گرم
شابک:
9786227808407

معرفی کتاب

کتاب «دولت‌ها چگونه فکر می‌کنند» نوشته یکی از تحلیلگران موفق روابط بین الملل و مسائل سیاسی جان مرشمایر است که این اثر را پس از حمله نظامی روسیه به اوکران نگاشته است. این جنگ سوال بنیادینی را پررنگ ساخت که این اثر در تلاش برای پاسخ به آن است. بسیاری از تحلیلگران و سیاستمداران غرب اقدام روسیه برای حمله به اوکراین را یک تصمیم غیرعقلانی و ناشی از روحیه دیکتاتورمنشانه پوتین دانستند. اما مسئله‌ای که مرشایمر بر آن دست می‌گذارد این قضیه است که چه تصمیمی در جهان سیاست عقلانی و چه راهبردهایی غیرعقلانی محسوب می‌شوند. چه معیار و مشخصه‌ای می‌تواند مرز میان این دو را مشخص کند. آیا این تصمیم از نگاه دولت فدراسیون روسیه نیز یک تصمیم اشتباه بوده است؟ پاسخ به این سوال مستلزم تحلیل و بررسی یک سری از نظریات فلسفه سیاست است تا مشخص گردد در عرصه بین الملل عقلانیت یک استراتژی به چه عواملی وابسته است و چطور یک موضوع را می‌توان از پرسپکتیوهای متعدد مورد بررسی قرار دارد تا عیار درستی آن عیان گردد. مطالعه این کتاب برای تمام کسانی که مطالعات سیاست بین الملل و تحلیل مسائل کلان جهانی علاقه‌مند هستند پیشنهاد می‌گردد.

در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

تصمیم گیران آلمان همگی موافق راهبرد کلان برلین برای موازنه قدرت و بازدارندگی بودند با این حال آن‌ها این سیاست را موشکافانه و آزادانه مورد بررسی قرار دادند و در ۱۹۱۲ اجرایی‌اش کردند بتمان پس از جلساتی با هیرینگن و وزیر خزانه داری آدولف و رموث در سپتامبر و اکتبر ۱۹۱۱ کار را کلید زد. پس از موافقت هیرینگن با ایده تصویب قانون ارتش در ۹ اکتبر بتمان نزد امپراتور ویلهلم دوم رفت؛ کسی که باید برای افزایش و تقویت قوای نظامی آلمان قانع می شد. ویلهلم بتمان و ورموث هم نظر شدند که تقویت ظرفیت نظامی هزینه زیادی بهشان تحمیل میکند برنامه ریزی‌های دقیق به سرعت آغاز شدند. در ۱۹ نوامبر هیرینگن تفهیم نامه ای ارائه داد که البته پیشتر آن را با مولتکه در میان گذاشته بود و در آن از لزوم قانون جدید برای ارتش دفاع کرد. ده روز بعد واندل که وظیفه پیش نویسی قانون را برعهده داشت، شکل آن را توصیف و مانند هیرینگن تأکید کرد که افزایش شمار قوای آلمان برای حفظ موازنه قدرت و اهداف بازدارندگی حیاتی است.

نظرات

جهت ثبت نظر لطفا وارد سایت شوید
این کتاب به درد کی می‌خوره؟
کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان کتاب رسان: خرید کتاب با تخفیف و ارسال رایگان

اینا رو هم از دست نده

انسان 250 ساله (حلقه دوم) انسان 250 ساله (حلقه دوم)
۱۰ %
سید علی حسینی خامنه ای
۱۰۰,۰۰۰
۹۰,۰۰۰ تومان
ولایت و حکومت ولایت و حکومت
۱۰ %
جمعی از نویسندگان
۸۷,۰۰۰
۷۸,۳۰۰ تومان
رقص برزیل با شیطان رقص برزیل با شیطان
۱۰ %
۲۸,۰۰۰
۲۵,۲۰۰ تومان
اتاقی که در ان اتفاق افتاد اتاقی که در ان اتفاق افتاد
۱۰ %
جان بولتون - محمد معماریان
۱۷۵,۰۰۰
۱۵۷,۵۰۰ تومان
ارتداد ارتداد
۱۰ %
وحید یامین پور
۱۱۵,۰۰۰
۱۰۳,۵۰۰ تومان
روایت تفکر جلد پنجم در جهت عکس حرکت کن روایت تفکر جلد پنجم در جهت عکس حرکت کن
۱۰ %
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰ تومان
دسته‌بندی کتاب‌ها